|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SporekPORSCHE
|
Napisane: 22.11.2008, 8:57 |
|
Dołączył: 11.12.2007 Posty: 125
|
Witam. W ostatnim czasie zajmuję się moim Porsche. Chcę go doporowadzić do najlepszego stanu..(tak jak większość użytkowników forum). Po rozebraniu silnika okazało się że panewki były zużyte. Samochód jeździł normalnie do samego końca, nic nie hałasowało wszystko było ok. Ale przejdę do sedna sprawy. Jest ktoś kto wymieniał panewki?? Bo sam nie wiem jak zrobić. Od niektórych słyszę opinię że wystarczy założyć nowe i wszystko będzie ok, a inni powiedzieli mi że muszę oddać wał do polerowania i do tego potem dorobić panewki, bo inaczej silnik się może zatrzeć. Jeśli ktoś z tym robił proszę o radę.
|
|
Góra |
|
darek
|
Napisane: 22.11.2008, 10:23 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 230
|
O kurde jak nie wiesz jak to robic to oddaj to gdzieś, albo dowiedz sie jak to robić.
Nie znam tego silnika, ale w boxerach od 914 ma znaczenie nawet to jak założysz korbowód, jak skręcisz stopkę korbowodu z korbowodem , w którą stronę założysz tłok.
Szlif wału robi sie wtedy kiedy średnica wału jest pomniejszona op jakąś konkretną wartość.
Przeważnie wymiary szlifów są posortowane co 0,25 mm - nie wiem konkretnie jak jest w silniku od 944 / np. srednica nominalna wału - 100 mm / wymiar na 1 szy slif 99,75 mm / 2gi szlif 99,50 mm itd.
Trzeba dokładnie pomierzyc wał, po zuzyciu wał też wyrabia się nierównomiernie ( jajo ), musisz zmierzyć każdy czop wału, zarówno panewek głównych jak i korbowodowych z kilku stron.
Moim zdaniem jeśli róznica pomiędzy wymiarem nominalnym a rzeczywistym nie przekracza 0,1 no może nawet 0,15 mm założyłbym nowe panewki bez szlifowania wału ( dlaczego twierdzisz że są zuzyte - jeśli są troche wytarte to norma po jakimś duzym przebiegu ), ale wtedu jesli miałeś jakiekolwiek luzy np. pomiędzy panewką a korbowodem ( czasem sie to zdarza ) albo pomiędzy sworzniem tłoka a panewka sworznia to znów one dadza o sobie znać szybko. Dlatego njlepiej robić wszystko równocześnie ( szlif wału, kontrola stanu gniazd panewek głównych , winklowanie korbowodów itp )
Jesli będziesz odddawał wał do szlifu to daj do renomowanego zakładu żebyu zrobili Ci dobrą tolerancję ( żeby nie było za ciasno ani za luźno ).
Zastanów sie czy dasz radę bo jesli nie to szkoda kasy i Twojego czasu, lepiej gdzieś to oddać niech Ci zrobią.
powodzenia
|
|
Góra |
|
SporekPORSCHE
|
Napisane: 22.11.2008, 10:48 |
|
Dołączył: 11.12.2007 Posty: 125
|
darek napisał(a): O kurde jak nie wiesz jak to robic to oddaj to gdzieś, albo dowiedz sie jak to robić. Nie znam tego silnika, ale w boxerach od 914 ma znaczenie nawet to jak założysz korbowód, jak skręcisz stopkę korbowodu z korbowodem , w którą stronę założysz tłok. Szlif wału robi sie wtedy kiedy średnica wału jest pomniejszona op jakąś konkretną wartość. Przeważnie wymiary szlifów są posortowane co 0,25 mm - nie wiem konkretnie jak jest w silniku od 944 / np. srednica nominalna wału - 100 mm / wymiar na 1 szy slif 99,75 mm / 2gi szlif 99,50 mm itd. Trzeba dokładnie pomierzyc wał, po zuzyciu wał też wyrabia się nierównomiernie ( jajo ), musisz zmierzyć każdy czop wału, zarówno panewek głównych jak i korbowodowych z kilku stron. Moim zdaniem jeśli róznica pomiędzy wymiarem nominalnym a rzeczywistym nie przekracza 0,1 no może nawet 0,15 mm założyłbym nowe panewki bez szlifowania wału ( dlaczego twierdzisz że są zuzyte - jeśli są troche wytarte to norma po jakimś duzym przebiegu ), ale wtedu jesli miałeś jakiekolwiek luzy np. pomiędzy panewką a korbowodem ( czasem sie to zdarza ) albo pomiędzy sworzniem tłoka a panewka sworznia to znów one dadza o sobie znać szybko. Dlatego njlepiej robić wszystko równocześnie ( szlif wału, kontrola stanu gniazd panewek głównych , winklowanie korbowodów itp ) Jesli będziesz odddawał wał do szlifu to daj do renomowanego zakładu żebyu zrobili Ci dobrą tolerancję ( żeby nie było za ciasno ani za luźno ). Zastanów sie czy dasz radę bo jesli nie to szkoda kasy i Twojego czasu, lepiej gdzieś to oddać niech Ci zrobią.
powodzenia
Nie, nie.. Ja nie robię tego sam. Samochód mam u mojego znajomego mechanika, on się na tym zna i robi z tym na codzień. On właśnie mi powiedział że lepiej zapolerować wał. A ja właśnie tak z ciekawości pytam jak to robili inni użytkownicy, bo słyszałem różne opinie. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. A może ktoś zna jakiś namiar na dobrą firmę która się tym zajmuje?? Mieszkam w woj. śląskim. Ale w sumie mogę wysłać wał i korbowody do zaufanych osób.
|
|
Góra |
|
SporekPORSCHE
|
Napisane: 22.11.2008, 10:57 |
|
Dołączył: 11.12.2007 Posty: 125
|
Wolę popytać, bo w sumie po to zostało stworzone to forum. A tylko głupi wie wszystko. Jeśli ktoś robił z tym silnikiem, ma jakieś cenne uwagi to z przyjemnością poczytam, na co warto zwrócić uwagę. Bo niekiedy mało istotny szczegół może dużo pomóc.
|
|
Góra |
|
darek
|
Napisane: 22.11.2008, 11:08 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 230
|
SporekPORSCHE napisał(a): Wolę popytać, bo w sumie po to zostało stworzone to forum. A tylko głupi wie wszystko. Jeśli ktoś robił z tym silnikiem, ma jakieś cenne uwagi to z przyjemnością poczytam, na co warto zwrócić uwagę. Bo niekiedy mało istotny szczegół może dużo pomóc.
Masz racje, ale zabrzmiało tak jakbyś sam to robił , a nie wiedział jak . Sorry
|
|
Góra |
|
SporekPORSCHE
|
Napisane: 22.11.2008, 15:11 |
|
Dołączył: 11.12.2007 Posty: 125
|
Myślę również czy kupno używanego wału wraz z kompletem panewek od niego nie będzie dobrym rozwiązaniem.??
|
|
Góra |
|
Peter_Ch
|
Napisane: 24.11.2008, 11:31 |
|
Dołączył: 4.07.2007 Posty: 106
|
Cześć !
Szlifowanie wału to nie loteria, jeśli mechanik ma jakiekolwiek pojęcie to powinien powiedzieć Ci czy wał jedzie do szlifowania czy nie. Od tego sa mikromierze i bez problemu sprawdzi gładź na czopach wału. Wtedy podejmuje się decyzję czy szlifujemy, czy nie szlifujemy a jeśli szlifujemy to oczywiście zakładamy nowe panewki odpowiednio grubsze w zależności, który szlif był robiony.
W województwie Śląskiem Ci nie pomogę ale we Wrocławiu masz ul. Kamieńskiego gdzie zrobisz taką usługę za około 200 PLN.
I teraz widzisz - z 944, z tego co pamiętam to nadwymiary panewek i korbowodowych i głównych występują co (0,25 i 0,50), więc taka usługa ma sens i kupno panewek możliwe czego na przykład nie zrobisz w 996 bo nie da się kupić z oryginału panewek nadwymiarowych.
Aha w swym poście piszesz że nic nie stukało i było OK, więc jest duża szansa że nie będziesz niczego szlifował tylko kupisz nowe panewki i to NOMINALNE a nie nadwymiarowe, ale tak jak pisałem to decyzja mechanika i jego pomiarów
|
|
Góra |
|
SporekPORSCHE
|
Napisane: 24.11.2008, 21:58 |
|
Dołączył: 11.12.2007 Posty: 125
|
Peter_Ch napisał(a): Cześć !
Szlifowanie wału to nie loteria, jeśli mechanik ma jakiekolwiek pojęcie to powinien powiedzieć Ci czy wał jedzie do szlifowania czy nie. Od tego sa mikromierze i bez problemu sprawdzi gładź na czopach wału. Wtedy podejmuje się decyzję czy szlifujemy, czy nie szlifujemy a jeśli szlifujemy to oczywiście zakładamy nowe panewki odpowiednio grubsze w zależności, który szlif był robiony. W województwie Śląskiem Ci nie pomogę ale we Wrocławiu masz ul. Kamieńskiego gdzie zrobisz taką usługę za około 200 PLN. I teraz widzisz - z 944, z tego co pamiętam to nadwymiary panewek i korbowodowych i głównych występują co (0,25 i 0,50), więc taka usługa ma sens i kupno panewek możliwe czego na przykład nie zrobisz w 996 bo nie da się kupić z oryginału panewek nadwymiarowych. Aha w swym poście piszesz że nic nie stukało i było OK, więc jest duża szansa że nie będziesz niczego szlifował tylko kupisz nowe panewki i to NOMINALNE a nie nadwymiarowe, ale tak jak pisałem to decyzj a mechanika i jego pomiarów
Dziękuje za informacje. Jutro jadę do mechanika wiec raczej będę znać wyniki pomiarów. Jeśli więc wszystko będzie w normie, wał nie będzie eliptyczny tylko okrągły to najprawdopodobniej zamówimy tylko panewki bez polerowania wału.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|