Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.12.2015, 18:17 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Czuje się jak pierwszoklasista zadając takie pytanie, no ale cóż.

Wieczór spędzam przy świecach :D a jest ich 8 sztuk :)

no ale o świecach w innym wątku napiszę,


Czy możecie mi podpowiedzieć gdzie dokładnie jest przepływomierz w 4.8 V8 bez turbo?

Czy znajduje się tam gdzie zaznaczyłem?
Obrazek

jest tam czujnik powietrza ale nie wiem czy to MAF, jakiś mały... :p

dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2015, 19:00 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Hubi,

Panamera nie ma (mass air flow) tylko (mass air pressure). ECU silnika czerpie dane z czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym, i tam właśnie znajduje się ten czujnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2015, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5198
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Wygląda mniej więcej tak:
Obrazek




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2015, 19:08 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Dzięki wielkie! ok to dobry czujnik przeczyściłem sprayem do układów elektrycznych...

To juz wiem dlaczego w ETCE nie mogłem znależć przepływki :D

dz!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2017, 21:05 

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 65
Hey, a możesz napisaćdlaczego czysciles ten czujnik , czy nie rowno chodzila itp?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2017, 21:33 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Czasem na postoju (na P) widzialem na obrotomierzu i czulem ze obroty skacza delikatnie, ale nie zobaczylem poprawy. Moze to normalne i panikowalem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 2:55 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Hubi - można było przy okazji wymiany swiec zrobić od razu endoskop.
Twoja Panamera to anglik?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 11:25 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Sorki ze dopytam ale endoskop gniazd swiec? W jakim celu? Wiem ze w PCWawa przeswietlali mi motor w zeszlym roku i co uwazali za stosowne to wymianili.
Panamera z PL.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 12:41 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Panamera na zdjęciu to anglik dlatego zapytalem- ale rozumiem, ze to tylko fotka pogladowa z sieci.
Endoskop by sprawdzić stan cylindrów niejako przy okazji ale jeśli robili to w zeszłym roku to w sumie nie ma sensu.
Są jakieś błędy w pamięci dme odnośnie tych wachnięć obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 14:17 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
michal928 napisał(a):
Panamera na zdjęciu to anglik dlatego zapytalem- ale rozumiem, ze to tylko fotka pogladowa z sieci.
Endoskop by sprawdzić stan cylindrów niejako przy okazji ale jeśli robili to w zeszłym roku to w sumie nie ma sensu.
Są jakieś błędy w pamięci dme odnośnie tych wachnięć obrotów?


Tak, zdjęcie z netu zapożyczyłem ;)

Nie posiadam kompa więc nie mam pojęcia, ale zgłaszałem to w Ktw i Wawie i sprawdzali, nie było wtedy błędów, a i mówili że lekkie wahania są normalne/dopuszczalne.
Nie miałem tak w Sklasie 550 V8 i Lexusie LS430 V8 - może kiepsko porównywać te auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2017, 15:11 

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 65
Kolego, ja mam 50 tys km i też mam te drgania na jałowym , wymieniałem świece , dolewałem rożne srodki do paliwa , czysciłem przepustnice ,potem adaptacja przepustnicy ,i dalej drga , choć nie zawsze ,sprawdzałem cylindry sa jak nowe , mi sie wydaje żę to wina ukladu paliwowego wtrysk bezpośredni , tak zwane fsi , i poprostu zawory sie brudzą , ostatnio zdemontowałem kolektor sąccy 10 minut pracy w tym aucie , i rzeczywiście sa trochę zabrudzone , ale z racji tego że cieżko to wyczyscić zostawiłem temat w spokoju i latam i leje tylko 98.

Co do kompa , polecam skaner od viakena taki zielony , koszt 1100zl jakoś tak , i wszedzie zalukasz silnik skrzynia biegów , inspekcja olejowa itp.kazdy moduł w aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2017, 11:52 

Dołączył: 8.02.2017
Posty: 11
Witam,

Posiadam co prawda wersje 3,6 S , ale u mnie też występuje falowanie obrotów. Wymienione świece,filtry - zero rezultatów. Po wizycie w serwisie Kraków ul.Żmujdzka podpięciu komputera okazało się że falowanie występuje tylko na obrotomierzu. Na tą chwile dałem sobie spokój z naprawą obrotomierza .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 12:57 

Dołączył: 4.02.2018
Posty: 70
Test monety silnik powinien przejść (np. 2 złotówka stoi na rozgrzanym motorze, przynajmniej u mnie w panamerze 4,8 turbo) jeśli delikatne wibracje są na jałowym (standard) to do sprawdzenia główne poduszki, często sypie błędem mount valve jak już zajechane ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2018, 15:20 

Dołączył: 4.12.2012
Posty: 48
koledzy macie Panamere , jest ktos w stanie sciagnac szkło lusterka zewnetrznego i zrobic zdjecie kostki i przewodow ktore łącza sie z obudowa lusterka i szklem?
ukradli mi lusterka i jest problem z podlaczeniem tego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum