Autor |
Wiadomość |
Igor
|
Napisane: 20.09.2007, 13:28 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
bo dopiero wczoraj zauważyłem różnicę... na początku niedowierzałem, a jak dziś odebrałem auto (wiatraczek znów naprawiony wieje ) to upewniłem się ogólnie bardzo się cieszę... jeszcze tylko silnik krokowy został i mechanicznie auto będzie super!!
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 20.09.2007, 14:24 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
jurek968 napisał(a): Po prostu jest rzadszy (syntetyk) i szybko dociera do tych elementów.
Zgoda, ale tylko gdy zimny. Gdy gorący jest zgoła odwrotnie......niestety
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 20.09.2007, 15:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
fajny atavar...a tak z drugiej strony ...czerwony pechowy był i'' umówmy się " że dobrze że poszedł do hiszpanii....szkoda tylko że przed zlotem , podaj emaila na pryw. to może coś znajdę naprawdę dobrego w ....father landzie...porsche trzymaj się!!
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Marko84s
|
Napisane: 20.09.2007, 23:32 |
|
Dołączył: 28.07.2007 Posty: 102
|
Jeśli chodzi o Poloneza to bierze olej bo remont był powiedzmy że zrobiony na odwal się. Generalnie poszła uszczelka pod głowicą i przy okazji chciałem żeby do wymiany poszło wszystko co jest do wymiany niestety panowie stwierdzili że poza uszczelką wszystko jest OK policzyli sobie 1500 zł za wymianę uszczelek. Niestety silnik brał olej wcześniej i bierze dalej prawdopodobnie pierścienie puszczają były sprawdzone niby ok. Hałasowały popychacze hydrauliczne (chodzi jak dizel) i hałasują dalej też niby były ok. Robiłem to w dobrym warsztacie zajmującym się wyłącznie remontami silników w Warszawie na ulicy Prymasa 1000lecia. Dodam jeszcze że uszkodzili przewód wysokiego napięcia nowy bo zakładałem miesiąc wcześniej i załatali taśmą izolacyjną skutek strzelanie na gazie.
Nie polecam tego warsztatu bo fuszerka na maxa.
Chce im zrobić teraz teścik podjadę autkiem i dam na oględziny żeby stwierdzili co jest do roboty jeśli stwierdzą że do roboty jest to czy tamto to automatycznie uznają reklamację którą złożę chwile później nie wiem czy nie nagrać tej operacji jakimś dyktafonem.
Co do koloru oleju z Calibry to coś mi tu nie pasuje bo to filtr jest od wyłapywania zanieczyszczeń jeśli tyle bagna pływało w tym oleju to się nie dziwię że nie spełniał swojej funkcji. Jeśli olej jest czysty przy spuszczaniu to znaczy że prawidłowo spełnia swoją funkcję i syfy zostawia w filtrze.
Jeśli chodzi o BMW to zalecany jest do hydrauliki silnika co najmniej półsyntetyk i jak niektórzy twierdzą mineralny szkodzi hydraulice zwłaszcza zimą nie wiem czemu ale tak mówią.
|
|
Góra |
|
gazelot
|
Napisane: 21.09.2007, 0:02 |
|
Dołączył: 12.03.2007 Posty: 178
|
Marko84s napisał(a): Co do koloru oleju z Calibry to coś mi tu nie pasuje bo to filtr jest od wyłapywania zanieczyszczeń jeśli tyle bagna pływało w tym oleju to się nie dziwię że nie spełniał swojej funkcji. Jeśli olej jest czysty przy spuszczaniu to znaczy że prawidłowo spełnia swoją funkcję i syfy zostawia w filtrze.
No chyba tak nie do końca jest z tymi zanieczyszczeniami. Różne oleje mają różne dodatki, co pociąga za sobą między innymi różne właściwości płuczące. Im silniej płuczący będzie olej, tym mniej zostawi na filtrze osadów, a tym bardziej może być niewskazane zastosowanie go np. po długotrwalym używaniu oleju mineralnego. Silniki 944 są zapewne luźno pasowane (nie wiem - zgaduję) więc lanie zbyt rzadkiego oleju też nie będzie wskazane, bo nie będzie utrzymywal ciśnienia w newralgicznych punktach.
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 22.09.2007, 10:35 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Witam
Ja natomiast wczoraj skusilem sie na taki olej MOTUL 4100 15w50
W intercarsie po 105zl za 5tke
Jak narazie zauwazlem ze nawet po mocnym przegonieniu cisnienie na wolnych nie spada ponizej 4 (wczesniej przed wymiana bylo sporo nizej)
Zobaczymy jak bedzie po paru kkm.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
sidor968
|
Napisane: 23.09.2007, 18:00 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 57
|
Witam,
Jeżdżę na Motulu od jakiegoś czasu (2-3 tyś km) i mam wrazenie że silnik się lepiej wkręca i na pewno trzyma lepiej ciśnienie.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 11.01.2009, 15:01 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
W zał. 2 biuletyny tech. Porsche w temacie.
Wyglada na to, że 968 wychodziły z fabryki tylko na syntetyku.....
Co więcej, dla aut w rocznikach 1973..1998 Porsche aprobuje pełne syntetyki. Piszą, że można przechodzić z mineralnego na syntetyk w obie strony bez płukania itp.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Marko84s
|
Napisane: 12.01.2009, 11:27 |
|
Dołączył: 28.07.2007 Posty: 102
|
Ja oglądałem ostatnio jakiś filmik z odnawiania porsche 924 i do takiego auta pan który je odnawiał zalecał syntetyk i taki też zalał tłumacząc że jest dużo lepszy dla silnika. Dodam że silnika nie remontował.
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 12.01.2009, 11:32 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
opinii na temat olejów jest tyle samo co ich samych
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 12.01.2009, 11:55 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
Marko84s napisał(a): Ja oglądałem ostatnio jakiś filmik z odnawiania porsche 924 i do takiego auta pan który je odnawiał zalecał syntetyk i taki też zalał tłumacząc że jest dużo lepszy dla silnika. Dodam że silnika nie remontował.
924 jest nieco inszym silnikiem od 944, ten z kolei nieco inszym od s2 (choc tutaj blizszym), od 951 i od 968 (tu juz nieco inna bajka).
ogolnie po roku od tamtej dyskusji podzielam zdanie Zibiego.
Tkacki: thx za specyfikacje!!
|
|
Góra |
|
dpacior
|
Napisane: 12.01.2009, 19:16 |
|
Dołączył: 31.05.2007 Posty: 90
|
Igor napisał(a): 924 jest nieco inszym silnikiem od 944, ten z kolei nieco inszym od s2 (choc tutaj blizszym), od 951 i od 968 (tu juz nieco inna bajka).
A silnik z s2, to nie jest dokladnie ten sam silnik co w 968 z tym drobnym wyjatkiem, ze w 968 dodano VarioCam?
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 12.01.2009, 19:31 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
to nie taki drobny wyjatek...
40konny wyjatek
|
|
Góra |
|
dpacior
|
Napisane: 12.01.2009, 19:56 |
|
Dołączył: 31.05.2007 Posty: 90
|
40-o konny, ale konstrukcja praktycznie ta sama
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 12.01.2009, 20:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Igor: nie 40to a 29 jesli sie zgadzac z fabrycznymi mocami, de facto ponoc zadne 968 nie trzymalo mocy 240km, wiec moze nawet i mniej
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 12.01.2009, 21:16 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
wampir - masz racje
a pytanie mam: sam silnik od s2 i 68 roznia sie od siebie?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 13.01.2009, 10:09 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Igor napisał(a): a pytanie mam: sam silnik od s2 i 68 roznia sie od siebie?
Inne zawory, inne wałki rozrządu, inne tłoki, wtrysk oleju pod tłok, kolektor ssacy z bypass (rezonansowy), koła w rozrządzie spiekane, niezależnie sterowane wtryskiwacze (w S2 sterowane z jednej linii), napinacz rozrządu hydrauliczny.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 13.01.2009, 10:13 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
a w 944S/S2 napinacz nie jest też przypadkiem hydrauliczny?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 13.01.2009, 10:24 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
simprez napisał(a): a w 944S/S2 napinacz nie jest też przypadkiem hydrauliczny?
Chodziło mi o napinacz paska nie łańcucha.
W głowicy tak, hydrauliczny w S2 i 68.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|