Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.07.2023, 22:04 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 192
W zbiorniku wyrównawczym jest dodatkowy korek odpowietrzający. Jak to działa?
Wyczytałem, że spinka metalowa powinna być postawiona przy odpowietrzaniu, bo w tedy układ jest otwarty i nie wzrasta ciśnienie. Trochę to dziwne, bo rozgrzanie silnika i wzrost ciśnienia w układzie powoduje podniesieni plastikowego "grzybka" do pozycji, w której jest dostawioną spinka...
Zagłębiał się ktoś w sposób działania tego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2023, 13:49 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Tam masz zaworek, który po podniesieniu do góry jest bardziej przepuszczający ale nie że zupełnie.

Już to pisałem ale przy odpowietrzeniu :
- "dupa" do góry
- odkręcasz korek i zaworek do góry
- lejesz płyn na maxa
- odpalasz
- sprawdzasz moment kiedy temperatura około 80 nagle opadnie
- gasisz silnik i sprawdzasz czy rury z przodu pod chłodnicami są ciepłe
- dolewasz płyn na maxa, zamykasz korek
- odpalasz czekasz aż włączą się wentylatory
- gasisz, czekasz aż ostygnie, zamykasz zaworek, sprawdzasz poziom płynu
- jeździsz i sprawdzasz jeszcze poziom płynu z 2 razy

:)




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2023, 14:40 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 192
mps napisał(a):
Tam masz zaworek, który po podniesieniu do góry jest bardziej przepuszczający ale nie że zupełnie.

Już to pisałem ale przy odpowietrzeniu :
- "dupa" do góry
- odkręcasz korek i zaworek do góry
- lejesz płyn na maxa
- odpalasz
- sprawdzasz moment kiedy temperatura około 80 nagle opadnie
- gasisz silnik i sprawdzasz czy rury z przodu pod chłodnicami są ciepłe
- dolewasz płyn na maxa, zamykasz korek
- odpalasz czekasz aż włączą się wentylatory
- gasisz, czekasz aż ostygnie, zamykasz zaworek, sprawdzasz poziom płynu
- jeździsz i sprawdzasz jeszcze poziom płynu z 2 razy

:)
Procedure znam, dzięki.
Bardziej chodziło mi o to, jak dział odpowietrznik. Znalazłem wytłumaczenie.
Kiedy silnik jest zimny, układ musi być zabezpieczony przed zasysaniem powietrza, dlatego odpowietrznik jest zamknięty. W momencie jak silnik się rozgrzeje i płyn zaczyna krążyć, odpowietrznik otwiera się i umożliwia powietrzu, które jest w układzie wydostanie się z niego, ale... Powietrze przez odpowietrznik nie wydostaje się na zewnątrz, a jedynie do zbiorniczka, tym sposobem odpowietrznik jest otwarty po nagrzaniu, ale układ cały czas pod ciśnieniem, ponieważ ciśnieniem steruje korek że zbiorniczka.
Sprytne

Btw
Czytałem, że w autach z automatem wyjąć trzeba bezpiecznik b21, jak dobrze pamiętam, ale nie znalazłem technicznego wytłumaczenia dlaczego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum