|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wampir
|
Napisane: 21.05.2008, 20:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Pytanie do was. Instrukcja podaje iz 944 wymaga 1l plynu hamulcowego DOT3 lub DOT4 o min temperaturze wrzenia 230C.
Czy warto zalewac go Motulem RBF 600 o temp wrzenia 312C? Czy moze byc z nim problem?
|
|
Góra |
|
rk35
|
Napisane: 21.05.2008, 21:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 357
|
warto dać płyn o podwyższonej temperaturze niezależnie od jego marki zalecili mi wymiane w KIA i narazie się sprawdził mimo słabego całego systemu hamującego-seria
|
|
Góra |
|
MarcinF
|
Napisane: 21.05.2008, 22:18 |
|
Dołączył: 8.04.2007 Posty: 55
|
Jak najbardziej warto !!
DOT 4 Motula w Prince kosztuje 110 zł za litr.
Jedyną wadą jest to, że trzeba go częściej wymieniać bo jest bardziej higroskopijny. Tak co pol roku (albo co sezon jak auto zapada w sen zimowy )
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 21.05.2008, 23:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Dzieki.
Wiem ze im wyzsza temp wrzenia tym lepiej, pytanie raczej od strony technicznej - czy tak staremu autu nie bedzie przeszkadzal tego typu plyn? Czy uklad hamulcowy nie zacznie przeciekac? Czy wszystko bedzie ok z uszczelkami? Bardziej o to chodzilo a nie o to czy sam plyn jest lepszy
Marcin: Motul RBF akurat stoi powyzej DOT5, wiec zdecydowanie wyzsza polka niz DOT4.
|
|
Góra |
|
MarcinF
|
Napisane: 21.05.2008, 23:35 |
|
Dołączył: 8.04.2007 Posty: 55
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 22.05.2008, 0:01 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Nie wiem czemu podpisali ze to dot 4 skoro w opisie napisali:
"Bardzo wysoki punkt wrzenia (312°C), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach."
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 23.05.2008, 11:29 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3195
|
juz powstała nowa generacja rbf 600 - nastepca to rbf660 ma jeszcze wyzszy punkt wzenia i własnie to aktualnie zalewam klientom w swoich autach
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 3.06.2008, 15:23 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
Ciekaw jestem jak eksperyment z tym plynem hamulcowym. Mam na polce litr Motul DOT 5.1 i nie wiem czy zalewac. Dotyka mnie ten sam dylemat co Wampira, czy uklad hamlucowy sie nie rozszczelni.
Wampir cieknie cos??
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 3.06.2008, 15:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Marcin: jeszcze nie lalem. Czeka mnie w najblizszym czasie wymiana, stad moje pytanie.
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 3.06.2008, 17:35 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
DFaj znac jak bedziesz cos wiedzial.
|
|
Góra |
|
Abelard
|
Napisane: 3.06.2008, 18:02 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 380
|
Tak się składa, że pokusiłem się o oryginalny płyn hamulcowy Porsche, nie jestem pewny bo było to niemal rok temu ale chyba DOT 5.1, może DOT 4. Niemniej wydaje mi się że temperatura wrzenia była niemalże po miedzy, czyli ok. 270C. Sprawdził bym, ale niestety resztę płynu z buteleczką oddałem nowemu właścicielowi. Może Szeryf jeszcze ma butle i sprawdzi co tam jest. Cena ok. 100zł.
|
|
Góra |
|
szeryf
|
Napisane: 3.06.2008, 19:00 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 285
|
Jest to DOT4 o temperaturze wrzenia 260 stopni.
Swoją drogą zastanawiające jest poinformowanie po niemiecku i francusku o konieczności wymiany płynu po dwóch latach lub spadku temperatury wrzenia do 180stopni. Tymczasem po angielsku nawet słowem o tym nie wspominają. Niby nic, ale jednak angielski jest językiem na świecie częściej spotykanym, dużo więcej osób zrozumie informację po angielsku niż niemiecku czy nawet francusku. Dziwne to trochę
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 3.06.2008, 19:58 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Ja zalałem do swojej maszyny przed Poznaniem rok temu RBF 600
smiga, żadnych problemów. Polecam, zwłaszcza na Poznań
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.06.2008, 13:03 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3195
|
rbf660 325 stopni punkt wrzenia,nie cieknie nic
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 4.06.2008, 13:35 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
Czyli moge nalac MOTUL DOT 5.1 bez stresu?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.06.2008, 13:49 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3195
|
ale 5.1 nic Ci nie da ma chyba ta sama temperature co dot4 tyle ze inny skład
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 4.06.2008, 14:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
mi powiedzieli że dot 4 PORSCHE...a inny może spowodować uszkodzenie pompy - właśnie zalałem po wymianie wachacza
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.06.2008, 18:44 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3195
|
a co moga powiedziec w servisie,oczywiste ze polecaja "swój" pewnie robiony przez mobil czy castrol tylko nalepka inna
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 4.06.2008, 22:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
to nie tak...ja ten płyn dostałem...dlatego nie podejrzewam zachwalania aby sprzedać swój...powiedziałem mam problem z białym -a on na to że wszystko wie(czytają forum!!)...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|