Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.04.2009, 8:16 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
W Sobotę zagotowałem :oops: nieco hamulce i skuteczność trochę spadła - szczególnie z większych prędkości.. :(

Zabieram się do wymiany przewodów na stalowe oraz oczywiście płynu hamulcowego (raz zagotowany nadaje sie do wy..rzucenia) ale teraz zależy mi na najwyższej temp. wrzenia.

Jaki konkretny płyn polecają koledzy?

Podobno najlepszy (najpóźniej się gotuje) jest Castrol SRF, ale czy nadaje się do wiekowego auta??

HELP! 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 8:39 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
Ja do 928 S4 zalałem ostatnio ATE SUPER BLUE RACING

Obrazek

i na razie spisuje się bardzo dobrze. A przegoniłem już go parę razy dość ostro, może nie na hamulcu ciągle przez godzinę, ale przez dłuższy czas gwałtownej jazdy :P

http://moto.allegro.pl/item598596262_su ... epszy.html

dodatkowo:

Cytuj:
ATE Super Blue Affordable high performance brake fluids that have both a high dry boiling point (280 deg C) and a high wet boiling point (198 deg C), but without being excessively hygroscopic. What this really means is that these fluids do not readily absorb moisture like most high performance fluids


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.04.2009, 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
wlej oryginał porsche bo mogą być problemy z pompą...i nie hamuj tak często :lol: 911 służy do jazdy- nie do hamowania..a tak poważnie zbyt cieńkie klocki powodują szybsze grzanie płynu..tak więc lepsze klocki np. pomarańczowe ferrodo i świeży płyn...czy klocki tylne mają ten sam wymiar co przednie ?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2009, 12:35 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1376
911Bart napisał(a):
Zabieram się do wymiany przewodów na stalowe ....



z ciekawości ... zapytam gdzie kupiłeś komplet i jakie pieniadze ?

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2009, 17:00 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Vjackmax napisał(a):
z ciekawości ... zapytam gdzie kupiłeś komplet i jakie pieniadze ?

Przewody kupiłem na ebay'u o takie..

rychu napisał(a):
i nie hamuj tak często:) 911 służy do jazdy- nie do hamowania..


Mam tego świadomość :) - na usprawiedliwienie dodam, że hamowanie (jakiemuś palantowi zachciało się akurat wyprzedzać!) miało miejsce z największej dotychczas prędkośći.. (A1) :twisted:

Swoją drogą wielki RISPECT! - aż dziw bierze jak 4-o stopniowy, 18-letni automat potrafi przenieść taki speed.. :roll:

Co do oryginalnego płynu - to chyba dobry trop.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 21:57 

Dołączył: 2.02.2009
Posty: 114
w kwestii porsche jestem świerzy, ale handluje częściami od ponad 10lat, międzi innymi ate i przedstwiciel pewnej firmy u której się zaopatruje w wyroby ate oświecił mnie, informując że super blue racing pierwotnie był produkowany przez ate tylko i wyłącznie dla porsche i nie był dostępny poza siecią sprzedaży porsche, dopiero jakis czas temu (prawdopodobnie wygasła jakas umowa miedzy nimi) pojawił się w opakowaniach ate w zwykłych hurtowniach motoryzacyjnych.-
- ile w tym prawdy - nie wiem - może to tylko chwyt żeby sprzedac stosunkowo droższy płyn od innych (np. ate typ200 ma teoretycznie lepsze parametry i jest tanszy, czy np dot 5,1 tez ma wyzsze temp i jest tanszy a mimo to niebieskiego sprzedaje wiecej
sam tez na nim jezdze (wprawdzie jeszcze nie porsche) i jak do tej pory nie miałem z nim problemów a zwykły płyn zdarzało mi się zagotować niejednokrotnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.04.2009, 23:03 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
A DOT 5 mozna lac bez problemow do ukladow przystosowanych do DOT 3/4? Bo z tego co kojarze nie wplywa on dobrze na uklady dostosowane do DOT 3/4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2009, 0:33 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
A ja po złych doświadczeniach z DOT 4 - zagotowany na Torze Poznań, tym razem nalałem DOT 5 Bendix'a - tak mi doradzili mechanicy, no i póki co hamulce tip top, jak będzie dalej zobaczymy... :wink:




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2009, 7:30 

Dołączył: 2.02.2009
Posty: 114
słyszałem (choć nie wiem czy to prawda) głównie od motocyklistów że dot 5 jest produkowany na innej bazie materiałowej i nie koniecznie może pozytywnie wpływać na gumowe elementy układu hamulcowego (przynajmniej w starszych modelach), wszystkie gumki powinny byc ponoc z domieszką silikonu.
ale ja w swoim starym golfie zalałem dot 5 i przez rok czasu było ok, potem przeszedłem na blue


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.04.2009, 10:07 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Jako że (wg. moich ustaleń) nie powinno stosować się DOT5 tam gdzie zalecany jest DOT4 - zdecydowałem się na proponowany ATE Blue Racing.

Poza tym płyny wyczynowe (np. Catrol SRF) są zdecydowanie bardziej higroskopijne i wymagają bezwzględnej wymiany co 18 m-cy.. :?

Myślę że w połączeniu z oplotami - ATE da radę. 8)

Dzięki za wsparcie.. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum