|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kartman85
|
Napisane: 23.10.2018, 13:12 |
|
Dołączył: 21.07.2018 Posty: 48
|
Jesli nie bede jezdzil Prosiakiem w sniegu, to czy ma sens zakladanie do niego opon zimowych? Jestem przekonany, ze tak, ale... Czy sa jakies opony na miekkiej zimowej mieszance, ktorych najwiekszym atutem jest odprowadzanie wody i zachowanie na mokrym?
Przegladalem oferte dostepnych opon zimowych i patrzac na biezniki wydaje mi sie, ze dobra opcja bylyby Pirelli SottoZero 2. Opinie tez niby dobre, ale opinie na sklepie sa co najwyzej srednio wiarygodnym zrodlem informacji. Czy ktos z Was ma opone, ktora fenomenalnie sprawdza mu sie na mokrej nawierzchni, nawet kosztem gorszego trzymania na sniegu?
Skad takie oczekiwania? Przede mna pierwszy off season jako uzytkownika Porsche. Nie zamierzam zrezygnowac zupelnie z jezdzenia Prosiakiem tylko dlatego, ze idzie brzydka aura, ale ze wzgledu na niski przeswit (sprezyny H&R) nie zamierzam wyjezdzac nim z garazu wtedy, kiedy na drodze bedzie snieg. Mam inne auta na takie warunki. Moze sie zdazyc, ze snieg mnie gdzies zaskoczy, ale wtedy potrzebowal bede tylko bezpiecznego powrotu na baze.
Dlatego stoje przed wyborem jak najlepszych opon na pozostala jesienno-zimowo-wiosenna aure, czyli przede wszystkim na zimno-i-mokro i na mroz-ale-sucho.
Typowe zimowki maja swietna mieszanke do jazdy w niskich temperaturach, ale kiepsko odprowadzaja wode. Z drugiej strony Michelin Pilot Sporty (305 z tylu) pokazywaly ksiazkowy aquaplaning na plycie poslizgowej, wiec biore pod uwage zmniejszenie szerokosci bieznika, zeby i w ten sposob zdjac kolejne centymetry z drogi hamowania na mokrym.
Czy cos jeszcze powinienem wziac pod uwage? Czy ktos z Was przechodzil podobna sciezke wyboru i moze cos polecic, albo odradzic???
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.10.2018, 13:53 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Z tego co widziałem to w testach dobrze wypadają Conti TS860 (ale był to test mniejszych rozmiarów). Może warto rozważyć drugi komplet kół z węższym tyłem? Takim, jak w Boxsterze czy Caymanie (bodaj 265). Tylko trzeba uważać na ET, żeby się nie schowały zanadto w nadkolach.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kajtus
|
Napisane: 23.10.2018, 14:22 |
|
Dołączył: 20.07.2017 Posty: 442
|
Na daily mam TS860...byłem w szoku jak dużo trakcji można mieć w trudnych warunkach, a na suchym też dają radę.
Bardzo polecam!
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 23.10.2018, 14:29 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
Mam TS810 przód i TS790 tył (bo nie było wystarczająco szerokich 810), to są świetne opony, mnóstwo trakcji.
|
|
Góra |
|
Wookash82
|
Napisane: 23.10.2018, 16:29 |
|
Dołączył: 8.07.2017 Posty: 26
|
Popatrz na ofertę całorocznych. Kiedyś zgłębiałam temat. Z analizy wyszło ze zimówki od całorocznych lepiej radzą sobie tylko na śniegu. W pozostałych przypadkach całoroczne są lepsze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.10.2018, 17:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A są całoroczne w rozmiarze do Porsche?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|