Autor |
Wiadomość |
Jacek 911
|
Napisane: 19.01.2018, 20:59 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Witam,
Wiem, że tematy był "wałkowany" już kilka razy..........ale co roku każdy z producentów opony wprowadza jakieś nowinki.
Planuje wymianę opon letnich na nowe i dlatego moje pytanie ...jakie kupić ??
Michelin , Pirelli , Dunlop ????? czy inne ?
Opony do Porsche 964 i nie planuję jazdy po torach - wyścigów itp, po prostu normalna jazda ........no chyba, że czasami trochę fantazja poniesie .
Pozdrawiam i będę wdzięczny za wasze sugestie.
|
|
Góra |
|
brigantos
|
Napisane: 20.01.2018, 12:38 |
|
Dołączył: 14.01.2016 Posty: 29
|
Jacek 911 napisał(a): Witam,
Wiem, że tematy był "wałkowany" już kilka razy..........ale co roku każdy z producentów opony wprowadza jakieś nowinki.
Planuje wymianę opon letnich na nowe i dlatego moje pytanie ...jakie kupić ??
Michelin , Pirelli , Dunlop ????? czy inne ?
Opony do Porsche 964 i nie planuję jazdy po torach - wyścigów itp, po prostu normalna jazda ........no chyba, że czasami trochę fantazja poniesie .
Pozdrawiam i będę wdzięczny za wasze sugestie. Continental Sport Contact 6 lub Michelin Pilot Sport 4. Do szybkich samochodów od lat używam tylko tych i nigdy się na nich nie zawiodłem - zarówno na suchym, jak i na mokrym.
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 20.01.2018, 16:28 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Ja mam w G-modelu Dunlop Sport Maxx i jestem z nich mega zadowolony, szczególnie na mokrym. Nie wiem jakie przebiegi robisz ale przy przebiegach klasykiem na poziomie 5 tyś rocznie maks, każda z podanej trójki chyba będzie dobra, bo ewentualne szybsze zużycie i tak nie ma wtedy znaczenia.
|
|
Góra |
|
m1k0
|
Napisane: 20.01.2018, 17:52 |
|
Dołączył: 29.05.2017 Posty: 269 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 566
|
To i ja o radę poproszę. Boxster na tor ale i na drogę 225/40 R18 255/45 R18 Ciężko znaleźć w tych rozmiarach u jednego producenta. Najlepiej jakieś semisliki i żeby choć na rok starczyło
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 20.01.2018, 23:08 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Toyo R1R albo Michelin Pilot Sport Cup2
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 20.01.2018, 23:55 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Witam,
No właśnie para od jednego producenta to problem (w rożnych rozmiarach)
245/35R18 Dunlop SP SPORT MAXX RT 2 225/40R18 Dunlop SP SPORT MAXX RT Dunlop ma ten sam bieżnik
|
|
Góra |
|
keraj
|
Napisane: 21.01.2018, 0:03 |
|
Dołączył: 29.11.2017 Posty: 8
|
m1k0 napisał(a): To i ja o radę poproszę. Boxster na tor ale i na drogę 225/40 R18 255/45 R18 Ciężko znaleźć w tych rozmiarach u jednego producenta. Najlepiej jakieś semisliki i żeby choć na rok starczyło Lepiej, ja mialem z przodu conti sport contact 5 2-letnie, chcialem na tył, a tam wystepuje tylko conti sport contact 3 choc nowo produkowany, a niby teraz jest juz contact 6 A w zwyklym autko mialem blue responsy dunlopa i bardzo szybko sie zuzyly
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.01.2018, 1:08 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Cha, cha, (ha,ha????)....to może coś z Bridgestone ? Jeździłem kiedyś na S-02, były rewelacyjne ! Nie wiem, czy są jeszcze w katalogu, ale były SUPER !!! W każdym razie marka przednia. Dunlop Sport MXX też niczego sobie. No to narobiłem...... ps. Jacku 911, a ..dlaczego nie na tor ??? Opony na tor sprawdzają się na drodze, drogowe na torze niekoniecznie. Jak nie masz zamiaru jeździć na torze polecam Uniroyal.....bardzo dobra relacja cena - jakość.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.01.2018, 1:26 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
m1k0 napisał(a): To i ja o radę poproszę. Boxster na tor ale i na drogę 225/40 R18 255/45 R18 Ciężko znaleźć w tych rozmiarach u jednego producenta. Najlepiej jakieś semisliki i żeby choć na rok starczyło Kolego, tak jak w jakiejś reklamie, jak są do wszystkiego, to są do niczego....może nie aż tak, ale jak chcesz semislicki na rok, na tor i na drogę, na rok (choć brzmi to jak żart ,) to bierz coś z KUMHO, albo Yokohama, albo Avon, albo....Markgum (ale przejdz na 16" ) i jeżdzij w Kielcach na mokrym, to starczą na rok. Oczywiście na normalnej drodze,,no problem, ale nas torze, rok ????? Lepiej kup normalne opony, np. Uniroyal Rainsport....świetne na każdą okazję. Myślę, że nie wykorzystasz w 100% ich możliwości.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 21.01.2018, 10:15 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 488
|
Dzień dobry , Jeszcze nie dojrzałem na tor po za tym kabrio na torze ..???? Słabo to widzę To chyba padło na Dunlopy Dziękuję wszystkim za rady i porady Miłej niedzieli
|
|
Góra |
|
m1k0
|
Napisane: 21.01.2018, 18:26 |
|
Dołączył: 29.05.2017 Posty: 269 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 566
|
Może kabrio pali z łatwością gumy z tyłu. Mój roadster - może lepiej wyważony i z mniejszą stajnią kucyków - będzie łaskawszy dla opon. Co do celów to takie wymieniłem bo auto jest dla czystej przyjemności i do roboty nim nie jeżdżę. Ma dojeżdżać na tor. Ulica to prędkości 50, 140 kmh. Wszystko. Poprzednio w ciągu roku zajechałem Federale 595 RS. Taka guma mi pasowała. Nie chcę być kontrowersyjny - szukam kompromisu. Podpytuję, liczę na pomoc w Waszych opiniach.
|
|
Góra |
|
m1k0
|
Napisane: 21.01.2018, 18:29 |
|
Dołączył: 29.05.2017 Posty: 269 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 566
|
pdmobil napisał(a): ale jak chcesz semislicki na rok, na tor i na drogę, na rok (choć brzmi to jak żart ,) to bierz coś z KUMHO, albo Yokohama, albo Avon, albo....Markgum (ale przejdz na 16" ) i jeżdzij w Kielcach na mokrym, to starczą na rok.
Dlaczego na 16?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 22.01.2018, 18:33 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Bo Markgum chyba nie robi większych.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 22.01.2018, 21:10 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Markgum to masakra, do Porsche w życiu bym nie założył, 100 razy lepszy federal 595 rsr
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 22.01.2018, 21:34 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
A jezdzil ktos na Yokohama Advan Neova ad08r ?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.01.2018, 22:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Markgum miałem w 944. Spoko guma tylko strasznie głośna.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Wolf
|
Napisane: 23.01.2018, 2:17 |
|
Dołączył: 11.05.2017 Posty: 234
|
A zastanawia mnie czemu nikt nie sprawdza tu: https://www.porsche.com/usa/accessories ... eapproval/Pozatym, m1k0, szukasz do boxster'a 986 opon 225/40 R18 i 255/45 R18? Takich rozmiarów nie było w tym aucie... W każdym razie ja też szukam i postanowiłem jednak zawężyć się do opon z podanego wyżej linku, w jak najświeższej specyfikacji podzielonej przez "mojewidzimisie" Więc padło na : Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 225/40 ZR18 (88Y) N4, osłona felgi (MFS) Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 265/35 ZR18 (93Y) N4, osłona felgi (MFS) lub Bridgestone Potenza S-02 A 225/40 ZR18 88Y N3 Bridgestone Potenza S-02 A 265/35 ZR18 (93Y) N3 "Mojewidzimisie" jest takie że na różnych Bridgestone śmigam od dawna i w moim mniemaniu są super. Za to Pirelki w jednym z aut rozwarstwiły się (od wewnętrznych stron na tylnej osi) tak że druty wyszły przy ilości bieżnika lekko licząc w okolicach 50%. I nie były stare a kilku-sezonowe, kupione jako nowe. Odradzam pirelki... opinia kolegi pdmobil przeważyła więc zamówię komplet S-02.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.01.2018, 10:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Pytanie czy S-02 wciąż są dostępne? Bo że są świetne wiadomo nie od dziś. Ale ponieważ lepsze jest wrogiem dobrego Bridgestone zastąpiło je jakimś nowym, oczywiście gorszym modelem. Ale może się zorientowali że to błąd A propos Yokohamy Advan - mam takie na tor. Na pewno są lepsze od nich semislicki, ale dają radę.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 23.01.2018, 11:05 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
TomRS napisał(a): Markgum to masakra, do Porsche w życiu bym nie założył, 100 razy lepszy federal 595 rsr na pewno Fereral lepszy, a pewno Michelin lepszy od Federala, a w ogole na tor to AVON itd.... Ja używałem opon niższej marki ze względów finansowych, ale zwracając również uwagę na moje (wówczas) potrzeby. Kupione nowe Continental SC....coś tam, były tak głośne, że w połowie drogi do Krakowa sprawdzałem, czy aby nie łożyska hałasują ? Na oponach Dunlop Sport MXX jezdziłem w Poznaniu, ale instruktor się zdziwił, że (cytat) "na takim g....jeżdzę", zaczęła się więc era Toyo, z których oczywiście R888 prym wiodły, ale żyły krótko, za to R-1R okazały się rewelacyjnym kompromisem na drogę-tor-mokre. Dalej spróbowałem właśnie Markgum, różnych mieszanek. (podobno Markgum nalewa mieszanki Avona) i kombinacja miękkie przód + średnia tył była jak najbardziej OK. na semislicku tej marki Piotr (Szafrański) wygrał deszczowe Żubry objeżdżając stado świetnie wyposażonych Włochów, więc można (no, nie jedynie guma zrobiła wtedy robotę !). Po Markgumie przyszedł czas na apogeum moich zainteresowań tym tematem czyli KUMHO, ale to były semislicki serii "competition" więc trudno o porównanie. Miękkie na przodzie po dwóch eliminacjach Classicauto ( tylko Kielce) zwinęły się w wałeczki i szmelc, tylne, średnie, wytrzymały b.dobrze. No, ale to była jazda !!! Na koniec były Yokohama Advan Neova....porównywalne z Toyo R-1R, ale mniej żywotne. Tyle moich doświadczeń z oponami do zabawy za umiarkowane pieniądze. Bridgestone służyły i w cywilu i trochę do zabawy i oceniałem je najwyżej.Żyły długo. Obecnie mam Toyo Sport z jakimś numerkiem, nie pamiętam i sobie jeżdżę, choć po dwutygodniowym postoju, pierwszych 10 km tył trochę trzęsie. Natomiast zimą, cywilem (niskiej marki autem VW) jeżdżę na...Markgumach, średniej twardości i dają duży komfort...zwłaszcza na zaśnieżonym Bemowie, wprawiając w zdziwienie wielu kolegów
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 23.01.2018, 13:13 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
wit007 napisał(a): A propos Yokohamy Advan - mam takie na tor. Na pewno są lepsze od nich semislicki, ale dają radę.
Dzieki Wit007 Chce cos na wiosne do 944 kupic i na razie stanelo pomiedzy Advan Neova a Toyo R1R przy czym jest dosc wyrazna roznica w cenie opon 17cali na korzysc Yokohamy. Chcialbym tez zeby choc akceptowanlnie zachowywala sie na deszczu, co prawda w zeszlym roku nie zdarzylo sie bym na deszczu wyjechal ale roznie bywa.. Jakby ktos jeszcze mial doswiadczenia z Yokohama to bede wdzieczny za opinie
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|