Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.01.2010, 0:33 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Czy ktoś może mi wytłumaczyć, po co taki wynalazek w sportowym aucie? Jeszcze w Passacie to mogę zrozumieć, ale w Porsche? Boję się, że nadejdzie dzień, kiedy w 911 umieszczą takie ustrojstwo:/ Alfa w 8C Competizione już się odwazyła:/ Przecież to ma same wady - większe ryzyko awarii, w przypadku rozładowania akumulatora co wtedy (?), w trakcie jazdy nie działa tak jak normalny "ręczny" czyli zawracanie na nim niemożliwe... BMW i Audi coraz powszechniej to stosują, natomiast Mercedes cały czas przy tradycyjnym rozwiązaniu. I prawidłowo. Jedyny plus tej elektroniki to że jest tańsze i mniej miejsca zajmuje, czyli w sam raz do Passata :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 0:44 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 73
A merce też mają ciekawe rozwiązanie - ręczny obsługiwany nogą.
Ogólnie to racja - wszystko co jest bardziej skomplikowane od kija jest podatne na awarie:P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 1:00 

Dołączył: 26.12.2009
Posty: 126
W volvo SUVach też ręczny jest przy nodze, a zdejmuje się go inną dźwignią już ręką.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 1:05 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
no .... i zeby po hamulcu ruszyc musisz miec pasy zapiete :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 12:22 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Podróżuję Passatem dość często i również uważam jego "ręczny" za jedną z największych wad. Nie da się go wykorzystać przy ruszaniu pod górę, nie da się na nim zawrócić, ogólnie słaby punkt tego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 17:27 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
SzaryWilk napisał(a):
Nie da się go wykorzystać przy ruszaniu pod górę


:shock: z ręcznego ruszają kobiety i słuchacze jedynej słusznej stacji radiowej :wink:

kierowca porsche powinien robić to bez pomocy rąk i osób trzecich :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 17:41 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Marion napisał(a):
:shock: z ręcznego ruszają kobiety i słuchacze jedynej słusznej stacji radiowej :wink:


Heheh :wink: :D tak, ale jak się stoi na drodze o nachyleniu 15 st. i chce się ruszyć spokojnie i cicho to czasem ręczny się jednak przydaje :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Eeee, chyba prawie każdym autem da się spokojnie ruszyć bez używania
ręcznego. Oczywiście pochylenie też ma znaczenie i bliskość przeszkody
z tyłu ;)

Co do elektronicznego ręcznego. Po prostu pewnie tańszy jest od zwykłego,
a auto postawić bokiem to nie sprawa ręcznego :D Na przykład u mnie
ręczny jest z prawej strony fotela i używanie go do "efektownego zawracania"
jest dość trudne o ile w ogóle możliwe :lol:

W nowych Seatach ma być taki system, który przy ruszaniu pod górkę sam
przez sekundę (?) utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym i można
sobie spokojnie radzić bez ręcznego :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 21:34 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
SzaryWilk napisał(a):
Podróżuję Passatem dość często i również uważam jego "ręczny" za jedną z największych wad. Nie da się go wykorzystać przy ruszaniu pod górę, nie da się na nim zawrócić, ogólnie słaby punkt tego auta.


Cześc

U mnie w Audi A6 jest tak, ze jak mam zapiete pasy, jak ruszę, to reczny sam sie zwalnia, wiec pod duża górkę całiem przydatny.
Natomiast prawdą jest że "normalny " jest lepszy :)

Paweł




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 21:57 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Pisałem, że jedyny plus to niższa cena, czyli w sam raz do VW :D Ale w Porsche, Audi, BMW czy Subaru (nowe Legacy) to ja nie rozumiem tego rozwiązania. Ciekawe czy do nowego Cayenne też wrzucą ten badziew:/ Ja wiem, że nigdy nie kupię auta z takim wynalazkiem, pierwsze co patrzę w nowych autach to właśnie hamulec postojowy. Przyjdzie niedługo jeździć tylko używanymi, albo Mercedesami, bo w tej marce nie zanosi się na tą elektronikę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 22:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Qbak napisał(a):
W nowych Seatach ma być taki system, który przy ruszaniu pod górkę sam
przez sekundę (?) utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym i można
sobie spokojnie radzić bez ręcznego :)


Takie coś jest już dziś w wielu nowych samochodach, to jedna z dodatkowych funkcji ESP. Banalne, a ułatwia życie. Choć też uważam, że wszystkim przydałaby się umiejętność ruszania pod górkę bez ręcznego ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.01.2010, 23:59 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
To sie nazywa hill holder - w ubieglym wieku stosowany m.in. przez Subaru.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2010, 15:48 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
SzaryWilk napisał(a):
Marion napisał(a):
:shock: z ręcznego ruszają kobiety i słuchacze jedynej słusznej stacji radiowej :wink:


Heheh :wink: :D tak, ale jak się stoi na drodze o nachyleniu 15 st. i chce się ruszyć spokojnie i cicho to czasem ręczny się jednak przydaje :wink:

W automacie m(nie)j. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.01.2010, 21:37 

Dołączył: 4.01.2010
Posty: 21
A a propos Panamery czy udziela się tu właściciel czarnej Panamery 4S, która chyba w czwartek mijała mnie na ul. Królewskiej w stronę UW?:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2010, 10:58 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
albo bialej z koszykowej, albo czarnej na poznanskich blachach z zurawiej.. albo ... oj chyba nie sadze :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2010, 9:47 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
no reczny czasem potrzebny, np do jednego z garazu mam ostry spad i jak sie stanie na chwile po skosie to masakra ( mowie tu o aucie przypadkowym, ktorymi czasem tam bywalem, bo na codzien tylko automat, a on sie nie stacza :P )

Ten durny przycisk tez jest zastosowany w S8, dziwne to...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2010, 10:36 

Dołączył: 14.05.2008
Posty: 581
Z tym hamulcem to jest tak ze jak stoisz w korku a masz automatyczna skrynie to musisz noge trymac na hamulcu. Uruchamiajac automtyczny ta noge mozesz zdjac . Bardzo wygodne ustroistwo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum