W USA, w zasadzie wszyscy i wszedzie do Porsche leja Mobil 1 0w40. Nie jestem ekspertem, ale troche czytalem i jesli mam racje co do odszyfrowania co te numery znacza, wychodzi, ze rzeczywiscie 0w40 to olej, ktory powinien byc lany rowniez w Polsce... W skrocie mowimy o gestosci oleju i temperaturze otoczenia. Porsche wydaje co jakis czas w swoich biuletynach technicznych "Porsche Approved Oils". Ostatni, ktory ja znalazlem jest z grudnia 2007 -
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 701-a.html
Znajdziesz tam az za duzo, tych co sa zaaprobowane. Super rowniez tlumacza roznice miedzy "numerkami" - 0w40 i 0w50 maja taka sama gestosc przy wysokich temperaturach, ale przy niskich 5W jest bardziej gesty... 5w40 i 5w50 maja taka sama gestosc przy niskich temperaturach, ale przy wysokich temperaturach 40 jest mniej gesty.... Dla komplikacji, dla silnikow chlodzonych powietrzem znawcy tematu NIE rekomenduja oleju Mobil 1 mimo, ze Porsche dalej go rekomenduje. Chodzi o rozne zawartosci cynku i fosforu ktore polaczone daja powloke, ktora zmniejsza zuzycie czesci. Dla bardziej docieklych, proponuje te lekture -
http://www.lnengineering.com/oil.html A propos, do tej pory lalem Mobil 1 0w40, ale zaczalem lac ELF Excellium LDX 5w40 (rowniez rekomedowany przez Porsche). I jedna konczaca uwaga, jesli wymieniasz olej regularnie (ja robie to min. raz w roku, bo nigdy nie zrobilem wiecej jak 5000 km w roku), w zasadzie nie ma wiekszego znaczenia - oczywiscie jesli jezdzisz w miare "normalnie", a nie wykorzystujac max. osiagi non-stop jak w warunkach wyscigowych, bo wtedy zaczyna to miec duze znaczenie...