Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 19:50 

Dołączył: 9.06.2016
Posty: 16
Cześć! Chciałbym podzielić się efektem swojej pracy nad widebody do 911 997. Jestem ogromnym fanem RWB, ale ich body do 997 moim zdaniem pozostawia wiele do życzenia. Na rynku jest sporo rozwiązań do starszych 911, ale począwszy od 996 jest posucha. Dlatego postanowiłem stworzyć coś własnego. Tak rozpoczął się projekt widebody 997, który nazwałem Indecent.

Baza to Carrera S:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rysunki i wizualizacje zacząłem robić ponad 2 lata temu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Modyfikacje zacząłem od montażu zawieszenia pneumatycznego opartego na zawieszeniu gwintowanym BC Racing i sterowaniu Airlift:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie wnętrze przeszło małą metamorfozę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na potrzeby projektu zamówiłem koła zbudowane na specjalne zamówienie - Rotiform FUC, przód 12" szerokości i rant 6", tył 14" i rant 7":

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prace nad bodykitem rozpoczęły się w połowie 2021 roku. Pierwszy etap to skan samochodu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prace nad modelem 3d trwały ok 4 miesięcy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prototypowy bodykit został wydrukowany w 3d:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na tym etapie nanieśliśmy ostatnie poprawki (m.in. inny kształt przednich błotników) i na podstawie prototypu stworzyliśmy formy do produkcji gotowych elementów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obecnie samochód jest oklejany folią Inozetek Dandelion Yellow:

Obrazek

Obrazek

Ostatni etap to wykonanie układu wydechowego. Do końca maja 2022 samochód będzie ukończony. Dajcie znać co myślicie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Wnętrze kozak!!!




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 21:04 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Wnętrze super! Zaś co do reszty ja jestem bardzo anty RWB, ale widać ogrom pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 21:10 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Jam dla mnie chyba zbyt odważnie ale :
1. Wnętrze super
2. Finalnie widać, że to przemyślany i projekt, w który włożyłeś dużo czasu i pracy.

Gratuluję! Wyszło wyjątkowe i ciekawe auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30.04.2022, 21:16 
Szkoda że nie ma jakichś normalniejszych kół, niemniej robota wygląda mega solidnie :wink:


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 21:24 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Masakra. Tyle pracy włożone, żeby zrobić podróbkę RWB. Osoba która wykonała projekt nie ma wiedzy na temat konstrukcji samochodów. Są lepsi do inspiracji. Moja osobista opinia, jako inżyniera mechanika :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Zadam pytanie:
Jak to jeździ przy takim pokracznym zestawie kołowo-zawiasowym?
Reszty nie komentuje, uważam, że każdy ma prawo zrobić tak jak mu się podoba, można nawet 964 turbo pociąć 🙉😤 jeśli ktoś ma wizję popsucia pięknej linii…




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2022, 22:07 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Napisałem już na FB, szkoda tego biednego 997, ani to będzie do jazdy się nadawać ani do nie wiem czego...gratuluje jednak projektu wnętrza, jest rewelacyjny, szkoda że na tym wnętrzu i zawieszeniu się nie skończyło bo do tego czasu autko wyglądało rewelacyjnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 0:03 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Wnętrze świetne!
Jeżeli chodzi o bodykit to nie popieram ale szanuję :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 6:59 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
Wg mnie trochę już za grubo, lubię przeróbki ale myślę, że to jest już zrobione za bardzo pod show, poprzednie auto miałeś fajniejsze.. Ładnie połączone generację w środku, fajne niektóre detale i fajnie zapowiada się kolor ale sam bodykit chyba jest najsłabsza częścią, myślę że te z jacquemond, które są już dość długo na rynku jakoś gustowniej wpisują się w sylwetkę
http://www.jacquemond-france.com/uk/jac ... rsche-997/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
szeeeeroko :D
ciekawe jak trakcja z takimi walcami na przodzie :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 12:07 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Gratuluje! Szacunek!

Świetny projekt.
Wygląda fantastycznie.
Dbaj o silnik.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 12:31 

Dołączył: 29.12.2021
Posty: 94
Popieram przedmówców, że środek (a zwłaszcza obszycia foteli, boczków, pasy i tarcze) prezentuje się świetnie. Co do bodykitu i felg mam bardzo mieszane uczucia, natomiast szacunek za ogrom włożonej pracy - widać, że robiłeś to z głową i nie oszczędzałeś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Przepraszam, oczywiście nie doczytałem ze zawias jest pneumatyczny 😩
Poproszę o zdjęcia w normalnej pozycji do jazdy codziennej.
Pozdrawiam
Bernard




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2022, 21:54 

Dołączył: 22.12.2021
Posty: 69
Bardzo ciekawy projekt zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz! Już nie mogę się doczekać relacji z dalszych prac.
Takie indywidualne podejście to jest to co cenię najbardziej.
Gratulacje zarówno za pomysł jak i wykonanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2022, 10:55 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Napiszę parę uwag technicznych do do konstrukcji samochodu:
1 szerokość opon:
- opony nie zostały prawidłowo dobrane do szerokości felg. Bardzo duży tzw. naciąg. Grozi to ściągnięciem opony z rantu w trakcie jazdy.
- szerokość opon dobierana jest w samochodzie tak aby zapewnić odpowiedni nacisk jednostkowy. Zwiększając szerokość felg i opony o prawie 50% doprowadzamy do sytuacji zmniejszenia nacisku poniżej wymaganego bo masa samochodu zostaje niezmienna. Efektem jest brak możliwości wyciśnięcia wody i piasku spod bieżnika opony. W przypadku załapania kałuży lub piasku na zakręcie samochód nie utrzyma kierunku jazdy,
- do szerokości koła dobierana jest konstrukcja zawieszenia. Idealnym rozwiązaniem jest gdy oś przebiegająca przez łożysko górne amortyzatora i sworzeń wahacza przebiega przez oś łożyska piasty i oś bieżnika opony. Nie powoduje to tworzenia dodatkowych momentów w piaście i zapewnia przyleganie opony do drogi. Zwiększenie szerokości koła, ( tylko na zewnątrz ) zakłóca tą sytuację i powoduje, że opona staje na rantach w trakcie skrętu. Szczególnie to jest ważne w przednim zawieszeniu. W tylnym zawieszeniu nie ma ryzyka nieprzylegania opony ale zawieszenie obciążone jest dodatkowymi momentami.
- dodatkowym problemem jest zawracanie. Koło przy skręcie nie zmieści się we wnęce. Promień skrętu to pewnie 100m.
2 Zawieszenie pneumatyczne:
- ciekawe jak jest dobrane tłumienie w stosunku do oryginalnego. Jeśli charakterystyka zawieszenie nie została dobrana prawidłowo to w połączeniu z bardzo szerokimi oponami i popsutą geometrią zawieszenia robi się samochód nieprzewidywalny w trakcie jazdy.
3 Przegląd techniczny:
Żaden diagnosta ani rzeczoznawca nie powinien podpisać się pod takimi zmianami. Jeśli to zrobi i samochód trafi na drogi publiczne a nie daj boże dojdzie do wypadku to kierowca może trafić za kraty za spowodowanie zagrożenia w ruchu na drogach publicznych.
4 zapomniałem jeszcze napisać o zwiększeniu oporów toczenia. Każda carrera S objedzie ten samochód z palcem w tylnej kieszeni spodni.

Doceniam ilość włożonej pracy i pieniędzy w ten projekt, ale zawsze uważam że trzeba to robić z rozumem i wiedzą inżynierską.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2022, 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Wnętrze super !
Podejście do tematu poszerzenia - szacun ! Zaprzęgnięcie komputera, ogarnięcie tego wszystkiego, wykonanie body kitu - pomyślałem, że kiedyś jak byłem mały byłoby to nie do pomyślenia, a dziś - proszę, są ludzie / firmy w PL, które ogarniają takie przeróbki ! Brawo !
Nie podoba mi się natomiast szerokość body kitu oraz kół. Oczywiście to kwestia gustu, najważniejsze, żeby się Tobie podobało, obawiam się jednak, że w aktualnym wydaniu to będzie raczej show-car niż auto przeznaczone do normalnej jazdy...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2022, 12:46 

Dołączył: 9.06.2016
Posty: 16
Dziękuję wszystkim za komentarze! Nie będę odnosił się do każdej odpowiedzi osobno, bo jeśli komuś projekt się nie podoba, to nic co napiszę tego nie zmieni. Oczywiście głównym założeniem tej budowy był showcar, ale zapewniam, że wóz jest w pełni użytkowy. Po uruchomieniu silnika auto automatycznie się podnosi i w takiej pozycji ma ustawioną prawidłową geometrię. Ze skręcaniem również nie ma żadnego problemu.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2022, 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Mega wyszło to auto, szacun za takie projekty zawsze!

Co do 996 - widziałeś slantnose’a od Krawsa?

Będziesz na Ultrace z nim?




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.05.2022, 9:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Zakładam ze koła to 19”?
Dopytam tylko jeszcze o szerokości opon przód-tył?
Pozdrawiam
Bernard




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum