|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
awort
|
Napisane: 22.10.2009, 11:33 |
|
Dołączył: 1.02.2009 Posty: 15
|
Sprawa wygląda tak kiedyś spiesząc się do pracy zatrzymała mnie policja po hamulcach dałem i przebiłem oponę w jaki sposób nie wiem nie pytajcie bo sam nie wiem, ledwo dojechałem do pracy odkręciłem poszedłem na stacje napompowałem patrze powietrze nie schodzi no to gitara nie minęło 30 minut patrze jednak zeszło, napompowałem spowrotem i szybko pognałem do wulkanizacji, wymieniłem na taki sam rozmiar tylko że nie na zimowe jak miałem tylko na letnie od tamtej pory jak jadę szybciej niż 60km/h strasznie mi zawieszenie wali jak bym po jakiś kamieniach cały czas jeździł, pojechał od razu spowrotem na wyważenie ale opony są ok, zauważyłem w drodze powrotnej że jak jadę prosto to tak się dzieje ale jak skręcam to jest normalnie to teraz pytanie czy to kwestia zbieżności kół czy coś z zawieszeniem
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.10.2009, 13:37 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Słabo to trochę opisałeś To raz. Dwa - mimo wszystko łatwiej by było coś podpowiedzieć gdybyś napisał czy przód czy tył i jakie auto.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 22.10.2009, 14:04 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Miałem podobny problem. Na letnim zestawie kół 18". pomimo prawidłowego cisnienia i wywazenia kół przy wiekszych predkosciach wyraźnie było czuc lekkie "bicie " z tyłu auta. Dzisiaj sprawa sie wyjasniła przy zmianie pakietu koł na zimowy. Jedna z tylnych felg - prawa była od wewnatrz na rancie wyraźnie przetarta - musiałem gdzieś uderzyc o kraweżnik, wpaść w dziure itp. Felga jest też delikatnie peknieta przy rancie. Mozna to było stwierdzić dopiero po zanurzeniu koła w wodzie - uchodzi powietrze. Po zamianie na pakiet zimowy "bicie" ustało. Czeka mnie naprawa felgi jeżeli to w ogóle jest mozliwe. Poza tym uszkodziłem opone ponieważ było w niej przez jakis czas wyraxnie nizsze cisnienie. Przy niskim profilu opony tego nie widać / 295/30/18 /. Opona niestety do wyrzucenia.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 22.10.2009, 14:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Dokladnie - zaloz inny komplet kol i zobacz co sie dzieje. Pewnie felga ktoras trzasnieta.
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 22.10.2009, 14:14 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
Ja miałem podobnie w dresowozie, ale wynikało z czego innego - przy ostrzejszym hamowaniu na zblokowanym ABS-ie (szlag trafił jeden z czujników - nie zdążyłem wymienić)...przytarłem opony z jednej strony. Po wyszorstkowaniu opon - problem ustąpił. Najbardziej mnie dziwi to, że w zakręcie przestaje bić. Bicie masz na przodzie (szarpie kierownicą) czy na tyle (drży całe auto)? Jakie auto? Bo to może sporo wyjaśnić.
|
|
Góra |
|
GaZiK
|
Napisane: 22.10.2009, 14:44 |
|
Dołączył: 11.05.2007 Posty: 550
|
Cześć
Mi to wygląda na bicie promieniowe, pewnie sprzywiłeś felgę przy ostrym hamowaniu (np.: na dziurze), możliwe że od wewnętrznej strony więc nie widać, ale czuć. Kiedy skręcasz, koła inaczej się układają i nie czuć.
Oczywiście takie skrzywienie może nie miać wpływu na wyważenie koła, ale powinno być widać bicie, przynajmniej na wyważarce.
Piotr
|
|
Góra |
|
awort
|
Napisane: 22.10.2009, 17:54 |
|
Dołączył: 1.02.2009 Posty: 15
|
Bicie mam na przodzie, jechałem trochę na pustej oponie więc bardzo możliwe że to niestety to :/ a autko 944
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 22.10.2009, 19:11 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
awort napisał(a): Bicie mam na przodzie, jechałem trochę na pustej oponie więc bardzo możliwe że to niestety to :/ a autko 944
to weź auto do wulkanizatora i niech Ci zakręcą kołem na wyważarce - tak jak napisał gazik - koło będzie dobrze wyważone, ale będzie widać bicie.
|
|
Góra |
|
awort
|
Napisane: 22.10.2009, 19:16 |
|
Dołączył: 1.02.2009 Posty: 15
|
Tylko że ja wyważyłem odrazu jak to wszytko się zaczęło obydwie opony wyważałem nowe ciężarki mi założyli i strasznie wali
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.10.2009, 19:38 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jeżeli to faktycznie felga to do dupy wulkanizator, powinien do od razu
zauważyć. Dlatego coś mi się wydaje, że to może nie być to, albo
faktycznie wulkanizator do dupy...
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
jadak
|
Napisane: 22.10.2009, 19:39 |
|
Dołączył: 14.12.2007 Posty: 466
|
awort napisał(a): Tylko że ja wyważyłem odrazu jak to wszytko się zaczęło obydwie opony wyważałem nowe ciężarki mi założyli i strasznie wali Ale przecież Ci piszemy - takie skrzywienie felgi nie przeszkadza w wyważeniu - koło BĘDZIE prawidłowo wyważone. Ale jak włączysz wyważarkę - będzie widać, że kręci się "nierówno" - tam gdzie będzie zgięta felga będzie widoczne wyraźne "drgnięcie" koła. Cała sztuczka polega na tym, że jeśli wgiąłeś felgę to ona da się wyważyć, ale koło będzie zwyczajnie krzywe i w miejscu wgięcia będzie biło.
|
|
Góra |
|
przemek84
|
Napisane: 22.10.2009, 20:32 |
|
Dołączył: 11.06.2007 Posty: 352
|
mialem juz cos takiego w rodzinnym aucie. Felga prosta,wywazona...okazalo sie ze kolo jest lekko jajowate od zastania na kostce brukowej pod domem a niby maszyna pokazywala "0,0"....
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|