Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 1:16 

Dołączył: 12.05.2023
Posty: 6
Panowie mam problem z Porsche Panamera 4s z 2010roku motor 4.8 V8 400koni problem polega na tym że notorycznie wywala mi plyn chłodniczy spod korka wlewu nie mam bladego pojęcia dlaczego. Może ktoś miał taki problem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 7:08 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Wzrasta ciśnienie w układzie.
Może być termostat strzelony albo uszczelka pod głowicą lub sama głowica.
Ciężko to przez internet zdiagnozować :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 8:54 

Dołączył: 12.05.2023
Posty: 6
A czasem jak by był termostat to węże były by ciepłe ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 9:29 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
KYNEK napisał(a):
A czasem jak by był termostat to węże były by ciepłe ?

Sprawdź czy masz twarde węże w czasie pracy silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 9:47 

Dołączył: 12.05.2023
Posty: 6
Twardość węży podczas pracy jest normalna. Nie kopci z wydechu to raczej glowica nie będzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Online
PostNapisane: 12.05.2023, 9:55 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Kolego, a w jakich okolicznościach ci wywala ten płyn?
Porsche (nie tylko Panamera) mają bardzo nisko z przodu chłodnice. Często ulegają one uszkodzeniu przez kamyczki z drogi i jak robi się trochę cieplej, a w dodatku stoisz w korku to robią sie za mało wydajne i rośnie mocno temperatura płynu.
Ja bym od tego zaczął.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 10:13 

Dołączył: 12.05.2023
Posty: 6
Wywala płyn na postoju bez jazdy prze zbiorniczek. Poziom płyny wzrasta i opada az nagle wywala cały czas az opróżni zbiorniczek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 17:36 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Zapowietrzony układ. Było coś robione z płynem , jakieś wymiany . Adamax uszkodzone chłodnice po prostu ciekną , gdyby były zakamienione to by się przegrzewał, jeśli stoisz w korku i temperatura rośnie to zadziałają wentylatory ale nie powinno wywalać płynu. Gdyby termostat nie zadziałał to też by się przegrzewał. Czy wywala płyn na zimnym , różnie czy tylko na gorącym .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12.05.2023, 17:53 
Termostaty zwykle są tak robione, żeby usterka zostawiała je otwarte, także prędzej byłby problem z dogrzaniem silnika, niż przegrzaniem.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2023, 18:55 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Eternit może i tak ale wtedy w ogóle nie ma mowy o wywalaniu płynu z powodu termostatu jak sugeruje evan


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Online
PostNapisane: 12.05.2023, 23:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Moje podejrzenia zatem:
1. Pompa wody (jej napęd).
2. Zapowietrzenie układu.
3. Zatkanie kanalików w bloku silnika (raczej nie, bo za młode auto).

Chłodnice nie ciekną jak mają mikrouszkodzenia, a właśnie rosnie bardzo temperatura silnika na postoju w bardzo gorący dzień - dokładnie tak miałem 2 lata temu - po wymianie chłodnic w ASO jak ręką odjął :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2023, 14:44 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Adamax tak jak piszesz że rośnie temperatura ale nie wywala korkiem płynu. A gdyby nie pompowała pompa wody to też będzie za słaby obieg i przegrzewanie. Na moje bąbel powietrza ale na razie klient nie odpisał czy to tylko na ciepłym czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2023, 21:57 

Dołączył: 12.05.2023
Posty: 6
Płyn wywala odrazu na zimnym więc nie może być to pompa podczas jazdy stałe 90 stopni jak płyn się skończy z automatu rośnie temperatura. Zrobiłem dzis szczelność układu i znalazłem pękniętą rurkę która łączy węże do nagrzewnicy uporam się z tym i odpowietrze. Pytanko bo słyszałem że ciężko jest odpowietrzyć ten silnik, trzeba podnosić jej przód czy przejechać się z otwartym odpowietrznikiem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.05.2023, 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Przede wszystkim napełniać próżniowo, potem oczywiście otwarty odpowietrznik.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum