Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.05.2018, 19:51 

Dołączył: 28.05.2018
Posty: 6
Witam,
Posiadam Panamere 2012 diesel z 8 biegowa skrzynia tiptronic s.
Dzisiaj pojawil mi sie problem,
Skrzynia nie zawsze zmienia biegi przy normalnych obrotach tylko czasami dochodzi do maksymalnych i dopiero zmienia.
Dzieje sie tak co jakis czas, przy zmianie recznej wszystko dziala, jak zmienia normalnie tez nie ma zadnych szarpniec ani innych objawow.

Czy ktos spotkal soe z takim problemem ?

Jest do dotkliwe jak sie zawiesi w korku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2018, 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5201
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Czy w skrzyni był wymieniany kiedyś olej? A filtr?
Nie napisałeś jaki auto ma przebieg.
Jeżeli serwis olejowy był niedawno to może warto zrobić adaptacje/kalibracje
skrzyni oraz sprzęgieł (sprzęgła przy okazji).




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2018, 22:29 

Dołączył: 28.05.2018
Posty: 6
Auto ma 115 tys przebiegu ostatni serwis mial przy 90 tys w ASO wszystkie serwisy zgodnie z zaleceniem producnta. Za 5 tys szykuje sie kolejny przeglad ale z tego co wiem to chyba ASO zaleca wymiane dopiero po 200tys


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 0:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5201
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak, ASO zwykle przy 90k km wymienia olej. Ja bym wymieniał regularnie
co 60k km olej plus filtr. Sprawdź czy na pewno był olej chociaż
zmieniany. Jeżeli nic nie było robione a w pamięci zero błędów, to ja
bym od tego zaczął.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 8:03 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Miałem identyczne objawy.

Wysiadła mi mechatronika. Nie mówię że tak jest na pewno również u Ciebie.

Olej ASO i podjedź to zdiagnozować do zakładu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 13:46 

Dołączył: 28.05.2018
Posty: 6
Zauwazylem ze problem wystepuje po rozgrzaniu auta,
W Aso duze kolejki
A polecacie jakies miejsce w warszawie ktore moze zdiagnozowac problem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 14:56 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1206
Jeśli problem występuje po rozgrzaniu to może być wskazówka że olej jest stary i gdy jest gorący to traci parametry .Traci lepkość i robi się olejowoda.Zanim wydasz duże pieniądze na wyjęcie,diagnozę i remont,spróbuj tak jak koledzy piszą olej +filtr HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 14:58 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 694
Qbak napisał(a):
Tak, ASO zwykle przy 90k km wymienia olej. Ja bym wymieniał regularnie
co 60k km olej plus filtr. Sprawdź czy na pewno był olej chociaż
zmieniany. Jeżeli nic nie było robione a w pamięci zero błędów, to ja
bym od tego zaczął.


Jak pytałem w PCW to mi powiedzieli że wymiana oleju w skrzyni jest bodajże przy 200k. Oczywiście wymieniłem przy 100k.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 15:46 

Dołączył: 28.05.2018
Posty: 6
Bylem w PCW i zalecili wgranie od nowa oprogramowania skrzyni i silnika,

Wedlug ksiaz w tej skrzyni wymiana oleju przy 240tys lub 16 lat

Mam tez pytanie czy to normalne ze na zwyklym trybie auto rusza z 1 ? Wydaje mi sie ze tylko na sporcie powinien z 1 ruszac a z 2 na normalnym. Jak myslicie ?

Czy olej wymieniac w ASO ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 16:47 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 694
Ipox napisał(a):
Czy olej wymieniac w ASO ?


Trzeba na głowę upaść.

Dam ci przykład mojego Cayenne. Skrzynia Aisin 8G (japońska), wchodzi do niej 8L oleju.

Możesz kupić olej w Porsche, za co zapłacisz jakieś 2000zł (ważny szczegół: producentem oleju jest firma FEBI Bilstein).

Albo, możesz kupić TEN SAM olej (w takich samych butelkach i z tym samym # części Porsche) od producenta, czyli wspomnianego FEBI Bilstein, za ... jakieś 400zł. Czyli kupując w Porsche jesteś 1600zł w plecy na samym oleju.

Moja rada: odezwij się do Qbak i kup od niego wszystkie potrzebne części, łącznie z filtrem, uszczelkami itd. Do ASO pojedź na samą usługę wymiany oleju i kalibrację skrzyni, albo zrób to w PorschePana (ponownie: za 1/5 ceny usługi).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.05.2018, 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5201
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tutaj (czyli Panamera) będzie trochę inaczej. W aucie jest PDK, więc
olej choć dostępny w zamienniku, nie ustępuje znacząco ceną. Natomiast
już miska z filtrem tak. Też jestem zdania że oprócz podpięcia komputera
i zrobienia krótkiej rundy autem, najlepiej zacząć od wymiany oleju.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2018, 0:01 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
W Panamerze diesel chyba nie ma PDK tylko 8 biegowy tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2018, 0:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5201
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Racja. Jak wół napisane że diesel w temacie.

Czyli zamienniki zdecydowanie tańsze. Tutaj nie pamiętam czy jest jakaś
kalibracja jak w PDK czy tylko reset adaptacji. Te skrzynie raczej są
bezawaryjne, może faktycznie elektronika się wiesza lub olej ze skrzyni
zalewa sterownik. Takie gdybanie przez internet :) trzeba podjechać do
serwisu i rzucić okiem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.05.2018, 9:41 

Dołączył: 30.05.2018
Posty: 5
Mam taki sam objaw w ceyenne diesel 2015 . Mam od nowości , teraz 60 tys km .
Chyba nie chodzi tutaj o olej . Na razie nic nie ruszam . Może tym sie czysci silnik :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2018, 14:11 

Dołączył: 28.05.2018
Posty: 6
Jade za 2 tyg na wymiane oleju w skrzyni dam znac czy to cos pomoglo.

Ale dziwne jest to ze skrzynia zawiesz sie tylko przy bardzo wysokiej temperaturzw, na zimno wszystko chodzi idealnie.

Myslicie to to moze byc olej ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2018, 16:32 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1206
Kolego bez urazy ale czytasz nasze uwagi ze zrozumieniem :shock: TAK to może być zużyty olej który przy wysokiej temp. robi się rzadki jak woda ,traci swoje właściwosci.Innym z objawów jest czasami ślizganie się na pewnych biegach-skrzynia na D silnik ma obroty a auto nie ciągnie.Wymień olej z filtrem.Przy wymianie oleju jak będzie zdjęta miska to mechanik przy okazji obejrzy inne podzespoły skrzyni.Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2018, 16:45 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Oprócz płyty z zaworami nie zobaczy nic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum