|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukasz_91
|
Napisane: 20.01.2019, 17:09 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
Witajcie dzisiaj wyjechałem sobie w odwiedziny do znajomych i zapalił się komunikat CHASSIS SYSTEM FAILURE podczas jazdy nie można zmienić pneumatyki/trybu sport plus itd natomiast jak auto zgasiłem i ponownie odpaliłem błąd zgasł, ale za jakieś 2 minuty pojawił się ponownie czy ktoś miał coś podobnego poniżej zamieszczam fotki przyjemności z góry dzięki za pomoc
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 20.01.2019, 17:15 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Kolega, już nie te czasy aby wróżyć na fusy. Jedź na diagnostykę. Porsche 2010-2018 - to sieć wielu czujników, sterowników, różnych szyn komunikacji i tak dalej. Jeśli błąd powraca, to problem ma stały charakter ! Mogę zdiagnozować, jeśli jesteś na Slasku. Może VIN pokażesz, aby zrozumieć jakie zawieszenie ma auto. Jako opcja może czujnik №9, albo sterownik - to tak tylko jak przypuszczenie , jeśli oczywiście takie są w auto.
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 20.01.2019, 18:01 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
GermanCars napisał(a): Kolega, już nie te czasy aby wróżyć na fusy. Jedź na diagnostykę. Porsche 2010-2018 - to sieć wielu czujników, sterowników, różnych szyn komunikacji i tak dalej. Jeśli błąd powraca, to problem ma stały charakter ! Mogę zdiagnozować, jeśli jesteś na Slasku. Może VIN pokażesz, aby zrozumieć jakie zawieszenie ma auto. Jako opcja może czujnik №9, albo sterownik - to tak tylko jak przypuszczenie , jeśli oczywiście takie są w auto. na email wysłałem info, w internecie piszą właśnie o tym co wspomniałeś, może być sensor/czujnik np prawy przód i już wyskakuje błąd, nie ma co wróżyć z fusów tylko podpiąć pod komputer i zdiagnozować ciekawe czy podlega pod APPROVED
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 21.01.2019, 9:31 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Wedlug VIN masz : 350 - zawieszenie pneumatyczne Jedź na diagnostykę, "bez butelki wódki problem nie rozwiązać" ))
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 21.01.2019, 9:44 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
rozumiem to już zawsze coś
teraz gdybanie tylko co jest przyczyną:)
jak zdiagnozuję problem dam znać
serdeczne dzięki za odzew:)
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 21.01.2019, 11:04 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Cześć - miałem to samo kilka tygodni temu jak zaatakował mróz w Cayenne. Dokładnie te same objawy. Podjechałem do Rafała Duszy, wymienił bezpiecznik ale powiedział, ze jak się powtórzy to trzeba kompresor zawieszenia wymienić. Zrobiło się cieplej i problem znikł,ale jak znowu zrobił się duży minus znowu wywaliło bezpiecznik. Pojechałem do Rafała, wymienił kompresor na regenerowany ( podobno w panamerach tez regenerują). I tyle w temacie. Na razie zmieniłem klimat na cieplejszy, a auto stoi w kraju trudno powiedzieć czy pomogło, ale Rafał daje gwarancje.
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 21.01.2019, 11:44 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
rozumiem nie chce krakać i gdybać ale obstawiałem na pierwszą myśl kompresor. Podobno jak kompresor inni mówią sprężarka sterująca zawieszeniem siada to wydaje odgłosy, ale u mnie tego nie ma jest cicho.
Zainteresowała mnie też taka wypowiedź..... Układ zawieszenia pneumatycznego w tym samochodzie jest układem zamkniętym, kompresor służy tylko do ew. korekty ciśnienia w układzie. W korpusie kompresora znajdują się dwa zawory sterujące kierunkiem przepływu powietrza. Jeden jest odpowiedzialny za napompowanie akumulatora ciśnienia i drugi za podanie ciśnienia z akumulatora na rozdzielacz.
może to być np, któryś z tych zaworów, lub czujnik lub tak jak piszesz spalony bezpiecznik
bez kompa ani rusz:(
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 21.01.2019, 13:24 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Jeśli by byli zawory, to prawdopodobnie jakaś strona by spadła. Rozmowa o niczym tak naprawde.
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 22.01.2019, 23:18 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
adarek napisał(a): Cześć - miałem to samo kilka tygodni temu jak zaatakował mróz w Cayenne. Dokładnie te same objawy. Podjechałem do Rafała Duszy, wymienił bezpiecznik ale powiedział, ze jak się powtórzy to trzeba kompresor zawieszenia wymienić. Zrobiło się cieplej i problem znikł,ale jak znowu zrobił się duży minus znowu wywaliło bezpiecznik. Pojechałem do Rafała, wymienił kompresor na regenerowany ( podobno w panamerach tez regenerują). I tyle w temacie. Na razie zmieniłem klimat na cieplejszy, a auto stoi w kraju trudno powiedzieć czy pomogło, ale Rafał daje gwarancje. wydaje się, że mnie czeka podobna sprawa teraz nasuwa się pytanie co powoduje zwarcie, że bezpiecznik 40A się rozleciał i spalił w drobny mak, może jakiś przewód pękł, lub jest dziurawy w każdym razie auto wstawione do garażu niech wszystko wyschnie, jutro próba włożenia nowego bezpiecznika, jeżeli będzie działał powinno wrócić do normy, jeżeli natomiast spali się ponownie niestety laweta i w ruch idzie APPROVED, bo zapewne trzeba szykować się nawet na wymianę kompresora mam pytanie....ASO mówi, że nie można jeździć autem, ktoś coś może o tym powiedzieć, bo ja jak coś ze względu na miejsce zamieszkania to najbliższy komputer i diagnostykę mam u chłopaków w Raszynie (200km)lub tylko ASO poniżej zdjęcie przedstawiające potencjalnego podejrzanego
|
|
Góra |
|
Bartoszkk
|
Napisane: 23.01.2019, 1:39 |
|
Dołączył: 12.11.2018 Posty: 7
|
Tak jak już kolega GermanCars napisał, w przypadku zawieszenia pneumatycznego nie sposób jest zdiagnozować usterkę bez podłączenia komputera. Z doświadczenia wiem i uczulam, żeby nie zostawiać auta z awarią zawieszenia na platformach / w miejscach z ktorych ciezko wyciągnąć pojazd lawetą. Jeśli gdzieś w układzie jest nieszczelność, w kazdej chwili moze sie rozszczelnić do takiego stopnia, że auto opadnie całkowicie. Dlatego też zapewne koledze powyżej ASO oznajmiło, żeby autem nie jeździć. Przepalający się bezpiecznik może być spowodowany zarówno nieszczelnością układu - kompresor bez przerwy pompuje ciśnienie, aby wyrównać poziomy amortyzatorów , aż w koncu sie przegrzewa i ulega uszkodzeniu - wtedy dochodzi do zwarcia, ale może być też spowodowany usterką elektryczną sterownika układu. Jakby nie patrzeć, bez specjalisty z komputerem prawidłowej diagnozy nikt nie postawi
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 23.01.2019, 9:54 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
W ogóle system jest dość prosty, jeśli patrzeć na ogólny schemat w jaki sposob działa ten system Level Control/PASM. Ale jeśli wziąć pod uwagę wiele parametrów, które mogą dać wskazówkę na istniejący problem, to z punktu widzenia adekwatnego myślenia najlepiej zrobić diagnostykę, aby nie wymienić pół samochodu ) Nieprawidłowe wartości czujnika na zawieszeniu, które widzi sterownik, tak samo może być przyczyną ciągłej pracy kompresora. Wiadomo, że on też ma system ochrony przed przegrzaniem, ale jeśli stale non stop pompowac, to jasne, że żaden system nie wytrzyma i to doprowadzi do problemu. Również przyczyną może być przekaźnik kompresora. Na zdjęciach jako przykład w trybie symulacji bez samochodu widoczne parametry, za pomocą których jest więcej szansa zrozumieć, co się dzieje z systemem level control.
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 13.02.2019, 19:30 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
We wtorek auto zabrała laweta. problem szybko zdiagnozowany i rozwiązany....... tak jak pierwsze skojarzenia wskazywały - padł kompresor zawieszenia, dzisiaj wymieniony na nowy, pierwsze testy zrobione wszystko działa jak należy, jutro jeszcze kalibracja spoilera i auto wraca spowrotem.
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 18.02.2019, 12:22 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
Pierwsze wrażenia.....wszystko wróciło do normy, przyciski sport, sport plus działają. Zmienił się jeden aspekt, jak wcześniej auto gasiłem, po zgaszeniu zawsze słychać było sprężarkę kompresora i z tego co pamiętam auto opuszczało się do dołu. W tej chwili jak auto gaszę nie ma żadnych odgłosów, nic się nie opuszcza jest cichutko. Czyli w moim mniemaniu już po samym zakupie auta zaczynał dawać o sobie znać kompresor i w końcu padł. Myślałem że to normalne taka praca, ale teraz po kilkukrotnym zgaszeniu auta nie ma żadnego odgłosu, żadnej pracy kompresora jest po prostu cicho.
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 18.02.2019, 18:54 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
U mnie od początku (2 lata) włącza się kompresor po wyłączeniu silnika. To raczej jednak jest normalny objaw.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
p00hat3k
|
Napisane: 18.02.2019, 19:02 |
|
Dołączył: 1.03.2018 Posty: 48
|
U mnie w Panamerze Turbo robi tak samo. Po zamknięciu auta słychać że coś tam sobie brzęczy kilka sekund i auto się opuszcza.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|