Z prędkością jest mniejszy problem - aerodynamika robi swoje i lepsze modele są tak zaprojektowane by właśnie nie było efektu "skrzydła" / siły nośnej.
Ograniczenia są w większej części spowodowane " nagłym wytraceniem prędkości" - co może skutkować zerwaniem/uszkodzeniem miejsc mocowania boxa i jego niekontrolowaną podróżą na wprost - jak pocisk...
Podobnie jest z nośnością dachu - nie chcę teraz kłamać, ale są to wartości rzędu kilkudziesięciu kg - ale przy dachowaniu - konstrukcja utrzymuje całą masę auta - że o sile nacisku przy uderzeniu już nie wspomnę. Albo auta z namiotami na dachu - przecież z kompletem wczasowiczów spokojnie osiągamy 200-300 kg, no tak, ale to jest siła statyczna.
Dlatego właśnie te ograniczenia - bo przecież poruszamy się np 150kmh, mamy na dachu załadowanego boxa (50-80kg) i nagle ostre hamowanie... zaczepy mają problem i ci przed nami też mogą mieć.
Tyle w teorii, którą kiedyś ktoś mi wyłożył...
Mam nadzieję, że nie zanudziłem