Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Pierwsza 911
PostNapisane: 20.03.2024, 22:17 

Dołączył: 20.03.2024
Posty: 6
Cześć, szukam swojej pierwszej 911. Przez moje ręce przeszło już 8 Subaraków, pora na boksera po niemiecku :)
Marzy mi się taki setup: wolnossące 997.2 z PDK i łopatkami przy kierownicy z RWD.
Czy wolnossące silniki w 997.2 to już poprawione jednostki czy to tylko mity? Jak rozpoznać po zdjęciach wnętrza PDK vs. Tiptronic? Skłaniam się ku imporcie z Japonii, a często jest tylko informacja manual/automat bez rozróżnienia PDK/nie-PDK.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Nie chcę się zrazić do 911 przez zły wybór. Może ktoś między Łodzią a Warszawą ma taki (lub podobny) setup i miałby czas + chęci się spotkać, żeby pokazać mi auto na żywo, żebym się przekonał, czy to jest to, czego szukam?

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2024, 22:35 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 123
Hejka,

997 to dobry kierunek, ale na wstępie może warto trochę poczytać lub nawet zobaczyć na YouTube porównanie 997.1 vs 997.2….


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2024, 22:52 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 153
Trochę się spóźniłeś bo była super 997 na forum 997-2-carrera-s-t28615.html

Szukałbym 997.2 bo jest to poprawiony silnik w stosunku do 997.1, poza tym o wiele świeższy środek, plus poprawione z zewnątrz(kwestia gustu).

Skrzynia również kwestia osobistych preferencji, obie są dobre. Co do importu z Japonii, warto też brać USA pod uwagę, łatwiej tam sprawdzić historię auta, itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2024, 23:02 

Dołączył: 20.03.2024
Posty: 6
@partyro Wiadomo, że coś przeczytałem i obejrzałem. Po lifcie silniki dostały bezpośredni wtrysk, kiedy poprzednie na pośrednim miały problemy z „IMS bearing”. Bardziej chodziło mi o to, czy problem był na tyle powszechny, że nie warto się interesować wolnossącym 997.1 czy raczej trzeba było mieć pecha, żeby na ten problem trafić. Poza tym w każdym porównaniu PDK miażdży Tiptronic i stąd pomysł na tę skrzynię.

@cukin Rzeczywiście piękna sztuka. Nawet ten czarny kolor bym przebolał ;) Stylistycznie wszystkie zmiany dla mnie na plus 997.2, no prawie, może poza tymi pierwszymi LEDami w tylnych lampach. O właśnie - to powszechne zjawisko parowania tylnych lamp?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2024, 9:26 

Dołączył: 22.12.2021
Posty: 70
Cześć Rosaskc, miło Cię widzieć na kolejnym forum!

Idziesz w dobrą stronę.
Wybierając auto nie kieruj się kierownicą z łopatkami (w standardzie będą przyciski) bo do 997 można zaadoptować świetną kiecę z 991.2.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2024, 10:38 

Dołączył: 20.03.2024
Posty: 6
@Faza20 No cześć :D Nie myślałem nawet o zmianie kiery, bo Prosiaka raczej wolałbym trzymać w serii, a dwa - z doświadczenia z Subarakami mam w głowie różnice między wiązkami do poduszek między rocznikami i rynkami, a jestem niemal w pełni przekonany do importu z Japonii. W każdym razie, będę to miał w głowie podczas poszukiwań, także dzięki 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2024, 12:08 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 123
rosaskc napisał(a):
@partyro Wiadomo, że coś przeczytałem i obejrzałem. Po lifcie silniki dostały bezpośredni wtrysk, kiedy poprzednie na pośrednim miały problemy z „IMS bearing”. Bardziej chodziło mi o to, czy problem był na tyle powszechny, że nie warto się interesować wolnossącym 997.1 czy raczej trzeba było mieć pecha, żeby na ten problem trafić. Poza tym w każdym porównaniu PDK miażdży Tiptronic i stąd pomysł na tę skrzynię.

@cukin Rzeczywiście piękna sztuka. Nawet ten czarny kolor bym przebolał ;) Stylistycznie wszystkie zmiany dla mnie na plus 997.2, no prawie, może poza tymi pierwszymi LEDami w tylnych lampach. O właśnie - to powszechne zjawisko parowania tylnych lamp?
„IMS bearing” jest marginalny. Moim zdaniem bardziej należałoby się obawiać „cylinder bore scoring” w autach z rocznika 1999-08.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum