Autor |
Wiadomość |
Wielebny
|
Napisane: 19.05.2007, 17:39 |
|
Dołączył: 18.05.2007 Posty: 9
|
Witam
Na przyszły rok planuje zakup jakiegoś naprawdę dobrego(mówię dobre a myślę fajne) auta do jakieś 35 tys PLN i w 1 lini jest to Porsche 968 z 3l silnikiem plus automatik transmition (bez turbo) z początku lat 90 (innych chyba nie było). Sporo czytałem na ich temat i jak to pisano są to auta o bardzo bardzo niskiej awaryjności ale tu rodzi sie moje pytanie do was. Czy to prawda??
W Polsce co prawda na sprzedaż 968 jest dosłownie kilka sztuk i to dość w niepokojącym stanie. Zaś u sąsiadów germanów są one jeszcze w znośnej cenie ale mają przebieg ok 200 tys km a dla normalnego auta jest to już magiczna bariera 2 złomowego życia ale jak jest w przypadki tego pięknego auta??
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 19.05.2007, 17:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Przebieg w sportowym aucie to rzecz drugorzędna!
Jeśli w momencie zakupu będzie miał , "moc" niebędzie "dymił" na niebiesko to możesz długo jeszcze się cieszyć.
Szczególnie ,jeśli planujesz zakup z tiptroniciem.
Takie auta z reguły są eksploatowane delikatnie ,a zresztą sama automatyczna przekładnia już z zasady oszczędza silnik.
Kiedyś czytałem ,że taki silnik powinien wytrzymać ok 400 000 km.
Z tym jednak,że pewnie wcześniej będzie wymahgana regeneracja głowicy.
No i często też trzevba wymienić wałki rozrządu z uwagi na zużywające się zęby.(chyba ,że był systematycznie wymieniany łańcuszek.. czego nikt nierobi)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Wielebny
|
Napisane: 19.05.2007, 18:35 |
|
Dołączył: 18.05.2007 Posty: 9
|
Czyli przy zakupie takiego auta które ma przebiegu 200 tys ale nie dymi itd coś od razu trzeba w nim zrobić ??
Widzę na zdjęciu ,że sam śmigasz takim pojazdem więc czy jest możliwość abyś mi np nagrał dźwięk pracy tego auta i przesłał na maila bo raczej w okolicy Bydgoszczy nic takie nie jeździ a bardzo chciałbym chociaż posłuchać go??
|
|
Góra |
|
Wielebny
|
Napisane: 19.05.2007, 18:37 |
|
Dołączył: 18.05.2007 Posty: 9
|
A tak poza tym to oprócz silnika jak wygląda awaryjność innych podzespołów??
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 19.05.2007, 20:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
jest to dosc rzadki model i wszelkiego rodzaju typowe do tego modelu czesci sa drogie a w uzywce ciezko dostepne (praktycznie ich nie ma). Sam zas automat jest duzo wolniejszy w porownaniu do manuala.
Co do zakupu to jak znam naszych sasiadow to nie slyszalem aby sprzedali cos dobrego za tzw. okazyjna cene. Poprostu mozna powiedziec, ze ceny czegos przyzwoitego w Niemczech zaczynaja sie od 15 tys euro. Kupujac samochod tanio trzeba liczyc 10 tys zl na doprowadzenie do przyzwoitego stanu.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 19.05.2007, 20:34 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Wejdż w Iprezy i jest tam Topic "Majówka we Wrocławiu" w nim jest do ściągniięcie klip Filmowy(50 Mega) i tam będzie ,dżwięk .
Ewentualnie podaj meila to prześlę inny krótszy filmik(ok 5 Mega) gdzie wyrażny jest dżwięk.Aczkolwiek ja mam niefarbrycznt=y wydech
Obojętne w jakim stanie kupisz auto to musisz do niego dołożyć.
Auto to niejest Inwestycja , aczkolwiek faktem jest że 968 trzyma cenę.
Ja swoje kupiłem za 37 000zł, 7 lat temu i nadal w tych granicach jest warte.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 19.05.2007, 21:03 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 321 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
jurek968 napisał(a): Wejdż w Iprezy i jest tam Topic "Majówka we Wrocławiu" w nim jest do ściągniięcie klip Filmowy(50 Mega) i tam będzie ,dżwięk .
Jakoś nie mogę znaleźć
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 19.05.2007, 21:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
lorek944 napisał(a): jurek968 napisał(a): Wejdż w Iprezy i jest tam Topic "Majówka we Wrocławiu" w nim jest do ściągniięcie klip Filmowy(50 Mega) i tam będzie ,dżwięk . Jakoś nie mogę znaleźć
Prosze bardzo: http://www.sendspace.com/file/21tnvq
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 19.05.2007, 21:09 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 321 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Dzięki za link
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
Wielebny
|
Napisane: 19.05.2007, 21:23 |
|
Dołączył: 18.05.2007 Posty: 9
|
I tu mnie trochę Panowie załamaliście bo myślałem ,że jak zakupie takiego Porszaka to awarie na spory okres czasu będę miał z bani a tu wynika ,że nie dość ,że wyłożę ok 35 tys PLN to takie autem bez małego remontu nie pobrykam a i rozkraczyć mi sie może przy 1 lepszym wyjeździe na miasto a co dopiero nad morze.
I co wchodzi do wymiany w takim bolidzie za 10 tys??
|
|
Góra |
|
lobuz
|
Napisane: 19.05.2007, 22:45 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 69
|
Tak jak było mówione -Prosiak to sportowe autko i z reguły sie go czasami dusi , więc musisz sie przygotować że kilkunastoletni bedzie miał pare rzeczy do roboty .To nie wino " czym starsze tym lepsze " , chyba że znajdziesz rodzynka .
|
|
Góra |
|
jeszczeniemam
|
Napisane: 23.05.2007, 23:35 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 385
|
to kup 944 za te cene bedzie mial full-wypas hiper stan i jeszcze sporo zostanie na "fundusz remontowy" w przyszlosci
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 24.05.2007, 13:24 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Mysle ze jak ktos zaczyna od pytania o awaryjnosc wszystkich podzespolow to powinien pomyslec o zakupie Corolli albo zaszalec i Celike przygarnac. Porsche kupuje sie z milosci a milosc kosztuje... Wielebny moze o tym nie wiedziec...chociaz..
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 24.05.2007, 14:50 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
dobrze prawią. Ja mając 35 tyś kupiłbym coś za 25 a reszta na zapas
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 24.05.2007, 21:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
meewosh napisał(a): dobrze prawią. Ja mając 35 tyś kupiłbym coś za 25 a reszta na zapas
Podpisuję się rękami i nogami pod tym... Takie 10 tys to rzeczywiście idealna kwota do wydania w ciągu 1-2 lat na eksploatację/ewentualne naprawy.
W sprawnym, jeżdżącym 968 po ściągnięciu pokrywy zaworów może się np okazać że jesteś kilka tys w plecy (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi )
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
raoulduke
|
Napisane: 24.05.2007, 21:18 |
|
Dołączył: 10.04.2007 Posty: 14
|
meewosh napisał(a): (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi )
w takim razie bardzo prosze, oświeć niewtajemniczonych
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 24.05.2007, 21:40 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Otóż w 968, podobnie jak w 944S i S2 jest 16-zaworowa głowica (to akurat wie każdy). Wałek wylotowy jest napędzany paskiem rozrządu, natomiast wałek dolotowy napędzany jest poprzez krótki łańcuszek (napinany przez stosowny hydrauliczny napinacz) bezpośrednio z wałka wydechowego. Na obu wałkach są zębatki, stanowiące integralną część wałka. Czyli gdy okazuje się, że brakuje kilku zębów na wałkach (co nie jest wcale rzadkością!), wiadomo jedno: DUŻE wydatki (chyba ciężko zejść poniżej 5 tys za komplet wałków).
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Blumen
|
Napisane: 24.05.2007, 22:51 |
|
Dołączył: 13.03.2007 Posty: 827
|
ja powiem tylko, że musisz dobrze pomyśleć, do czego będziesz używał ten samochód, jeśli chodzi o skrzynie biegów. Bo jeśli chcesz uczestniczyć w spotkaniach i próbach sprawnościowych, to pomyśl nad manualem, ale jeśli chcesz "bujać" się przez miasto, oraz na trasach, to automat ci faktycznie wystarczy.
przykładowo dane katalogowe:
manual -> 6,5 s. do 100 km/h
tiptronic -> 7,9 s. do 100 km/h
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 24.05.2007, 23:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
automat z tamtych czasow to poraszka (do dzisiejszych). 1,5 sek to przepasc nawet w jezdzie szosowej
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
max944
|
Napisane: 25.05.2007, 8:31 |
|
Dołączył: 23.05.2007 Posty: 246
|
Prosiaki są w pewnym sensie skarbonkami Ja za swoje 944 dałem okazyjnie 6500zł drugie tyle włożyłem i jescze troche do zrobienia zostało. Ale to autko kupuje się jak ktoś już napisał ,,sercem" bo te autka mają dusze
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|