Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.10.2009, 21:05 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Witam, czy może ktoś mi podpowiedzieć jaki płyn chłodniczy najlepiej zalać do mojej Carrery 996 z 2004 roku? Choć ma przejechane dopiero 38 tys to mając na uwadze to ze przyjechała z Kalifornii bez książki wolę to zrobić, bo tam mimo wszystko mrozów nie ma i nie wiem co jest w samochodzie obecnie :)
Silnik 3,6. CZy wymiana jest skomplikowana, czy poradzi sobie z tym przeciętyny, no może ciut wyżej niż przeciętny mechanik? Czy z Waszego doświadczenia, należy na coś przy tym uważać? No i ostatnie pytanie, ile tego płynu jest w układzie?
A może ktoś może kogoś polecić w Warszawie?

Pozdrawiam,

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2009, 21:47 

Dołączył: 12.09.2009
Posty: 63
Myślę że masz stndardowy płyn do - 40 !

Ja swoje Auto kupłem z Arizony i dzisiaj byłem sprawdzać do jakiej jest temperatury i wyszło własnie tak j.w.

Na początek podjedż do warsztatu i niech ci dla pewności sprawdzą do jakiej jest temp. 2 min roboty zero kosztów.

A co wymiany to słyszałem że tylko serwis , ponieważ trzeba to robić podciśnieniowo ponieważ ciężko odpowietrzyć. Tak słysząłem ale niech wypowiedzą się bardziej wprawieni

Pozdro

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2009, 22:14 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Rozsądna wyszukiwarka wszelkich płynów w tym do Porsche jest na strona Castrola
http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=244
korzystam - polecam
Jak zauważył kolega wymiana płynu chłodzącego podciśnieniowa.

Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2009, 22:51 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
1. W Porsche 996 producent nieprzewidział wymianu płynu chłodniczego.
2. Skład płynu jest "zastrzeżony" - mało tego w przypadku zastosowania innego płynu traci się gwarancję - i jest to logiczne bo niestety dochodzi do korozji wymiennika olej/woda i w dalszym efekcie uszkodzenia motoru.
3.płyn aktualnie to koncentrat kolor czerowny nr. 000 043 301 03
4.W procedurze wymiany płyny niejest nigdzie wspomniane o tzw. wymianie podciśnieniowej.
Owszem jest ona nieco skomplikowana ,wymaga teoretycznie special tools ( w zasadzie jedynie kostek zwierających wentylatory ) ale do przejścia jeśłi ktoś umie dokładnie czytać.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2009, 23:14 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Mam podobny problem
Jutro mnie czeka wymiana płynu .
Spowodowane to jest koniecznoscia wymiany dwóch cienkich aluminiowych rurek na podwoziu idacych do nagrzewnicy (zostały przygniecione)

Płyn spusciłem i udało się odzyskać około 80%

Pytanie pierwsze czy moge go uzupełnic płynem VW/AUDI podobny kolor ?

Drugie jak mam przeprowadzic tą operacje ( chodzi oto ze srednio chce mi sie jechac na lewecie do poznania do ASO)


prosze o szybką rade
ewentualnie nr telefonu w celu wyedukowania mnie :)
z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2009, 0:34 

Dołączył: 14.05.2008
Posty: 581
Wybór płynu jest kwestią idywidualną nie różnią się one znacznie miedzy sobą. Co do samej wymiany a w zasadzie odpowietrzenia. Miałem z tym problem. Przede wszystkim należy odpowietrznik (przy lewym zawiasie pokrywy )ustawić w pozycji pionowej. Płyn dolewać trzymając auto powyżej 4000 obrotów. Gdy płynu bedzie wystarczająca ilość zakrecić korek. Trzeba troszkę pojeździć z odpowietrznikiem w pozycji pionowej. Poziom płynu cały czas kontrolować i uzupełniać ( jeśli będą braki). Gdy płyn nie bedzie znikać odpowietrznik można zamknąć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2009, 11:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Koncentrat płynu kosztuje chyba 11 euro i jest to litr do którego teoretycznie można dodać wody do 50 % aby mieć -35 st i 2 litry płynu.
Większość płynów jest mieszalna ..ale....Porsche ma swoje reżimy i swoje technologie.Jak pisałem jedną z "wpadek" był metal bardzo łatwo korodujący w separatorze olej/woda.Auta zalewane niefabrycznymi płynami ulegały zniszczeniu i działo się to na rynku amerykańskim w ciepłych stanach.Czy warto eksperymentować za 40 zł??

Procedura wymiany zaś jest bardzo ważna bo niestarannie wykonana skutkuje zostawieniem przestrzeni powietrznych które lokalnie powodują powstanie wysokiej temperatury i w efekcie zacieranie panewek lub nawet pękanie bloku.Być moze po kilku dziesięciu tys km w końcu taki silnik sam się odpowietrzy ale któż to wie??
Przyczyna jest taka ,że układ jest w poziomie ,długi ,chłodnice z przodu a po drodze 2 termostaty bardzo szczelne które zamknięte są poniżej 80 st.
Czyli poniżej tej temperatury płyn jest zatrzymywany w chłodnicach,lub też odwrotnie jeśli tam jest pusto i termostaty zamknięte to się tam niema prawa dostać.
Wrzuciłem procedure - mało wyrażna - ale mozna ściągnąć workshopmanual- Engine cooling- początek pierwsza strona.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2009, 20:37 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
zdecydowałem się na kupno orginalnego płynu i wybiorę się do ASO.

Dzieki wielkie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2009, 20:40 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Najsensowniejsze rozwiązanie - właśnie chciałem to zasugerować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2010, 19:17 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Odgrzeję nieco temat, gdyż zastanawiam się nad wymianą płynu w Boxsterze, stosujecie tylko oryginalne płyny czy też jakieś inne, a jak tak to jakie? Myślałem nad Prestone ale nie wiem czy będzie dość dobry :(

Tak na marginesie to auto serwisuję u P. Szafrańskiego, jak nie będzie miał urządzenia do odpowietrzania to pojadę do aso.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2010, 19:44 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Teoretycznie możesz zastosować czerwony płyn do chłodnic większości producentów np. Texaco Havoline XLC Premixed 50/50 (-40C) ale ze względu na konieczność odpowietrzania operację w całości powierzyłbym ASO. Pojemność układu 17l. :shock:
Na szczęście do wiatraka poza spryskiwaczem nie potrzeba H2O :thumbup: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2010, 20:01 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Dzięki za info :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2010, 21:54 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
u mnie ostetecznie nie trzeba było nic wymieniać. Sprawdziłem płyn i pokazało że jest ok do -35. Tyle to chyba nie będzie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2010, 22:24 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Tak, od tego zacznę (od sprawdzenia temp. zamarzania) ale w razie zaistnienia potrzeby chciałbym wiedzieć jaki płyn wlać, gdybym nie robił tego w Centrum i już wiem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum