Hmmm... No źle się czuję teraz po Twoim poście. Chyba zbyt słabo
odpowiedziałem na Twoje pytania
ale daj mi szansę jeszcze raz
To tak w ramach żartów
Wracając do Ad2. z 2015 roku. Można jeszcze dodać, że "to zależy". Jak
masz czas to chyba lepiej zrobić remont "samemu" i wiedzieć co było
zmieniane oraz mieć jakiś rodzaj gwarancji.
Wracając do teraźniejszości.
Ad1. Pytasz po czym poznać że gładzie są uszkodzone i trzeba robić remont?
Jeżeli tak, to po stukach z silnika (wersja prawie ostateczne), po większym
zużyciu oleju (ale to co ciekawe nie w każdym przypadku) oraz po tym jak
wyglądają gładzie cylindrów (polecam obejrzenie silnika od środka przed
zakupem). Zakładanie, że zatrzeć mogą się tylko te które miały kiedyś
awarię słynnej magistrali wodnej jest nie do końca trafione, bo widziałem
już silniki z wytartymi gładziami a magistrala była w nich jeszcze
plastikowa. Istnieje jeszcze opcja, że na początku produkcji Porsche
nie miało aluminiowej magistrali w ofercie i sprzedawali plastikowe.
Ad2. Jasna sprawa.
Ad3. Jeżeli ktoś wymieniał olej dość regularnie to nie. Czasem trafia
się, że płyta sterująca jest do wymiany, bo właśnie kanaliki w niej
są zapchane. Jeżeli kupisz auto które ładnie zmienia biegi to wymień
olej w skrzyni (razem z filtrem oczywiście) i powinno być ok. Warto
jeszcze zerknąć na wiązkę elektryczną wychodzącą ze skrzyni do sterownika.
Ad4. Bezwypadkowość. Stłuczki czy inne obcierki to nic. No chyba, że
zostało profesjonalnie naprawione (czyli wymiana elementów aż do tych
które nie były ruszone i wszystko zgodnie ze sztuką).
Ad5. Pewnie dlatego, że najstarsze. Ja nie zauważyłem jakiejś innej
zależności.
W ramach ciekawostki. Pytałeś o manual. Kilka dni temu "jechałem" 9PA
w manualu! Z silnikiem 4,5l. Zaskoczenie było wielkie jak wsiadłem, nie
powiem
Jak będzie sprawny, to może coś o wrażeniach z jazdy będzie
można napisać, w odniesieniu do automatu.
_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992