|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekD
|
Napisane: 19.06.2016, 18:55 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Chciałbym prosić o rady odnośnie użytkowania oraz serwisu mojego PPIERWSZEGO Porsche - jakim jest 996.2... zaznaczam że pierwsze, gdyż nawet podstawowe informacje, które wydają się Wam intuicyjne, czy też banalne dla mnie mogą być nowością. Rzeczy które zdobyłem do czasu obecnego (jeśli się mylę proszę o sprostowanie), a każda dodatkowa informacja może być dla mnie ważna... 1. Powinienem lać tylko paliwo 98 2. Samochód nie lubi krótkich przejażdżek - czyli takich w których nie zdąży się zagrzać silnik - tylko jaka to temp? 80? 3. Nie katować silnika jak jest zimny - tylko do kiedy jest silnik traktowany jako zimny? do 80 stopni? no i co znaczy katowanie - czy 3000 obrotów to już katowanie? czy dopiero od 5000? 4. Autko nie lubi być rozgrzewane na wolnych obrotach... 5. Olej wleję 0W40 (to było poruszane już w innym wątku)
Interesują mnie WSZYSTKIE ważne i mniej ważne informacje. Z góry dziękuję za pomoc... Zapomniałbym - jak przygotować auto do zimowania w garażu? Macie jakieś rady - pomysły? Co trzeba zrobić przed wstawieniem auta na 3 czy 4 miesiące do garażu?
Pozdrawiam i czekam na reakcje
|
|
Góra |
|
szpaku
|
Napisane: 19.06.2016, 20:30 |
|
Dołączył: 2.08.2010 Posty: 335
|
1. nie, lac na sprawdzonej stacji, moze byc 95 2. taka sama jaką osiagnie na dłuższym dystansie.... 3. krecic dopiero na rozgrzanym silniku, nawet blisko max rpm, ale niezbyt długo, delikatnie, ale jednocześnie bez zamuły 4. nie wiem, chyba nie mozna zamulać na zimnym, ponownie: z wyczuciem 5. skoro bylo poruszane to lej jak inni polecaja i sprawdzaj poziom co 2k km
|
|
Góra |
|
dmxzor
|
Napisane: 20.06.2016, 7:57 |
|
Dołączył: 29.03.2016 Posty: 138
|
Jeśli masz swój prywatny garaż to podpiąłbym akumulator do prostownika automatycznego, co by nie tracić akumulatora. Poza tym ja zawsze auto dokładnie myłem i zabezpieczałem odpowiednimi kosmetykami Polecam również, jak i mi polecano, zrobienie serwisu przed wstawieniem do garażu.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 20.06.2016, 8:24 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Myślę,że wszelkie wątpliwości olejowe zostały rozwiane. A jak z poziomem płynu, którego niski stan Cię zaniepokoił ? To jest o wiele ważniejszy temat. Dolałeś, przejechałeś się, ostygł i co ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 20.06.2016, 8:31 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
dmxzor napisał(a): Jeśli masz swój prywatny garaż to podpiąłbym akumulator do prostownika automatycznego, co by nie tracić akumulatora. Poza tym ja zawsze auto dokładnie myłem i zabezpieczałem odpowiednimi kosmetykami Polecam również, jak i mi polecano, zrobienie serwisu przed wstawieniem do garażu. Tak, prostownik kupię przed zimą i podepnę na zimę w garażu... O jakich kosmetykach mówisz? Masz coś godnego polecenia? Serwis? - czy mówisz o przeglądzie czy o serwisie - wymiany płynów itp?
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 20.06.2016, 8:37 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
pdmobil napisał(a): Myślę,że wszelkie wątpliwości olejowe zostały rozwiane. A jak z poziomem płynu, którego niski stan Cię zaniepokoił ? To jest o wiele ważniejszy temat. Dolałeś, przejechałeś się, ostygł i co ? Płyn kupiłem w Porsche - oryginał... Dolałem rozmieszany z wodą w proporcjach 2/3 (więcej koncentratu). Zaznaczyłem markerem poziom. Przejechałem w sobotę około 150 km - na następny dzień po wystygnięciu, poziom wrócił do tego zaznaczonego. Wczoraj przejechałem tylko koło 20-30... dzisiaj jestem w pracy więc dojdzie kolejne 40 km... sprawdzam poziom każdego dnia i obserwuję... Próbka jak na razie kiepska - bo to dopiero będzie lekko ponad 200 km. Będę nadal kontrolował. Co do oleju - wymienię przed zimą - zaleję go świeżym olejem przed długim postojem. Choć nadal nie wiem czy 0w40 czy 10w60 (jedni piszą że 0w40, a inni przytaczają informacje Porsche Classic - że jednak 10w60).
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 20.06.2016, 9:06 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Płyn obserwuj, porównuj w tych samych warunkach, na zimnym silniku. Olej..... ...lej taki jaki jest w instrukcji, albo serce Ci podpowie ! Twoje auto to nie "classic", inny silnik, inna technologia. Jedyną zauważalną przez Ciebie różnicą może być minimalny wzrost ciśnienia na wolnych obrotach, bez znaczenia dla silnika. Będziesz "upalał", dymi przy rozruchu, bierze olej, ma za niskie ciśnienie, poznałeś już auto, przejeżdziłeś 1-2-3 tyś ? Na razie nie rób nic ! Obserwuj i się ciesz !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 21.06.2016, 6:29 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
szpaku napisał(a): ...lac na sprawdzonej stacji, moze byc 95
Faktycznie można lać 95? W instrukcji jest podane, że powinno się wlewać 98?
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 21.06.2016, 9:51 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Jak wlejesz 95 to silnik nie wybuchnie
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 21.06.2016, 10:29 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Andruszka napisał(a): Jak wlejesz 95 to silnik nie wybuchnie ehh - jak wleję olej po frytkach, wodę z kałuży i perfumy też.... ale nie będzie to zdrowe dla silnika, a generalnie wolałbym aby mój silnik był "zdrowy"
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 21.06.2016, 10:59 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
GrzesiekD, jak płyn, wszystko w porządku?
Wysłane z LG G4
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 21.06.2016, 11:24 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Kubuś72 napisał(a): GrzesiekD, jak płyn, wszystko w porządku? Wysłane z LG G4 Na razie tak... Przejechałem na razie około 220 - 250 km od dolania płynu. Sprawdzam codziennie poziom płynu na zimnym silniku..
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.06.2016, 12:19 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
GrzesiekD napisał(a): Andruszka napisał(a): Jak wlejesz 95 to silnik nie wybuchnie ehh - jak wleję olej po frytkach, wodę z kałuży i perfumy też.... ale nie będzie to zdrowe dla silnika, a generalnie wolałbym aby mój silnik był "zdrowy" To słuchaj instrukcji.(KROPKA)
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 21.06.2016, 13:59 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Też myślę że zdrowiej będzie lać 98.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
dmxzor
|
Napisane: 21.06.2016, 16:10 |
|
Dołączył: 29.03.2016 Posty: 138
|
GrzesiekD napisał(a): dmxzor napisał(a): Jeśli masz swój prywatny garaż to podpiąłbym akumulator do prostownika automatycznego, co by nie tracić akumulatora. Poza tym ja zawsze auto dokładnie myłem i zabezpieczałem odpowiednimi kosmetykami Polecam również, jak i mi polecano, zrobienie serwisu przed wstawieniem do garażu. Tak, prostownik kupię przed zimą i podepnę na zimę w garażu... O jakich kosmetykach mówisz? Masz coś godnego polecenia? Serwis? - czy mówisz o przeglądzie czy o serwisie - wymiany płynów itp? 1) Zostaw u sprawdzonej myni, która zrobi Ci jakiś pakiet z zabezpieczeniem lakieru; w okolicach Wwy polecam na2wiadra i ich pakiet za ok. 450 zł 2) Wymiana płynów i oleju.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|