|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
BartekG
|
Napisane: 18.01.2016, 13:55 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Czołem ! Jeszcze nie mam PORSCHE - za to mam ogromną ochotę spełnić swoje marzenia z młodości. Chcę kupić swojego pierwszego "PROSIAKA" Trochę już czytałem , ale wszystko co jest pisane na oficjalnych stronach to standardowy bełkot , który praktycznie wszędzie jest jednakowy. A ja chciałbym usłyszeć coś od miłośnika , kogoś kto już , jak to się mówi , ..."nie z jednego pieca chleb jadł". Bardzo interesuje mnie 944 z tej seri po 1986 roku albo Boxter ale tutaj nie mam jkiegoś konkretnego typu. Może ktoś znajdzie chwilkę by napisać kilka słów o tych modelach - który na pierwsze PORSCHE będzie lepsze - na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie 944 a na co przy Boxterze - czy są jakieś awaryjne modele na które nie warto nawet patrzeć - czy 2,5 w Boxterze to nie jest zbyt mało ??? auta z tymi silnikami są widać dużo tańsze po tych 2,7 czy 3,2 - co myślicie o automacie w PROSIAKU - jak chodzą te skrzynie ? Spotkałem na jednym z portali Bextera bez klimy . Wychodziły takie modele ?? Wydaje mi się że to prestiżowa marka - brak klimy tego nie potwierdza Autko wygląda sympatycznie i jak na rok 2002 nie jest za duże pieniądze - prawie 30tyś i przyznam że się nim bardzo zainteresowałem. Tylko ta klima - wiecie może ile by kosztowało założenie klimy do takiego modelu ?? A czy przy kabrio jest potrzeba klimatyzacja ?? Macie może link do strony która w miarę szeroko weryfikuje Porsche po numerze VIN ?? Z góry dziękuję za wszystkie odp. Mam nadzieję że za kilka tygodni dołączę do szczęśliwców posiadajacych PORSCHE Bartek
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
rożek
|
Napisane: 18.01.2016, 16:34 |
|
Dołączył: 22.12.2014 Posty: 55
|
Niewiele Ci pomogę ale chcę tylko zauważyć, że kilka tygodni na zakup to szybki termin ( a co nagle to po ... jak to mówią) - mi zajęło prawie rok - ale ja maruda jestem
|
|
Góra |
|
vip3r
|
Napisane: 18.01.2016, 20:09 |
|
Dołączył: 22.02.2012 Posty: 1040 Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
|
nie baw się z dokładanie klimy - taniej i lepiej wyjdzie cię poszukanie auta w specyfikacji jaką chcesz. - czy jest potrzebna? ja uważałem że nie, ale jak mam to używam bardzo często i cieszy mnie - mimo wszystko nie zwracałbym na to uwagi - ale to ja, w codziennym aucie mimo że mam to nie używam raczej. - co do boxa 2.5 to będzie tak samo jak 944 2.5 - nie będzie słabszy (no dobra box nawet szybszy w starcie - ale 944 elastyczniejsze potem, moje subiektywne wrażenie ze w boxie więcej musisz sie nażąglować biegami) - to szybkie auta ale boxster S zdecydowanie warty jest 2x większej ceny mimo że po statsach tego nie widać (podobnie jak 944S2 znacznie lepsze od 944 - ale tu już nawet po statsach widać) - jeżeli ma być szybko to lepiej w te wersje pójdź inaczej możesz się rozczarować zdziwić. automat dużo zabiera z radości jazdy sportowym autem ale to nadal porsche i kto wie czy nie praktyczniejsze w korkach - jeżeli chodzi ci o fun i przyspieszenie to to raczje nie to. - boxster to na pewno większy lans - 944 większa praktyczność (DUŻO WIĘKSZA!) - do boxa nie ma problemów z cześciami do 944 już moga być. - co do boxa niestety ale to juz auto nowej ery, ja miałbym więcej zaufania do dobrze utrzymanego 944 z 3x większym przebiegiem niż boxa... - co bym radził wybrać? jeżeli to miałoby być jedyne moje auto którym bym jeździł wszędzie przez cały rok 944 (najlepiej S2) - jeżeli chodzi o lans i zabawę boxster (najlepiej S) tak czy inaczej każde z tych aut jest super - witaj na forum
_________________
Jacek (911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.01.2016, 21:00 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Po pierwsze witaj. Po drugie - Boxster, nie Boxter. Po trzecie - nie kupuje się najtańszego auta, chyba że to okazja, od znajomego itp. Ale to zdarza się rzaaaadko. Po czwarte - dokładanie klimy w przypadku, gdy 90% aut ją ma jest kompletnie bez sensu. Czy jest potrzebna - bardzo. Zwłaszcza w kabriolecie. Serio. Co do wyboru samochodu - zależy czy lubisz sobie pogrzebać przy aucie, bo 944 pewnie będzie tego wymagać. Box będzie pod tym względem lepszy, choć też dla chcącego się coś znajdzie No i jak pisze Vip3r - lansfaktor wyższy Skrzynia - zależy jak zamierzasz korzystać z auta. Jeśli głównie do miasta nie ma się co zastanawiać - automat będzie lepszy. I na początek zupełnie wystarczy Boxster bez S. Chyba że teraz jeździsz autem >200 KM
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Bartek1987
|
Napisane: 18.01.2016, 22:43 |
|
Dołączył: 28.07.2012 Posty: 335
|
ja miałem Boxstera. Manual fajny na wioskę, polatać po zakrętach, wiatr, zapach lasu to jest to. W Warszawie manual niekoniecznie fajny. Dla mnie 2.7 jedzie dopiero po 4 tys obr, więc trzeba machać lewarkiem i kręcić wysoko, to akurat plus, bo dźwięk piękny. Auto jest sztywne, świetnie się prowadzi, zakręty to bajka. Mam 184 cm wzrostu, lekko ciasno mi było, ale nawet pakowny był, dwa bagażniki mieściły 4 torby. Z wad jeszcze wsiadanie i wysiadanie na parkingach, to jest masakra przy założonym dachu. Zwróć uwagę, czy sucho jest na połączeniu skrzyni i wału (sławny IMS), podpiąć pod kompa i sprawdzić, czy nie ma błędów. U mnie siadła odma, potem pompa wody z nieoczekiwanych awarii. Spalanie, bo pewnie prędzej czy później spytasz, to jakieś śmieszne ilości jak na takie auto, mi palił między 9-11 litrów. Generalnie miło wspominam to auto, ale jakbym miał kupować drugi raz Prosiaka to wolałbym ładne 996.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 19.01.2016, 1:10 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Witaj Miałem 944 turbo, 996, teraz Boxster S tiptronic. 944 to youngtimer, Boxster jest bardziej jak auta wspólczesne. W 944 zawsze coś znajdzie się do poprawki, w Boxsie jak kupisz zadbanego będzie mniej do zrobienia. I NIE KUPUJ BEZ KLIMY. Jak pisał WIT w cabrio jest bardzo potrzebna. Jak jedziesz z dachem to bez klimy ciężko, przez brezent bardziej się nagrzewa, do tego silnik za plecami też daje ciepło ( w sumie tego nie czuć) Tiptronic odbiera trochę, mocy, trochę ugrzecznia auto, ale ułatwia życie, a zbijanie biegów tylko gazem, lub przyciskami w kierownicy też daje dużo frajdy, tak że nie jest wcale tak żle. Boxster daje dużo frajdy z prowadzenia, moim zdaniem więcej jak 944 i 996, choć tu będą zdania podzielone.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 24.01.2016, 22:40 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Czołem Panowie. Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi ! Trochę już jest mi łatwiej wybrać - już wiem że szukam "Boxa" ( wiem wit007 że to jest BOXSTER - chociaż dla mnie zawsze będzie to PROSIAK BOXER n:) ) Nie mam zbyt wiele czasu na auto przy którym będzie trzeba "pogrzebać" a jak jeszcze do tego dojdzie szukanie części...... Ale przyznam że jedna sylwetką 944 robi na mnie wiele większe wrażenia - może dlatego że własnie jako dzieciak widziałem te stateczki i to od nich własnie zaczęły się moje marzenia by kiedyś mieć PROSIAKA - mój tato miał 924 i to mnie jeszcze bardziej wzmocniło w przekonaniu że kiedyś ja też będę miał PORSCHE- to tak na marginesie. Teraz jako zabawkę w domu mam Chryslera 300C ( niestety 3,5l )Po kupnie żałowałem że nie kupiłem 5,7 , koszty jazdy nie wiele większe a pod nogą duża różnica dlatego będę szukał Boxa z silnikiem 3,2 Bartek1987 - pisałeś o sławnym IMS - co to za zjawisko ? Jak to sprawdzić przy kupowanym aucie ? Oglądałem już kilka aut i dostęp do komory silnika a tym bardziej łączenie skrzyni i silnika jest raczej mało możliwe. Jak rozumiem - zostaje tylko kanał ?? A może Panowie znacie jakieś ciekawe i zadbane egzemplarze które można kupić w naszym kraju ?? Z tego co widziałem w Polsce, to była delikatnie mówiąc MASAKRA. Auta po 30-40 tyś z grzybem i pleśnią w kabinach, stojące pod gołym niebem .... straszna trzoda! Jeden fajny egzemplarz oglądałem - czarny z twardym dachem z Wrocławia - mimo drobnej wady ( auto przemalowane z srebrnego na czarny ) to naprawdę ciekawie się prezentował. Nie bardzo ma czas jechać po auto za granicę. To nie chodzi o finanse tylko o czas jaki trzeba na to wszystko poświęcić. Byłbym wdzięczny za pomoc. Jeśli będzie zadbany i ciekawy model to pewnie zdecydował bym się na nodel z silnikiem 2,7. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za czas poświęcony na naklikanie kilku słów. Mam nadzieję że w tym roku zasilę skład klubu PORSCHE POLSKA Pozdrawiam Bartek
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
vip3r
|
Napisane: 24.01.2016, 23:33 |
|
Dołączył: 22.02.2012 Posty: 1040 Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
|
tak, to zdecydowanie szukaj 3.2 kanał niewiele ci pomoże (chyba że zamierzasz panele od spodu odkręcać jak w W-wy to podjedz z potencjalnym zakupem do porschepana.pl (zresztą Michał tam może wiedzieć czy któryś z jego klientów nie myśli o sprzedaży i coś Ci polecić - niedawno mówił mi o ładnym 2.7) powodzenia w poszukiwaniach.
_________________
Jacek (911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)
|
|
Góra |
|
Bartek1987
|
Napisane: 25.01.2016, 10:59 |
|
Dołączył: 28.07.2012 Posty: 335
|
IMS to zjawisko, mówiąc inaczej łożysko i potrafi z niego cieknąć. Chcąc sprawdzić w jakim stanie jest sam IMS trzeba ściągać niestety skrzynię, natomiast przed zakupem, jedynie na podnośniku możesz ocenić, czy coś cieknie i się poci.
|
|
Góra |
|
pioterwu
|
Napisane: 25.01.2016, 12:06 |
|
Dołączył: 23.08.2015 Posty: 85
|
BartekG napisał(a): Bartek1987 - pisałeś o sławnym IMS - co to za zjawisko ? Jak to sprawdzić przy kupowanym aucie ? Oglądałem już kilka aut i dostęp do komory silnika a tym bardziej łączenie skrzyni i silnika jest raczej mało możliwe. Jak rozumiem - zostaje tylko kanał ??
Cześć, Problem IMS wraz ze stosowanymi rozwiązaniami jest dość dokładnie omówiony w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=hzUq2DFpeKw Pozdrawiam, Piotr
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 25.01.2016, 20:24 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Czołem. Dziękuję bardzo za wyjaśnienie tematu IMS. A co powoduje takie uszkodzone łożysko ?? Jest je jakoś słychać gdy jest już na wykończeniu ? Auto przerywa, grzeje się, jakoś inaczej pracuje ??? Jak już walnie to nie można go zapalać ?? Nie jestem z W-wy, ani z jej okolic, jestem z Kalisza Wlkp, do każdego sewrisu PORSCHE będę miał sporo drogi - niestety. Dziękuję bardzo za link z filmem - mogłem go tylko obejrzeć, angielski nie jest moją mocną stroną, ale już coś więcej wiem Z tego co zrozumiałe , kolega Michał prowadzi serwis PORSCHE - wspomniano że miałeś jakieś info o kimś kto ma do sprzedania ładnego BOXa z motorem 2,7 - możesz coś podpowiedzieć ?? Mam kontakt do Pana który ma do sprzedania , ładnego , szarego BOXa z pod stolicy , rozmawiałem z nim już telefonicznie (młody człowiek) opowiedział mi trochę o aucie, mam kilka zdjęć, wygląda to bardzo ciekawie, auto z Niemiec, 150 tyś przebiegu, 2001 rok,tylko tak jest zawsze do obejrzenia auta Jak jest się już na miejscu , zaczyna się robić gorzej, później jest koszmarnie Mam VIN tego auta - może znasz jego losy w Polsce i jakąś historię ?? Ze stron do weryfikacji VIN niewiele się dowiedziałem poza tym co można było potwierdzić ze zdjęć i wyposażenia. Nie ma słowa na temat napraw czy jakiś kolizji itp. VIN WP0ZZZ98Z1U603167 Jeszcze raz dziękuję za każdą poradę i pomocne słowo Miłego wieczoru DZIŚ O 20:30 POLSKA !! POLSKA !! POLSKA !! - wygramy z Białorusią ! Bartek.
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
assd77
|
Napisane: 25.01.2016, 21:19 |
|
Dołączył: 30.03.2015 Posty: 57
|
Na forum jest wystawiony box z 98r zadzwoń popytaj,zobacz
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 26.01.2016, 11:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ten chyba już sprzedany
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 26.01.2016, 20:13 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Chyba tak, nie ma już żadnej informacji na temat auta. Ale przejrzałem cały post bardzo ciekawe wypowiedzi ) Jak to czytałem , miałem wrażenie że jestem w szkole i obserwuję dogryzające sobie dzieci. Fajnie się przy tym czytało takie wielkie słowa ....ELTA... , itp. Trochę to żałosne. Wydawało mi się że kluby a tym bardzie fora , są do tego by sobie pomagać , wymieniać doświadczenia..... Dzielić się swoimi pasjami. Jakie ma znaczenie kto i jak serwisuje swoje auto ? Ktoś tam mądrze napisał ... mam rozum... inny ... kupuje na co mnie stać i jestem z tego że robię co w mojej mocy.... I PEŁEN SZACUN DO TEGO GOŚCIA . Ja jestem laikiem w temacie PROSIAKÓW - do tej pory tylko o nich czytam i oglądam, ale jak tylko zerkniemy na to co można kupić na naszym rynku ..... to chyba nie ma nic co jest utrzymane w oryginale ??? Jeśli się mylę to są to tylko jeden może dwa wyjątki które potwierdza moją regułę. W stolicy ktoś sprzedaje model BOXa z 2004 roku a jest jeszcze na pomarańczowych migaczach, inny sprzedaje auto w 97 i przebiegiem 40tyś a auto uzbrojone jest w białe kierunki I każdy z nich pisze że to są "LALECZKI" Dziękuję kolego za podpowiedź z tym autem, z tego co o nim przeczytałem ( na 61 odp, na jego temat nie było zbyt wiele ) to była bardzo ciekawa furmanka. Ja jednak szukam czegoś z silnikiem minimum 2,7 i nie chciałbym schodzić z rocznikiem poniżej 2001. 3maj Cię się
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|