Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 0:26 

Dołączył: 3.03.2016
Posty: 14
Przy jeździe miejskiej (ostatnia faza hamowania i zatrzymania) hamulce piszczą. W trzech różnych serwisach ASO usłyszałem, że niestety nic się z tym nie zrobi. Jedyna rada - mocne wyhamowanie ze 150 do 0 lub z 200 do 100 i tak ze dwa trzy razy. Rzeczywiście piski znikają, ale na chwilę.
Problem występuje przy oryginalnych tarczach i klockach jak i przy zamiennikach Zimmermana.

W serwisach wskazują, że jest to wynik użytkowania auta głównie w mieście. To racja, jeżdżę 80% czasu w mieście. Jednak wszystkie Audi jakie wcześniej użytkowałem dokładnie w ten sam sposób nigdy nie miały takich przypadłości.

Czy mógłby ktoś się odnieść do tego tematu. Może jakaś rada/"myk", który mógłby mi ten temat rozwiązać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 9:39 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Myślę że fazowanie klocków pomoże. Wymontuj klocki hamulcowe i zeszlifuj delikatnie ranty. Powinno przestać piszczeć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 10:15 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Może pomoże ale pytanie na jak długo...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 12:49 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Zależy jak głęboką fazę zrobisz ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 20:41 

Dołączył: 3.03.2016
Posty: 14
Dziękuję za odpowiedź.
Teraz pozostaje pytanie czy to prawda, że te modele tak mają? Dziwie się, że kupując nowe auto za 1mln dzieją się takie rzeczy. Chyba, że producent określił swój target i jest nim facet z ciśnieniem na zauważenie (bo każdy się obejrzy przy tym pisku) :-P
Rozwiązanie z fazowaniem OK, ale jeździć co chwilę do serwisu to też lekka przesada przy tej klasie auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 22:38 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Ten problem ma niestety mnóstwo aut...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2017, 23:04 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Miałem podobny problem w Evo X fazowanie pomogło. Zrobiłem je raz i problem do końca klocków był rozwiązany. Kolejne klocki założyłem innej firmy bardziej "miękkie" i nie piszczały.
Problem przy twardych klockach będzie zawsze. Muszą hamować duże prędkości więc piszczą, taki.ich urok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2017, 15:38 

Dołączył: 3.03.2016
Posty: 14
Panowie,
temat uważam za rozwiązany :-P
Dziękuję za wskazówki i kilka słów otuchy, że to nie tylko ja piszczę ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2017, 15:39 

Dołączył: 3.03.2016
Posty: 14
czy fazowanie pomoże dam znać za jakiś czas jak się za to zabiorę ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 13:50 

Dołączył: 30.12.2012
Posty: 102
W 991 mam ten sam pisk podczas końcowego hamowania. Klocki są oryginalne, nigdy nie przypalone bo wiem jak nim jeżdżę od nowości , mają teraz 24 000 km ( klocki i tarcze jak nowe ) i prawie od początku piszczą, aż wstyd na ulicy . W PCK powiedzieli " ten typ tak ma " nawet jak założymy nowe klocki to nic się nie zmieni . Nie rozumiem, że z tak błachym problemem sobie nie potrafią poradzić. Jak ktoś ma jakiegoś tip-a to proszę napisać


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 14:12 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
W zeszłym roku na piszczące hamulce w BMW zużyłem dwie puszki tego preparatu ( jedna na koło ) i przestały piszczeć na pół roku :)

Psikałem całą tarczę i klocek w miejscu styku z tarczą.
Nie mówię że to rozwiąże każdemu problem ale mi pomogło.

To ten spray:

http://rolnictwo.hbt.com.pl/smary-przem ... 42062.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Marek 991 napisał(a):
W 991 mam ten sam pisk podczas końcowego hamowania. Klocki są oryginalne, nigdy nie przypalone bo wiem jak nim jeżdżę od nowości , mają teraz 24 000 km ( klocki i tarcze jak nowe ) i prawie od początku piszczą, aż wstyd na ulicy . W PCK powiedzieli " ten typ tak ma " nawet jak założymy nowe klocki to nic się nie zmieni . Nie rozumiem, że z tak błachym problemem sobie nie potrafią poradzić. Jak ktoś ma jakiegoś tip-a to proszę napisać


Jeżdżę spokojnie ale u mnie na tarczach po 17k km widać ,że służą do hamowania i nigdy nie piszczały a u Ciebie wyglądają jak by jeszcze się nie ułożyły :lol: :wink:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2017, 22:23 

Dołączył: 3.03.2016
Posty: 14
Wracam z pierwszymi newsami. Po pierwsze wymieniłem klocki na bardziej "miękkie" i od razu poprosiłem o fazowanie. Po przejechaniu 1tys na razie totalnie nic nie piszczy.

Marek 991 widzę, że mamy podobne spostrzeżenia odnośnie ASO. Rozkładają ręce i udają, że tak powinno być. Aż wierzyć się nie chce, że to serwis Porsche... Chyba lepiej pozostawić to bez dalszego komentarza ;-) Jak wyżej spróbuj z fazowaniem lub przy kolejnej wymianie zmień klocki na bardziej "miękkie".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2017, 19:42 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Pełny sukces :) gratulacje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 13:53 

Dołączył: 30.12.2012
Posty: 102
Czy ktoś mi może polecić dobry jakiś warsztat na Śląsku , który mi zrobi takie fazowanie klocków ?
Mają w tej chwili 31 000 ale są nadal idealne. Piszczą natomiast cały czas przy końcowym hamowaniu i mnie to wnerwia coraz bardziej. W PCK dostałem info ,że nawet jak nowe u nich kupię to będzie to samo :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Napisz na priv do białegokk jeśli Kędzierzyn nie jest za daleko.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 17:36 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Marek kazdy warsztat to zrobi. Poprostu trzeba przeszlifowac ranty na klocku i bedzie super.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2019, 22:04 

Dołączył: 11.08.2015
Posty: 139
Miałem kiedyś podobna przypadłość w Caymanie i niestety ten zabieg nie pomógł, cały zestaw był nowy brembo, ranty klocków spiłowane po paru kkm i problem nie ustąpił, zakupione kolejne nowe klocki textara tez nie pomogły, wina leżała po stronie słabej jakości tarcz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.06.2020, 15:04 

Dołączył: 26.07.2019
Posty: 23
szuwarks napisał(a):
Miałem kiedyś podobna przypadłość w Caymanie i niestety ten zabieg nie pomógł, cały zestaw był nowy brembo, ranty klocków spiłowane po paru kkm i problem nie ustąpił, zakupione kolejne nowe klocki textara tez nie pomogły, wina leżała po stronie słabej jakości tarcz.


Możesz napisać coś więcej . Mam ten sam problem w Cayenne Turbo. Cztery razy juz byłem w serwisie i nic nie pomogło , nawet ostatnia akcja serwisowa. Co ciekawe klocki nie piszczą przez 1-2 dni po myciu samochodu. Mam taką teorię ,że może ten pisk jest związany z kurzem /brudem pozostającym podczas hamowania ? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum