Autor |
Wiadomość |
mart2014
|
Napisane: 25.12.2011, 9:01 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Hej,
mam pytanie do tych co oklejają/oklejali sobie auto, czy są z tego zadowoleni, jakie są minusy/plusy. Czy to wplywa w jakis sposob na oryginalny lakier (ja wiem, ze jak się oklei, to chroni, ale co się dzieje, jak go potem zerwiecie kilka razy...). prośba o wywarzone opinie.
no i jaka firma robi to w Polsce dobrze/najlepiej, będę wdzięczny za sprawdzone namiary, a nie "słyszałem, że robią dobrze".
dzięki z góry za wymianę doświadczeń
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 25.12.2011, 9:05 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Jacek, tak jak juz pisalem www.anmar4x4.pl
maja niezla galerie aut, bylem u nich, widzialem robote na kilku autach, sa profi. potrzebuja kilka dni na auto, sciagaja elementy, robota profi.
ja juz 2x obklejalem auto, za kazdym razem auto jezdzilo ok. 12 miesiecy z folia i schodzila zawsze bez problemu, trwa to tez z 2-3 dni, potem polerke trzeba zrobic i wszystko jest cacy;)
ja u mnie bede ta biala folie sciagal na wiosne i robil w Anmarze na nowo auto....bedziesz zdecydowany, to daj znac, to zalatwie Ci lepsza cene
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 25.12.2011, 9:31 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
super, dziekuje, mozliwe, ze bede zainteresowany w okolicach marca .
2 to juz prawie zakupy grupowe .
a polecałbyś mat czy połysk ?
A jak jest z odklejaniem się tej folii - chodzi mi, czy rzeczywiscie trzyma przez rok (bo jesli, to za rok tez planowałbym nowy model ) ?
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 25.12.2011, 12:10 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
ja mam takie doświadczenie że bardzo trudne było domycie dolnych części auta, progi były okopane butami (kreski z gumy) i bardzo trudno to było zmyć - zmywałem benzyną ekstrakcyjną. smołę drogową też zmywałem benzyną ale się strasznie mazało wszystko
podobne problemy są pewnie z nieoklejanymi autami w jasnych kolorach niemetalicznych ale np. przy srebrnym metaliku nigdy takich problemów nie miałem.
ps.
no i ściągać to powinni też fachowcy bo ja odklejałem sam i gdy się zbytnio podgrzeje to zderzak do wymiany
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 25.12.2011, 12:44 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Matowe oklejenie jest według mnie passe
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 25.12.2011, 12:47 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jacek
moje auto było oklejane u Kuby - MotionMotive.
Spytaj się też Davida, który twierdzi, że ma super dobrych i w miarę tanich ludzi od tej roboty. Tyle, że to Szczecina chyba ci mało po drodze.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 25.12.2011, 12:58 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Mariusz, dzieki za uwagi o odklejaniu, bo tego się najbardziej boję. Nakleić to nie problem, sztuka zdjąć bez szkody dla oryginalnego lakieru.
dlatego mogę jechać i do Szczecina, aby ktos zrobił to dobrze na najlepszych technologiach. bo tanio to mogę sobie w garażu sam ...
ktos jeszcze ma jakieś doświadczenia ?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 25.12.2011, 18:03 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Spokojnie, folie da sie czyscic, tylko trzeba wiedziec czy i najlepiej czysci sie wszelkie jej zabrudzenia (smola, guma, spaliny,klej, itp.) rozcienczalnikiem do farb akrylowych.....
Ogolnie o folie matowa trzeba MEGA dbac, nie wolno myc na szczotach, bo sie rysuje, jeszcze bialy mat pol biedy, ale ciemne kolory tylko recznie....
Ja ogolnie juz drugi raz w mat nie pojde, raz mi wystarczy....
Firma Anmar wie co robi, robili juz niejedno Porsche, Ferrari, GTRa, itp. Jesli, to tylko im bym dal auto....oczywiscie sciaganie folii tez w firmie specjalizujacej sie w foliowaniu aut....
Last but not least: istotny jest producent folii, najlepiej 3M.....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 26.12.2011, 9:06 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Maciek, a dlaczego nie mat ? ja właśnie myślałem o macie.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.12.2011, 10:37 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Bo ciezki w utrzymaniu, szczegolnie jasny kolor matowy, a taki bialy jak ja mam to juz w ogole widac kazdy brod i jak go nie zmyjesz od razu to niestety pozostawia slady na folii. Ja z tym rozcienczalnikiem i silicon removerem nonstop latalem koło auta, zeby utrzymac moja folia....i tak sie nie udalo i dalem sobie z tym spokoj, folia teraz wyglada srednio, ale auto zazimowalem i sie tym juz nie przejmuje, bo zaraz na wiosne ja zmieniam...
Mat jak sie rysuje to robi sie blyszczacy, trzeba na myjniach uwazac, szczegolnie przy ciemnym macie....
oczywiscie matowe auto swietnie wyglada, ale po moim doswiadczeniu z jasnym matem bym sobie odposcil....
A o jakim kolorze myslales?
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 26.12.2011, 12:15 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
A jak wygląda kwestia oklejania wnęk drzwi i samych drzwi (tych lakierownych powierzchni wewnętrznych) ?
Czy okleja się tylko to co widać na zewnątrz , do zagięć, czy wszystko ?
A może jest to zależne od tego kto to robi i jakie ma w tym doświadczenie ?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.12.2011, 13:02 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
To tak naprawde zalezy od Ciebie, mozna obkleic wszystko, widzialem projekt Chryslera, gdzie wszystko bylo obklejone, nawet maska silnika od srodka, itp.
Ja nie obklejalem progow w srodku, moze teraz to zrobie....
No i oczywiscie to tez kwestia kasy.....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 26.12.2011, 13:22 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Dzięki za odpowiedź. Pytam dlatego, że samochód, który widziałem oklejony był oryginalnie czarny a folia biała i trochę to było widać jak się drzwi otwarło. Z drugiej strony to na pewno taka zabawa ze wszystkimi detalami wiąże się z większymi kosztami przy zakładaniu i zdejmowaniu folii.
A powiedz mi jeszcze proszę, czy nie ma problemu z odklejaniem się takiej folii na głebokich przetłoczeniach, i na tych odcięciach (np.przy progach).
Mam w innym autku zrobine kilka detali platikowych w środku czarnym carbonem z 3M'ki i zaczyna mi to puszczać tam gdzie folia była mocno naciągana na gorąco.
Generalnie ta technologia ma sporo zalet praktycznych i daje duże mozliwości zabawy z samochodem, ale zanim się zdecyduję chciałbym się upewnić, czy nie zrobię sobie i mojemu prosiakowi większej krzywdy niż korzyści.
Ale skoro planujesz ponowne założenie folii to w wnioskuję, że raczej pozytywy pobijają negatywy
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 26.12.2011, 13:26 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.12.2011, 14:19 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
No moje szare bylo najpierw obklejonecw barwach Casino.pl na Rage-Race 2009, tutaj fotki:
http://www.rage-race.pl/uczestnicy/1000 ... no-pl-team
Folia byla tak przez rok, potem 2 miesiace bylo szare, bo musialem prog naprawic i potem w pazdzierniku 2010 obkleilem na bialy mat z carbonem i tak jest do dzisiaj. Na wiosne zmiana pewno na zielony od GT3RS albo taki jasny niebieski z Turbo PDK....zobaczymy...
Folia Casino.pl byla super zrobiona, ten bialy mat troche gorzej wyszedl, bo folia nie zostala dogrzana dobrze w niektorych miejscach i albo odchodzi albo porobily sie bomble...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 26.12.2011, 14:21 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Matschke napisał(a): A o jakim kolorze myslales?
rozważam różne, w tym żółty, czerwony, a może jakiś fajny stalowy. muszę się tam wybrać i zobaczyć jakie mają zestawy kolorystyczne.
a ktoś może kto miał błyszczącą folię może powiedzieć kilka słów - warto/nie warto/zrobi to jeszcze raz/ ?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 26.12.2011, 14:23 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Fajne kolory
Zolty z tym czerwonym napisem Carrera S moglby fajnie wygladac
Jest folia taka lustro (srebrna albo zlota), zajebiscie pewno by to wygladalo, gorzej pewno z rysami i ogolnym utrzymaniem...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 31.12.2011, 13:09 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
A moze ktos podac cene takiego oklejenia? Bo ofert jest pelno, kilka ktore mam w okolicy reklamuja sie jako superprofesjonalisci (po galeriach mozna w to uwierzyc) ale nikt nigdy nigdzie nie podaje nawet orientacyjnej ceny..
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 31.12.2011, 15:54 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Za dobre obklejenie Prosiaka musisz dac 4000-6000 PLN....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 1.01.2012, 11:36 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Czyli 2x wiecej niz u mnie w okolicy kosztuje dobre polakierowanie calego auta..
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|