Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.04.2018, 22:50 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 488
Dobry Wieczór,
Wczoraj zauważyłem plamę oleju pod silnikiem (dość duża) po prawej stronie, wszedłem pod samochód ale ciężko było stwierdzić miejsce wycieku. Nie widać dokładnie (może dlatego , że dolna część była już wcześnie zabrudzona - oklejona olejem (kiedyś go przelałem olejem i skutkiem był trochę mokry silnik) , wytarłem wszystko do suchego i zostawiłem.
Dziś rano była tylko mała plamka pod silnikiem.........

Przejechałem 20-30 km i odstawiłem go do garażu.........nic nie kapało, wchodzę teraz wieczorem a tam wielka plama (jak wcześniej)
Sprawdziłem i w 90% wyciek jest z miejsca gdzie wchodzi świeca zapłonowa......
Olej zaczął wyciekać dopiero jak silnik stygł.....

Czy to może byś uszczelka pokrywy zaworów ? Pokrywa zaworów ?
Jestem umówiony za tydzień w warsztacie i chciałbym się przygotować .
Uszczelki są w serwisie Porsche dostępne od ręki, ale już na pokrywę zaworów trzeba czekać kilka dni a nie chce blokować mechanika.

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??????


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2018, 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W 964 wycieków jest zwykle sporo jak silnik nie był nigdy robiony.
Przelanie olejem na pewno nie pomogło w tej kwestii, ale ja bym się
w zasadzie nastawiał wstępnie na uszczelki dekli górnych i dolnych,
a może tez i tych od rozrządu. Przy okazji sprawdź luzy zaworowe.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 12:50 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 488
Dziękuję za podpowiedź , a jaka jest szansa , że uszkodziła się pokrywa zaworów ????

Wiesz gdzie po za PC można kupić taką pokrywę zaworów ??

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Po 1
oddychaj.. :)
ten samochód :musi" trochę podciekać - znaczy teren
silnik chłodzony potwietrzem

Po 2
nie przelewaj olejem... nagrzany silnik i wtedy mierzymy

Po 3
chyba pokrywy są chyba plastikowe

tu masz linka do aluminiowych
http://www.tarett.com/items/911-product ... detail.htm




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 19:17 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 259
W 964 pokrywy zaworów są aluminiowe.
przed liftowe są malowane proszkowo, z biegiem lat farba odchodzi i powstają w miejscu uszczelek głębokie wżery. Dodatkowo wyginają się, pomiędzy śrubami słabo dociskają uszczelki. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na nowe. Jeśli chcesz naprawić to trzeba je szkiełkować, a następnie na nowo pomalować proszkowo. Przed malowaniem należy przeszlifować płaszczyznę stykową z obudową wałka rozrządu na płycie. Max. 0,5mm. jeśli zbierzesz więcej w trakcie montażu może pęknąć uszczelka gumowa.
Po lifcie wykonane są z lepszego aluminium, i nie są malowane. Nie widziałem jeszcze,żeby miały wżery. W takim przypadku wymiana uszczelek wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 19:25 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 488
Oj to mój kapał ..kapał .. :D ale teraz to była kałuża i to duża :evil:
Jak już robić to na porządnie ...poszukam nowej pokrywy zaworów , uszczelki , nakrętek i powinno być dobrze :D

Dziękuję za pomoc :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 22:11 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
To i ja wtrącę swoje trzy grosze.
Bo nie wiem dlaczego spod dekli miałby tak wyciekać olej,że aż duża plama? No może być, ale żeby dekle (aluminiowe) się wypaczyły? Bywa, że kanałki, w które wkłada się gumowe, dość cienkie uszczelki, utleniają się i tam powstają wżery, które są przyczyną nieszczelności, ale żeby, nagle, duża plama ? Ja wtedy wypełniam te "kanałki" dobrym silikonem i po wstępnym wysuszeniu, zakładam uszczelkę i to zazwyczaj pomaga. Ważne są też podkładki pod nakrętki,aluminiowe, koniecznie nowe, no i moment dokręcania.
Pytanie czy to dekla tak nagle "puściły" skoro z prawej strony jest i magistrala olejowa, która, też bywa, puszcza olej ?
Oczywiście,życzę, żeby to były dolne dekle, bo górne nie ciekną.
A regulacja zaworów "przy okazji"..cha, cha, cha..... itd. pierwszy krok do wyjęcia silnika i uszczelniania, uszczelniania, uszczelniania,,,,,
Porsche to pasja :wink:
Do zapoceń warto się przyzwyczaić, ale duża plama ? No nie !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 23:06 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 488
DUŻA plama ...na oko około 150 ml oleju....a robi się duża jak silnik stygnie.
No właśnie zapomniałem o podkładkach..nakrętki zamówiłem nowe 1,5 zł sztuka.
Trzeba wyjmować silnik ???? chcemy zdjąć tylko układ wydechowy i powinno być dobre dojście do dolnej pokrywy.
A może ktoś wiem z jaką siłą dokręcać nakrętki do dekli ??

Pozdrawiam,
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2018, 23:24 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
150 ml to ponad pół szklanki !!! Nie do wiary, że aż tyle. To masz całe tłumiki zalane olejem. Smrodzi, dymi na niebiesko, bardzo niebezpiecznie ! Może jednak znacznie mniej. Ciepły olej bardzo się "rozłazi"
Oczywiście do dekli nie trzeba wyciągać silnika, ale jak zaczniesz na dobre grzebać, to takim "przy okazji" wchodzisz w tematy, przy których lepiej wyjąc motor niż robić niewygodnie, w efekcie może i nie dokładnie.
Nakrętki dekla - 20 Nm.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2018, 7:55 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 488
Też się "przeraziłem" jak to zobaczyłem :shock:

tak cała prawa strona jest "oblana" olejem .............ale nie dymi po odpaleniu ..pracuje bardzo ładnie :D

No właśnie pomyślałem - przeliczyłem to wszystko ..kupię i założę wszystkie nowe części, nie warto ryzykować .

Bardzo dziękuję za "siłę" dokręcenia dekli bo to drugi (po przelaniu olejem) powód wycieków

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2018, 10:47 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Pisząc o dymieniu miałem na myśli nie obłok przy odpalaniu, który jest, albo i nie, ale olej wypalający się na tłumikach, co potrafi skończyć się ogniem !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2018, 12:35 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 488
a no tak :D dlatego moja decyzja .....wszystko nowe , dla własnego bezpieczeństwa .

Pozdrawiam i Miłego weekendu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2018, 0:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jacek 911 napisał(a):
Dziękuję za podpowiedź , a jaka jest szansa , że uszkodziła się pokrywa zaworów ????

Wiesz gdzie po za PC można kupić taką pokrywę zaworów ??

Pozdrawiam,


Wysłałem PW :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum