Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.08.2018, 23:03 

Dołączył: 23.08.2018
Posty: 6
Jak już wspominałem wszystko wskazuje na to, że wkrótce grono posiadaczy aut Porsche poszerzy się o moją skromną osobę, w związku z czym mam do Was pytanie.

Ponieważ każde moje dotychczasowe auto było poddane modyfikacjom mechanicznym, czyli tak lubianemu tuningowi, nie inaczej będzie z Panamerą. I teraz ta istotna część. Ponieważ ciężko W Internecie znaleźć coś na temat kolejnych stage'y dla silnika 3.0 biturbo z 4S, może Wy orientujecie się jaki jest potencjał tej jednostki po wymianie wydechu, turbin, coolera i z nowym programem oczywiście?

Alternatywnie biorę pod uwagę zakup 3.6 V6 i uturbienie tego silnika, ponieważ tutaj już wszystko jest dopracowane na 700+ KM. Oczywiście o ile to ten sam silnik co w pozostałych autach z grupy VAG (A wszystko na to wskazuje).

Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2018, 8:58 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Ta chwila, gdy 99% forumowiczów PCP dostaje zawału :)

Nie to forum. Tu niestety jedyne modyfikacje jakie ludzie uznają za koszerne to ponowny montaż fabrycznych części w celu uzyskania gwarancji Porsche Approved :lol:

Osobiście nie szedłbym w uturbianie, a raczej skupił się na upgrade silnika turbo tradycyjną drogą (wydech, sprawniejszy custom IC, większe turbo itd).

Jestem sceptyczny jeżeli chodzi o ogarnięcie elektroniki po uturbieniu w tym aucie. Silniki niby pokrewne z VAG, ale jednak programuje je się zupełnie innym sprzętem PIWIS i nawet najbardziej oblatani w elektronice VAG ludzie często rozkładają ręce w nawet prostych sprawach. A nie chcesz skończyć projektu z choinką na desce rozdzielczej.

Zajedź do Adama ze Sportile i zapytaj co o tym sądzi. Może ten ich programista z MRC z UK przynajmniej ogarnie programowanie po wymianie turbo. Wtedy możesz zmajstrować jakiś fajny IC, zamontować większe turbo od Perruna itd.

Celem sprawdzenia czy ktoś już coś takiego robił polecam rennspeed forum i 6speedonline forum.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2018, 12:16 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
t_wnor napisał(a):
:thumbup: zapomniałeś ze co najwyzej to box Techartu :lol:


Myślę, że max tłumik końcowy :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2018, 15:59 

Dołączył: 13.06.2017
Posty: 40
Wygląda na to że budżet masz konkretny na mody
to może zainwestuj w coś lepszego wyjściowo czego nie trzeba będzie modzić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2018, 19:58 

Dołączył: 23.08.2018
Posty: 6
Dziękuję za zrozumienie, panowie;) Gdzieś w w głębi tak właśnie czułem, że mogę być wzięty za bluźniercę, który chce skalać perfekcyjne auto ;)

Jeśli chodzi o Peruna, to również nie jestem ich zwolennikiem. Cena, owszem, bardzo dobra, ale tak jak wspominaliście - chinole i awaryjność. Kilku moim znajomym w Golfach R i Audi S3 turbiny padały niemal jak na zawołanie po 2000 czy 3000 km. Do tego przejawiają mega wrażliwość na wysokie temperatury. Osiągi spadają niewspolmiernie do projektów opartych np na Garrett'ach.

Co do samego 3.6, to mam dwójkę znajomych, którzy jeżdżą z uturbionymi jednostkami już dłuższy czas (każdy powyżej 30 tysięcy po modach) i jak na razie bez wyzwalania błędów 🤔 Jedno auto wyjechało od HGP, drugie z Compsportu.

3.0 biturbo bardzo do mnie trafia z uwagi na łatwość dalszych modyfikacji, ale przegrzebalem fora i nie trafiłem na nic więcej niż okolice 500 KM/620 Nm. Może silnik jest jeszcze zbyt mało popularny. Dlateg0 biorę pod uwagę 3.6, które samo w sobie jest nędzną jednostką, ale po odpowiednim potraktowaniu, zyskuje pazur 😉

Oczywiście chciałbym kupić gotowca w postaci Turbo S, ale budżet tefo nie ogarnie. Poza tym tam również chyba mody kończą się na okolicach 700KM?🤔

Dziękuję za zrozumienie, chłopaki 🤗


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2018, 20:19 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Chłopaki z CompSportu uturbili 3.6 V6 w jakimś Porsche ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.08.2018, 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Jak znam Patryka to nie :)




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2018, 0:23 

Dołączył: 23.08.2018
Posty: 6
Elberoth napisał(a):
Chłopaki z CompSportu uturbili 3.6 V6 w jakimś Porsche ?


Nieeeeee, 3.6 turbo w Polsce trafiają raczej do Golfów IV i V 😉 Patryk ma w garażu 3.6 dla swojego 7R, także silnik jest dopracowany, ale skoro mówicie że jest do niego jakiś inny sprzęt niż do reszty VAGów, to się nie spieram 👌

Pogadam jutro z Dominikiem z Ecu Performance, bo on swego czasu dość mocno poszedł w Porsche, zobaczymy jakie ma zdanie.

Osobiście wiązałem spore nadzieję z uturbieniem 3.6, ale to już zrzucę na barki mądrzejszych ode mnie. 3.0 biturbo wydaje się fajne do szybkich i ekonomicznych modów, tylko ciężko u nas znaleźć kogoś kto się tego podejmie 🤔 Poszukam, popytam 😊

PS. Adamowi że Sportmile za cholerę nie ufam 😉
PS.2. t_wnor jak tylko zgłębię temat i będę miał dodatkowe pytania, wpadnę na PW 👍


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2018, 7:37 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Ja tam o Adamie, podobnie jak o Patryku i Dominiku, mam dobre zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2018, 19:44 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Zdajesz sobie sprawę, że to dwa zupełnie inne silniki.

3.6 grupy VAG to jednostka VR6 montowana jedynie w Cayenne (po drobnych modyfikacjach)

3.6 montowane w Panamerze to skrócone o dwa cylindry V8 4.8 made by Porsche.

W tym drugim w serii (podobnie jak w 4.8) pojawiają się problemy z wycieraniem gładzi w skrajnym cylindrze (hipotezy różne - słabe smarowanie, chłodzenie). Moim zdaniem po uturbieniu żywotność spadnie ze słabej do dramatycznej. Oczywiście można i temu zaradzić np. wstawić stalowe tuleje i kute tłoki ale to już bardzo poważne modyfikacje.

PS - Tak mi przyszło w ramach żartu do głowy, że zawsze można wstawić 1.9 TDI na pompie wtryskowej albo jeszcze lepiej pompowtryskach albo pierwsze 1.8T. Te auta z Turbinami Garreta i intercoolerami od Iveco robiły poważne przebiegu z mocą 2-3 krotnie przewyższająca serie. Ahh gdzie te czasy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2018, 20:59 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
No tak, tylko seryjna moc 1.8T to było 150KM, więc 2-3x więcej to dalej tylko 300-450KM. I przy 450KM to już na żadne większe przebiegi nie można liczyć.

Miałem kiedyś kit Sporteca w swoim 2002 Audi A4 B6 1.8T na turbinie K04-15. To były jeszcze czasy, kiedy nikt w PL nie potrafił ogarnąć programowania w tym silniku (AVJ), więc musiałem siegnąć głębiej do kieszeni i ściągnąć wszystko ze Szwajcarii. Do tego IC, kpl. wydech Millteka, różne rury dolotowe, kolektor wydechowy, powłoki ceramiczne, filtr, mocniejszy DV ... tyle zachodu, aby finalnie uzyskać całe 230KM :lol:

To były czasy ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2018, 8:28 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Nie mam takiej wiedzy w modyfikacjach mechanicznych jak Wy, ale z tego co oglądałem na DragRace, w projektach Gemballa czy Mansory to nie widziałem tam modyfikowanych silników Panamery innych niż 4.8 (wyciągali max 700 hp). Czy to oznacza, że nikt nie był chętny na modyfikowanie 3.6? A może silnik ten jest mało podatny na mody/mało wytrzymały?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2018, 9:28 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Mansory to partacze. Ma co mogą zrobić to proste bolt-ony. Uturbienie 3.6 to już jest zupełnie inny poziom skomplikowania projektu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2018, 10:57 

Dołączył: 23.08.2018
Posty: 6
Elberoth napisał(a):

Miałem kiedyś kit Sporteca w swoim 2002 Audi A4 B6 1.8T na turbinie K04-15. To były jeszcze czasy, kiedy nikt w PL nie potrafił ogarnąć programowania w tym silniku (AVJ), więc musiałem siegnąć głębiej do kieszeni i ściągnąć wszystko ze Szwajcarii. Do tego IC, kpl. wydech Millteka, różne rury dolotowe, kolektor wydechowy, powłoki ceramiczne, filtr, mocniejszy DV ... tyle zachodu, aby finalnie uzyskać całe 230KM :lol:

To były czasy ...


Hahahahaha! Znam to 🙈 Ja miałem w tamtych czasach ambitny plan zrobić z toyotowskiego 2.0 D4D 116 KM ścigacza 😂 Skończyło się na niecałych 150 KM i rzece $$$.

Cieszę się, Panowie, że trafiłem na takie grono obeznanych w temacie 🤗 Po tamtym przypadku z Toyotą, poszedłem w VAG i właściwie każde auto miało kilkudziesięcio procentowe przyrosty mocy. Z tego co wiem, bezawaryjnie jeżdżą do dziś 🤔

W każdym razie, po tym co tu wyczytałem i czego dowiedzialem się od Was, daję sobie wirtualnego plaskacza za pomysł z uturbieniem 3.6. Byłem pewien, że to standardowy silnik VAGa... Po tych rewelacjach postanowiłem skupić się na 3.0 biturbo i alternatywnie zacząłem rozglądać się za... S7 🙈 Tamten silnik ma ogromny potencjał do modów. Na pewno to rozumiecie 😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2018, 11:30 

Dołączył: 20.08.2018
Posty: 157
Lub A7 3.0TFSI :)
również po delikatnych modach świetnie jeździ.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2018, 11:35 

Dołączył: 23.08.2018
Posty: 6
Max to okolice 460-470 KM. Za mało 😉 Aczkolwiek to mega tani w modyfikacjach silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2018, 23:35 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 12
Tuningowanie sprzętów, które mają wyższe wersje silnikowe bądź mocniejsze mija się z celem. Jedyna słuszna droga w przypadku Panamery to Turbo S + powiedzmy RaceChip za 600 EUR za 650 KM. Do daily jak i delikatnego ścigania w zupełności styknie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2018, 12:15 

Dołączył: 11.02.2012
Posty: 146
Zdecydowanie chip, a tym bardziej taki za 600 Euro, to to czego najbardziej potrzebuje Panamera Turbo S...

Hi5!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2018, 0:58 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 12
Rozwiń swoją wypowiedź :)
Ten Chip to jest konkretny niemiecki system, chwalony i montowany aktualnie przez większość renomowanych firm tuningowych w kraju, świetnie sprawdzi się w stockach gdzie nie jest potrzebna indywidualna mapa. Panamerka z takim softem jest w stanie pojechać 11.3-11.6s 1/4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum