Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 23.01.2018, 13:50 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mi się zdarzało jeździć Yoko na mokrym i nie było źle. Oczywiście nie za szybko. No i jak każdy semislick, są głośne.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.01.2018, 14:25 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
pdmobil napisał(a): na pewno Fereral lepszy, a pewno Michelin lepszy od Federala, a w ogole na tor to AVON itd.... Ja używałem opon niższej marki ze względów finansowych, ale zwracając również uwagę na moje (wówczas) potrzeby. Kupione nowe Continental SC....coś tam, były tak głośne, że w połowie drogi do Krakowa sprawdzałem, czy aby nie łożyska hałasują ? Na oponach Dunlop Sport MXX jezdziłem w Poznaniu, ale instruktor się zdziwił, że (cytat) "na takim g....jeżdzę", zaczęła się więc era Toyo, z których oczywiście R888 prym wiodły, ale żyły krótko, za to R-1R okazały się rewelacyjnym kompromisem na drogę-tor-mokre. Dalej spróbowałem właśnie Markgum, różnych mieszanek. (podobno Markgum nalewa mieszanki Avona) i kombinacja miękkie przód + średnia tył była jak najbardziej OK. na semislicku tej marki Piotr (Szafrański) wygrał deszczowe Żubry objeżdżając stado świetnie wyposażonych Włochów, więc można (no, nie jedynie guma zrobiła wtedy robotę !). Po Markgumie przyszedł czas na apogeum moich zainteresowań tym tematem czyli KUMHO, ale to były semislicki serii "competition" więc trudno o porównanie. Miękkie na przodzie po dwóch eliminacjach Classicauto ( tylko Kielce) zwinęły się w wałeczki i szmelc, tylne, średnie, wytrzymały b.dobrze. No, ale to była jazda !!! Na koniec były Yokohama Advan Neova....porównywalne z Toyo R-1R, ale mniej żywotne. Tyle moich doświadczeń z oponami do zabawy za umiarkowane pieniądze. Bridgestone służyły i w cywilu i trochę do zabawy i oceniałem je najwyżej.Żyły długo. Obecnie mam Toyo Sport z jakimś numerkiem, nie pamiętam i sobie jeżdżę, choć po dwutygodniowym postoju, pierwszych 10 km tył trochę trzęsie. Natomiast zimą, cywilem (niskiej marki autem VW) jeżdżę na...Markgumach, średniej twardości i dają duży komfort...zwłaszcza na zaśnieżonym Bemowie, wprawiając w zdziwienie wielu kolegów Ja do upalania na różnych oesach zbudowałem sobie Clio II Sport. W zeszłym roku na imprezy zimowe postanowiłem kupić nalewki Markgum. Na głębokim śniegu to one jeszcze od biedy funkcjonują z racji bardzo wysokiego bieżnika. Ale wystarczy że śnieg jest ubity, albo zrobi się z niego śnieżne błoto, to opony robią się dramatycznie złe, na ulicy powiedziałbym niebezpieczne przy hamowaniu czy na zakrętach. Więc na ten sezon kupiłem Uniroyale MS77 za ca 250 pln sztuka i na ostatnim oesie (topiący się mokry snieg a później mokry asfalt) do momentu awarii skrzyni biegów byłem w czołówce klasy. Więc czasem lepiej wydac kilkadziesiąt pln więcej.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 23.01.2018, 15:47 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
No tak...Markgum, zwłaszcza zimą jest do bani i całkiem zły. Dlatego w Porsche mam Nokian. Dobre ? Bo mi pasują.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 23.01.2018, 15:55 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
pdmobil napisał(a): No tak...Markgum, zwłaszcza zimą jest do bani i całkiem zły. Dlatego w Porsche mam Nokian. Dobre ? Bo mi pasują. Nigdy nie miałem, więc nie pomogę
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 23.01.2018, 22:15 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
tsubasa napisał(a): wit007 napisał(a): A propos Yokohamy Advan - mam takie na tor. Na pewno są lepsze od nich semislicki, ale dają radę.
Dzieki Wit007 Chce cos na wiosne do 944 kupic i na razie stanelo pomiedzy Advan Neova a Toyo R1R przy czym jest dosc wyrazna roznica w cenie opon 17cali na korzysc Yokohamy. Chcialbym tez zeby choc akceptowanlnie zachowywala sie na deszczu, co prawda w zeszlym roku nie zdarzylo sie bym na deszczu wyjechal ale roznie bywa.. Jakby ktos jeszcze mial doswiadczenia z Yokohama to bede wdzieczny za opinie Michał928 miał chyba na jedną imprezę AD08 na 986, ale chyba nie był z nich zadowolony. Na 17 cali coś szukasz? 595RSR odpadają jednak?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 23.01.2018, 22:31 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Qbak napisał(a): tsubasa napisał(a): wit007 napisał(a): A propos Yokohamy Advan - mam takie na tor. Na pewno są lepsze od nich semislicki, ale dają radę.
Dzieki Wit007 Chce cos na wiosne do 944 kupic i na razie stanelo pomiedzy Advan Neova a Toyo R1R przy czym jest dosc wyrazna roznica w cenie opon 17cali na korzysc Yokohamy. Chcialbym tez zeby choc akceptowanlnie zachowywala sie na deszczu, co prawda w zeszlym roku nie zdarzylo sie bym na deszczu wyjechal ale roznie bywa.. Jakby ktos jeszcze mial doswiadczenia z Yokohama to bede wdzieczny za opinie Michał928 miał chyba na jedną imprezę AD08 na 986, ale chyba nie był z nich zadowolony. Na 17 cali coś szukasz? 595RSR odpadają jednak? Porozmawialem ze znajomymi i zbyt duzo przypadkow ze sie guma rozwarstwia w Federalu, Simprez poleca R1R a mam tez goscia co zachwala Advan Neova.. generalnie sprawa caly czas otwarta bo do wiosny jeszcze troche czasu
|
|
Góra |
|
m1k0
|
Napisane: 14.04.2018, 9:14 |
|
Dołączył: 29.05.2017 Posty: 268
|
Temat niedrogie, dość trwałe i na pojeżdżawki na torzeObecnie mam koła 225/45 R18 - 9Jx18-ET52 255/40 R18 - 7.5Jx18-ET50 i dla tekiego zestawu kół nikt nie jest w stanie mi doradzić opon. Może jak bym zmienił koła na 17, to mam wówczas większe pole popisu Jakie ET dla jest graniczne dla Boxster-a?
|
|
Góra |
|
kajtus
|
Napisane: 15.04.2018, 10:33 |
|
Dołączył: 20.07.2017 Posty: 442
|
Pod Twoje wymagania idealnie pasują Federal 595 rsr. Z komfortem bez szału z powodu sztywnej ścianki, ale po rozgrzaniu kleją zaskakująco dobrze. Nie wiem faktycznie jak z rozmiarami..
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 15.04.2018, 23:13 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Po pierwsze Twoje obecne opony są od czapy rozmiarowo. Felgi są ok! Załóż to co przewiduje producent czyli z przodu 225/40 R18 (na felgę 7,5 cala) a z tyłu 265/35 R18 (na felgę 9 cali).
Co do opon to jeśli myślisz o pojeżdżawkach na torze i ma być tanio to nie ma raczej alternatywy dla Federala 595 RSR...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 16.04.2018, 6:51 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
piterson napisał(a): Co do opon to jeśli myślisz o pojeżdżawkach na torze i ma być tanio to nie ma raczej alternatywy dla Federala 595 RSR...
Jest jeszcze Federal RS-RR teraz ma juz homologacje E4
|
|
Góra |
|
Center
|
Napisane: 17.04.2018, 0:00 |
|
Dołączył: 27.10.2017 Posty: 22
|
Na rynku jest jeszcze tansze rozwiazanie
WESTLAKE SPORT RS - taka podrobka rzezby bieznika Kumho KU36 ktora notabene polecam. Na Westlake'u nie jezdzilem, ale cena jest tak niska , ze najprawdopodobniej je przetestuje
Wystepuje w podmiotowych rozmiarach
WESTLAKE SPO-RS 265/35 R18 97 W WESTLAKE SPO-RS 225/40 R18 92 W
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 17.04.2018, 0:28 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Jacek 911 napisał(a): Witam,
No właśnie para od jednego producenta to problem (w rożnych rozmiarach)
245/35R18 Dunlop SP SPORT MAXX RT 2 225/40R18 Dunlop SP SPORT MAXX RT Dunlop ma ten sam bieżnik Miałem, odradzam. Polecane tu przez 2 osoby Michelin Pilot Sport 4 jednak dużo lepsze (tak naprawdę to chyba aktualnie najlepsze na rynku), a kasa zbliżona.
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 19.04.2018, 9:33 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Witam, Też jestem przed wymianą opon na nowe i mam pytanie: Gdzie kupujecie opony? Czy jest jakiś sprzedawca którego polecacie?
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 19.04.2018, 9:43 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
marand napisał(a): Witam, Też jestem przed wymianą opon na nowe i mam pytanie: Gdzie kupujecie opony? Czy jest jakiś sprzedawca którego polecacie? Korzystam jak wiele osób tutaj z usług Gumisia. Aleja Krakowska 104, 05-090 Sękocin Stary, 22 720 06 04, polecam.
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 19.04.2018, 12:55 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Dzięki @Duke. Jakby ktoś coś więcej to z góry dziękuję.
|
|
Góra |
|
Center
|
Napisane: 19.04.2018, 23:44 |
|
Dołączył: 27.10.2017 Posty: 22
|
marand napisał(a): Witam, Też jestem przed wymianą opon na nowe i mam pytanie: Gdzie kupujecie opony? Czy jest jakiś sprzedawca którego polecacie? A co potrzebujesz?
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 20.04.2018, 9:09 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Potrzebuję kompletu opon do Boxstera S 2001 17" na drogi, lato, felga oryginalna. Zajrzałem na stronę Gumisia, ale jest tam tylko info o firmie, nie ma produktów i zdjęć, brak cen. Fajnie byłoby oprócz opinii na temat jakiejś opony zobaczyć jej wygląd i poczytać co producent deklaruje. 205/50 R17 225/40 R17 Znalazłem gdzieś coś o specyfikacji N2...itd, ale nic mi to nie mówi, chciałbym skorzystać przed wyborem z wiedzy i doświadczenia kolegów z szanownego Forum.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 21.04.2018, 10:39 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Z tyłu to raczej 255 a nie 225 w tym profilu. Osobiście zastanowiłbym się nad szerszym przodem - czyli 225/45 zamiast 205/50.
Opon jest wiele, opinie są bardzo różne, ale tak naprawdę to chyba nigdy nie było negatywnych na temat Michelin (modele Pilot Sport). To sprawdzona, pewna marka.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 22.04.2018, 1:18 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
marand napisał(a): Potrzebuję kompletu opon do Boxstera S 2001 17" na drogi, lato, felga oryginalna. Zajrzałem na stronę Gumisia, ale jest tam tylko info o firmie, nie ma produktów i zdjęć, brak cen. Fajnie byłoby oprócz opinii na temat jakiejś opony zobaczyć jej wygląd i poczytać co producent deklaruje. 205/50 R17 225/40 R17 Znalazłem gdzieś coś o specyfikacji N2...itd, ale nic mi to nie mówi, chciałbym skorzystać przed wyborem z wiedzy i doświadczenia kolegów z szanownego Forum. Jeżeli zależy Ci na Nx, to zajrzyj na stronę 12: https://files1.porsche.com/filestore/do ... assics.pdf ja bym chyba wybrał Pilot Sport 2, jeżeli są jeszcze jakieś świeże. Specyfikacja N to blogoslawienstwo od Porsche dla danej opony, cos a'la norma oleju, numer nastepujacy po N oznacza ktory raz dla danej opony wydano homolgacje(mam nadzieje, ze nie myle terminow), bo np. byly jakies drobne zmiany, N4 nie jest w niczym lepsze od N1 i na odwrot. Nie musisz na ta specyfikacje N zwracac uwagi.
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 24.04.2018, 8:22 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
piterson napisał(a): Z tyłu to raczej 255 a nie 225 w tym profilu. Osobiście zastanowiłbym się nad szerszym przodem - czyli 225/45 zamiast 205/50. Tak, pomyliłem się mam 255, sorry Czy na moją(oryginał)przednią felgę będzie pasowała 225/45 i nie będzie o nic zawadzała przy skręcaniu? Czy warto montować szerszą niż producent zaleca? Dzięki @Duke za lekcję o Nx, już się tego opisu nie boję
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|