Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.01.2012, 20:01 

Dołączył: 4.01.2012
Posty: 3
Witam,
Jest to mój pierwszy post na tym forum więc na początku chciałbym się przywitać 8)

Jestem zainteresowany kupnem 911 carrera/carrera 4 , generacji 996 rocznik 99-02.
Stąd kilka moich pytań:

1.Na co zwracać uwagę kupując 996?(jakieś typowe usterki itp.)
2.Jak jest ze spalaniem w tych autkach?(wiem że kupując porsche nie powinno się pytać o spalanie ale jestem ciekawy :twisted: )
3.Jak jest z dostępnością i ceną części?
4.Czy polecacie jakiś serwis(nie ASO) specjalizujący się w porsche w okolicach Krakowa lub Katowic?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 20:30 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
odnośnie serwisów porsche to na Twoim terenie lepiej być już chyba nie może.Masz autoduszę,wieliczkę i ASO pod ręką.

z tym że ja polecam zdecydowanie Autoduszę :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 20:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Różnie bywa z trwałością silników 3.4 niestety. Spalanie od 10 do 20 ;) Ceny części nie są zabijające, dostępność dobra. W Wieliczce masz Radwańskiego.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 20:58 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
dostałem nowy zderzak od ubezpieczyciela i chciałem stary sprzedać ale jak zobaczyłem ceny na allegro(200zł) :roll: to mi się odechciało wystawiać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 21:47 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
To mogę coś też dorzucić ;)

1. zwracaj uwagę na detale - plastiki przy lusterkach i uszczelki przy oknach bocznych szczególnie, dzięki temu poznasz przeszłość auta, jeśli nie leżą dobrze, świszczą zbyt mocno (w 996 ogólnie jest dość głośno od powietrza) możliwa lakiernicza robota. Zobacz w necie jak dokładnie wygląda tapicerka - unikaj obszytych., jeśli jakiś ścieg się nie zgadza, pewnie było robione. Ogniska rdzy najszybciej pojawiają się na krawędziach maski i klapy, na samym brzegu, będziesz wiedział jak był garażowany (lub nie). Hamulce - tarcze nie powinny być popękane, nie powinny mieć żadnych kreseczek - tylko dziurki. Jeśli możesz zbadaj, czy np. felgi są oryginalne, na którymś ramieniu od wewnętrznej strony powinny mieć numer seryjny (sprawdź w necie jaki do jakich felg). Silnik - wycieki, jeśli jest mokro przy skrzyni biegów - walnięty simering i może też łożysko, jeśli tak to wał jest krzywy - nie kupuj. koniecznie zbadaj ciśnienie na cylindrach, jeśli różnica jest większa niż 1,5 atmosfery - nie kupuj. Jeśli silnik "cyka", równo, rytmicznie na wolnych obrotach - to panewki, droga usterka (najczęściej wymiana silnika). Olej - TYLKO Mobil1, jeśli jest inny, to nie dobrze. dobrze jest sprawdzić czy felgi są równe, to bardzo istotne przy wysokich prędkościach. no i standardowe ślady użytkowania, otarcia itp. to że gdzieś był malowany, nie oznacza, że od razu był owinięty wokół drzewa. ciężko znaleźć auto które nie ma ani jednej rysy i nie było gdzieś podmalowane - jeśli jest dobrze zrobione, nie ma czym się przejmować (w granicach rozsądku oczywiście).

2. Spalanie - różne, ja nawet kiedyś zszedłem do 8, ale to jazda jak na szpilkach... ;), ogólnie średnio mam 13 - 14

3. ogólnie części nie są jakieś bardzo drogie, ale np. silnik jest ciężko kupić (w dobrym stanie), inne rzeczy raczej bez problemu. Ja polecam Teile.pl zaopatruję się u nich i jest zawsze ok.

4. niestety nie moje rejony, ale koniecznie oddaj autko do ASO do sprawdzenia, jak coś znajdą to uda ci się pewnie trochę cenę zbić. Pamiętaj o tym, że oni robią tylko oględziny, więc wielu wad nie wykryją i raczej pojechałbym do jakiegoś mechanika, który zna się na porkach, który sprawdzi Ci wszystko co wyżej opisałem, bo w ASO, zapłacisz krocie,

nie kupuj najtańszego, przejedź się kilkoma, a na koniec, ciesz się z zakupu :) 996 to wspaniałe auto i nawet jak się czasem coś psuje, to i tak je uwielbiam, jestem pewien, że będziesz zadowolony :)

jeśli masz pytania wal na priv, postaram się pomóc

POWODZENIA !
Radek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 22:16 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Mam 996 z 2000 roku 3,4 manual Carrera2. Od czterech prawie lat.
Kolega theshape dał Tobie dobre rady. Dodamtylko, że wymiana simmeringa skrzynia/silnik to standartowa usterka tych aut. Koszt uszczelki ok. 40 zł, robocizna 400 zł. Wymiana hamulców / klocki + tarcze / przód i tył to kwota ok. 1500 zł i wiecej w zalezności od marki.
Standart to również wymiana gum stabilizatora i łaczników stabilizatora. Komplet ok. 600 zł. Komplet naprawczy sprzegła ok 1700 zł + 500 robocizna. Tyle o kosztach.
Spalanie - u mnie srednio 14,5 . Jak w instrukcji a noge mam nielekką. Carrera 2 pali mniej niz 4x4. Ale nie wnikaj w to ile pali na 100 km. Po tygodniu od zakupu bedziesz podjeżdzał na stacje i po prostu tankował do pełna. Ostatnio na trasie Bydoszcz-Kielce-Bydgoszcz średnie spalanie 9l/100km.
Jeżeli nie będziesz kręcił zimnego silnika powyzej 5000 obrotów to nic nie powinno sie zdarzyć z silnikiem. Też na poczatku miałem obawy. Olej tylko Mobil 1. Raz zalałem Castrolem i była odczuwalna róznica na niekorzyść. Jeżeli jeszce miałbym coś dodać to to, że uzywam kół w rozmiarze 17 chociaż mam też 18. Jest wiekszy komfort jazdy.
Polecam przed kupnem przeglad w ASO lub u Radwańskiego.
Chyba wczoraj był post o 996 za 65 000 zł. Jeżeli jest w stanie jak pisze właściciel to na pewno warto go obejrzeć.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 22:41 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Panowie czy to znaczy że Autodusza zły olej mi zalała? ELF-a mam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 22:55 

Dołączył: 4.01.2012
Posty: 3
Dzięki wszystkim za odpowiedź :wink:

Jeszcze mam jedno pytanie. A jak jest z automatami w tych 996? Jak z ich żywotnościom i działaniem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 22:55 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Ja miałem castrol magnatec, silnik 110 tysi - katastrofa. W moim przypadku zmiana była nie tylko słyszalna ale i odczuwalna. Jeśli masz silnik prosto z fabryki, to tak, ale w silnikach z większym przebiegiem wypłukuje wszystko - nie klei się do ścianek silnika, więc pływa prawie jak woda. Nie wiem jak ELF, ale wszyscy mechanicy i nawet instrukcja obsługi mówią wyłącznie o Mobil1.

Automat ? nieee, bierz manuala. Pełna kontrola to jest to ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 23:04 

Dołączył: 4.01.2012
Posty: 3
theshape napisał(a):
Automat ? nieee, bierz manuala. Pełna kontrola to jest to ! :)


Ponawiam pytanie o automat ponieważ trafiła mi się dobra okazja i akurat auto jest z automatem ;) Ogólnie automaty w nowych porsche są dla mnie idealne, więc chciałbym się dowiedzieć te starsze też są dobre.
Jeszcze dodatkowa informacja,że chciałbym używać 996 bardziej na co dzień niż na niedzielne wypady aby się pobawić w rajdowca :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 23:07 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
okazja?stary w tej marce taki termin nie istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2012, 23:43 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
W sprawie jakości automatu w 996 się nie wypowiadam, bo nigdy nie miałem, ale aktualnie używam 997 w tiptronicu i jeżeli chodzi o bardziej codzienne używanie prosiaka to uważam, że automat w takim przypadku jest dobrym rozwiązaniem. Prosiaka kupiłem jako zabawkę ale ze względu na to , że jeszcze się nie najeździłem :lol: , to używam go praktycznie na codzień (każda okazja jest dobra aby wyciągnąć go z garażu ) i automat w naszych warunkach drogowych (zwłaszcza w mieście) jest poprostu wygodny.
Dodatkowo mam taką swoją teorię (nie koniecznie musi być słuszna), że zwłaszcza autka starsze z większym przebiegiem, w automacie będą mniej "zajechane".
Poza wszystkim masz blisko siebie (Jawornik koło Myślenic) najlepszego w Polsce speca od automatów (u niego lądują wszystkie skrzynie od mechaników z południa polski i nie tylko, również tych którzy robią z Porsche). Niedawo miałem problem z czujnikiem obrotów w tiptronicu i w ASO chcieli mi wymienić całą skrzynię :lol: . W Jaworniku ten spec zrobił mi to w 2 godz (łącznie z czasem na dowiezienie z Krakowa potrzebnych części) i to za parę stówek (powiedział wprost - "ja nie patrzę na to że mam na podnośniku Porsche , tylko samochód z uszkodzoną skrzynią i nie doliczam ekstra za znaczek"). Od niego dowiedziałem się, że ta skrzynia jest bardzo udanym urządzeniem (produkcji MERCEDES) i raczej bardzo wytrzymałym.
Jeżeli w 996 były montowane podobne to raczej nie ma strachu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 9:40 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
No to ja dodam, ze w moim manualu skrzynia padła w zeszłym roku Spodziewałem sie tego były wyraźne objawy. Wymiana skrzyni to nie jest problem.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 10:25 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
A dlaczego tylko Mobil 1?

W subarakach w upalanych maszynach i nie tylko, ze wszech miar polecaja Motula.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 10:44 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
ja posiadam PC 4 w Automacie rok 2000 , przebieg 107 tys. Posiadam go od 4 przeszło lat i jest rewelacyjnie , jak ktoś lata autkiem po mieście czy nawet trasie to tylko same plusy
Biegówki to fakt do automatu porównując więcej dostają choć to nie zasada fakt!!
ja czasem z kolegą co posiada Audi R8 V8 latam w trasie i nigdy nie odstaję jak trzeba dokonać próby sił po trasie
Podsumowując skrzynka SUPERRRR :D Polecam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 10:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
fux napisał(a):
A dlaczego tylko Mobil 1?

W subarakach w upalanych maszynach i nie tylko, ze wszech miar polecaja Motula.


Ja w 964 też lałem Motula. I nie narzekałem.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 10:51 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Ja tam lubię jak szarpie przy zmianie biegów w manualu - podwaja wrażenie przyspieszania i do tego latasz bokiem kiedy tylko chcesz - na żądanie :D Ale rzeczywiście jazda po mieście jest uciążliwa, szczególnie w korku, do tego dużo mocy, lekkie auto... trzeba uważać :D

logos pisał o kołach - 17 rzeczywiście dużo bardziej komfortowe... ale 18 po prostu dobrze wyglądają - decyduj sam :D

Co do oleju. też słyszałem wiele dobrego o motulu, nigdy sam nie używałem, ale po ostatnich olejowych przygodach chyba nie chcę próbować - same kłopoty jak się okaże, że coś nie tak. To w końcu silnik typu boxer, wszystko jest skąpane w oleju, jest go ponad 8 litrów - jego stan i skład jest dużo ważniejszy niż w przypadku widlaków. Ja już nie eksperymentuję (przynajmniej na razie) ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 11:38 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
theshape napisał(a):
To mogę coś też dorzucić ;)

1. zwracaj uwagę na detale - plastiki przy lusterkach i uszczelki przy oknach bocznych szczególnie, dzięki temu poznasz przeszłość auta, jeśli nie leżą dobrze, świszczą zbyt mocno (w 996 ogólnie jest dość głośno od powietrza) możliwa lakiernicza robota. Zobacz w necie jak dokładnie wygląda tapicerka - unikaj obszytych., jeśli jakiś ścieg się nie zgadza, pewnie było robione. Ogniska rdzy najszybciej pojawiają się na krawędziach maski i klapy, na samym brzegu, będziesz wiedział jak był garażowany (lub nie). Hamulce - tarcze nie powinny być popękane, nie powinny mieć żadnych kreseczek - tylko dziurki. Jeśli możesz zbadaj, czy np. felgi są oryginalne, na którymś ramieniu od wewnętrznej strony powinny mieć numer seryjny (sprawdź w necie jaki do jakich felg). Silnik - wycieki, jeśli jest mokro przy skrzyni biegów - walnięty simering i może też łożysko, jeśli tak to wał jest krzywy - nie kupuj. koniecznie zbadaj ciśnienie na cylindrach, jeśli różnica jest większa niż 1,5 atmosfery - nie kupuj. Jeśli silnik "cyka", równo, rytmicznie na wolnych obrotach - to panewki, droga usterka (najczęściej wymiana silnika). Olej - TYLKO Mobil1, jeśli jest inny, to nie dobrze. dobrze jest sprawdzić czy felgi są równe, to bardzo istotne przy wysokich prędkościach. no i standardowe ślady użytkowania, otarcia
Radek


1.996 jest dość głośne ale od opon ( przenoszą błotniki) od powietrza umiarkowanie ,znam głośniejsze limuzyny.
2.Wycieki spod simeringu( problem RMS) są niemal typowe a jednak nie każde auto ma krzywy wał.
3.Silnik może "cykać "- ważne aby tego nie robił pod obciążeniem
4.Olej - z tym Mobilem to bzdura ,każdy olej jest dobry jeśli ma homologację Porsche
5.Tarcze ich pęknięcia są dopuszczalne ,powiedzmy do 8 mm wg. mnie wg norm do 1 cm.( piszę nie o grubości tarcz lecz promienistych pęknięciać od nawierceń - oczywiście tarcza oryginalna)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 12:17 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
theshape napisał(a):


Co do oleju. też słyszałem wiele dobrego o motulu, nigdy sam nie używałem, ale po ostatnich olejowych przygodach chyba nie chcę próbować - same kłopoty jak się okaże, że coś nie tak. To w końcu silnik typu boxer, wszystko jest skąpane w oleju, jest go ponad 8 litrów - jego stan i skład jest dużo ważniejszy niż w przypadku widlaków. Ja już nie eksperymentuję (przynajmniej na razie) ;)

Subaru także boxery i śmiem twierdzić, że niektóre "podciągnięte" 2.0 turbo, dostają więcej batów, niż porszawki.
Wymiany ca. co 6kkm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.01.2012, 13:08 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
fux napisał(a):
A dlaczego tylko Mobil 1?

W subarakach w upalanych maszynach i nie tylko, ze wszech miar polecaja Motula.


Lej co chcesz, ważne żeby dolać szuwaxu typu militec i będzie chodzić jak japońska kosiarka :twisted: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum