Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 11:42 

Dołączył: 28.11.2022
Posty: 4
Wczoraj na torze po 10 minutach zabawy hamulce odmówiły posłuszeństwa, czy wymiana samych klocków może coś w tej sprawie pomóc? Jeśli tak to co byście polecili?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 12:40 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Zacznij od dobrego płynu hamulcowego :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 12:56 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Evan mnie ubiegł, dopiero potem klocki odporne na wysokie temperatury. Jeżeli masz gładkie tarcze możesz spróbować EBC YellowStuff, w innym przypadku nie polecam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 15:34 

Dołączył: 28.11.2022
Posty: 4
evan napisał(a):
Zacznij od dobrego płynu hamulcowego :wink:


Czy Motul RBF 700 będzie ok? Czy może polecasz coś lepszego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 15:38 

Dołączył: 28.11.2022
Posty: 4
Duke napisał(a):
Evan mnie ubiegł, dopiero potem klocki odporne na wysokie temperatury. Jeżeli masz gładkie tarcze możesz spróbować EBC YellowStuff, w innym przypadku nie polecam.


Tarcze mam nawiercane. Czy do takich tarcz nie nadają się klocki odporne na wysokie temperatury?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 16:28 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
Przy czym należy pamiętać że racingowy płyn szybciej łapie wodę więc też podlega szybszym wymianom


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 17:48 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
piotrsadowski1980 napisał(a):
Duke napisał(a):
Evan mnie ubiegł, dopiero potem klocki odporne na wysokie temperatury. Jeżeli masz gładkie tarcze możesz spróbować EBC YellowStuff, w innym przypadku nie polecam.


Tarcze mam nawiercane. Czy do takich tarcz nie nadają się klocki odporne na wysokie temperatury?


Jeżeli masz fazowane otwory jak np. w Brembo Xtra, a nie wiercone na ostro jak to robi Zimmermann, to mocno pylące klocki będą ok, w przeciwnym wypadku będziesz miał pozapychane te nawiercone dziury, a wokół placki na tarczy i możliwość wibracji. Mówię to na podstawie doświadczenia, do jazdy sportowej praktycznie wszyscy używają tarcz gładkich, a te nawiercane dziury to taki bajer dzisiaj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2022, 23:07 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
zmień sobie odrazu przewody na oplot


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 0:43 

Dołączył: 5.10.2021
Posty: 47
Temat hamulcow to temat rzeka- skaczecie po tematach plyn / przewody / klocki itd.. Kazda rzecz ma wplyw .
Myslicie ze wymiana jednej rzeczy wplynie na uklad - po czesci tak .
Zle klocki ( bo najtaniej to wymienic i najlatwiej ) zle dobrane zrobia z tarcz szklo ( tzw Glasing ) i po efekcie . Trzeba dobierac z glowa wszystko bo zle klocki rozgrzane pokrzywia tarcze w sekunde .. itd itd..
A EBC klocki- zolte to minimum - ale to market ( ale najlatwiej to dostac :-) )
wg mnie tarcza to podstawa a klocki to tylko dopelnienie ( ale te klocki taniej jakosci rozwala najlepsze tarcze )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 11:55 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Dlatego sugeruje zacząć od jednej rzeczy - najtańsze- i iść dalej.

piotrsadowski1980 napisał(a):
evan napisał(a):
Zacznij od dobrego płynu hamulcowego :wink:


Czy Motul RBF 700 będzie ok? Czy może polecasz coś lepszego.

Będzie OK :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 15:22 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
AluStar napisał(a):
Temat hamulcow to temat rzeka- skaczecie po tematach plyn / przewody / klocki itd.. Kazda rzecz ma wplyw .
Myslicie ze wymiana jednej rzeczy wplynie na uklad - po czesci tak .
Zle klocki ( bo najtaniej to wymienic i najlatwiej ) zle dobrane zrobia z tarcz szklo ( tzw Glasing ) i po efekcie . Trzeba dobierac z glowa wszystko bo zle klocki rozgrzane pokrzywia tarcze w sekunde .. itd itd..
A EBC klocki- zolte to minimum - ale to market ( ale najlatwiej to dostac :-) )
wg mnie tarcza to podstawa a klocki to tylko dopelnienie ( ale te klocki taniej jakosci rozwala najlepsze tarcze )



Nie jestem fanem marki EBC, ale poleciłem najniższy możliwy model który się sprawdzi(np. RED Stuff to już szmelc - też testowałem) i nie będzie piszczeć, ostatnio sprawdzam Brembo XTRa (tarcze klocki na obu osiach) i jestem bardziej zadowolony niż z EBC, na torze nie jeżdżę, ale zdarza mi się jeździć na tyle agresywnie, że z EBC nie raz leciał dym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 15:58 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Ja mam dobre wspomnienia z Ferodo DS2500 ...ale nie wiem czy są do tego modelu Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
evan napisał(a):
Ja mam dobre wspomnienia z Ferodo DS2500 ...ale nie wiem czy są do tego modelu Porsche


Ja miałem dobre doświadczenia w 4-tłoczkowych hamulcach w wydmuszce 944. Ale założyłem do cywilnego 996 przy okazji konwersji hamulców na 330 mm z turbo i jest średnio. Hamują super ale bardzo piszczą przy lekkim hamowaniu, jazda w lecie po mieście bez dachu jest niezbyt przyjemna.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 20:20 

Dołączył: 5.10.2021
Posty: 47
Z mojego doswiadzcenia EBC:
5 aut
Czerwone EBC 3 samochody = wszystkie pokrzywione tarcze
2 auta na zoltych EBC - przezyly


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2022, 20:49 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
AluStar napisał(a):
Z mojego doswiadzcenia EBC:
5 aut
Czerwone EBC 3 samochody = wszystkie pokrzywione tarcze
2 auta na zoltych EBC - przezyly

Tak, bo czerwone to szajs, nie nadają się do tarcz nacinanych/nawiercanych, do aut cięższych i o wyższych osiągach, przegrzewają środkową część tarczy.

Zresztą sam je reklamowałem: https://www.youtube.com/watch?v=a1J4xBqiIs0


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2022, 12:23 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
piterson napisał(a):
evan napisał(a):
Ja mam dobre wspomnienia z Ferodo DS2500 ...ale nie wiem czy są do tego modelu Porsche


Ja miałem dobre doświadczenia w 4-tłoczkowych hamulcach w wydmuszce 944. Ale założyłem do cywilnego 996 przy okazji konwersji hamulców na 330 mm z turbo i jest średnio. Hamują super ale bardzo piszczą przy lekkim hamowaniu, jazda w lecie po mieście bez dachu jest niezbyt przyjemna.

Bo to klocek raczej wyczynowy. Ciężko mieć coś do wszystkiego :wink:
One chyba nie mają homologacji drogowej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum