Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.06.2016, 18:55 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Chciałbym prosić o rady odnośnie użytkowania oraz serwisu mojego PPIERWSZEGO Porsche - jakim jest 996.2... zaznaczam że pierwsze, gdyż nawet podstawowe informacje, które wydają się Wam intuicyjne, czy też banalne dla mnie mogą być nowością.
Rzeczy które zdobyłem do czasu obecnego (jeśli się mylę proszę o sprostowanie), a każda dodatkowa informacja może być dla mnie ważna...
1. Powinienem lać tylko paliwo 98
2. Samochód nie lubi krótkich przejażdżek - czyli takich w których nie zdąży się zagrzać silnik - tylko jaka to temp? 80?
3. Nie katować silnika jak jest zimny - tylko do kiedy jest silnik traktowany jako zimny? do 80 stopni? no i co znaczy katowanie - czy 3000 obrotów to już katowanie? czy dopiero od 5000?
4. Autko nie lubi być rozgrzewane na wolnych obrotach...
5. Olej wleję 0W40 (to było poruszane już w innym wątku)

Interesują mnie WSZYSTKIE ważne i mniej ważne informacje. Z góry dziękuję za pomoc...
Zapomniałbym - jak przygotować auto do zimowania w garażu? Macie jakieś rady - pomysły? Co trzeba zrobić przed wstawieniem auta na 3 czy 4 miesiące do garażu?

Pozdrawiam i czekam na reakcje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2016, 20:30 

Dołączył: 2.08.2010
Posty: 335
1. nie, lac na sprawdzonej stacji, moze byc 95
2. taka sama jaką osiagnie na dłuższym dystansie....
3. krecic dopiero na rozgrzanym silniku, nawet blisko max rpm, ale niezbyt długo, delikatnie, ale jednocześnie bez zamuły
4. nie wiem, chyba nie mozna zamulać na zimnym, ponownie: z wyczuciem
5. skoro bylo poruszane to lej jak inni polecaja i sprawdzaj poziom co 2k km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2016, 7:57 

Dołączył: 29.03.2016
Posty: 138
Jeśli masz swój prywatny garaż to podpiąłbym akumulator do prostownika automatycznego, co by nie tracić akumulatora.

Poza tym ja zawsze auto dokładnie myłem i zabezpieczałem odpowiednimi kosmetykami ;-)

Polecam również, jak i mi polecano, zrobienie serwisu przed wstawieniem do garażu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2016, 8:24 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Myślę,że wszelkie wątpliwości olejowe zostały rozwiane.
A jak z poziomem płynu, którego niski stan Cię zaniepokoił ? To jest o wiele ważniejszy temat. Dolałeś, przejechałeś się, ostygł i co ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2016, 8:31 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
dmxzor napisał(a):
Jeśli masz swój prywatny garaż to podpiąłbym akumulator do prostownika automatycznego, co by nie tracić akumulatora.

Poza tym ja zawsze auto dokładnie myłem i zabezpieczałem odpowiednimi kosmetykami ;-)

Polecam również, jak i mi polecano, zrobienie serwisu przed wstawieniem do garażu.


Tak, prostownik kupię przed zimą i podepnę na zimę w garażu...
O jakich kosmetykach mówisz? Masz coś godnego polecenia?
Serwis? - czy mówisz o przeglądzie czy o serwisie - wymiany płynów itp?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2016, 8:37 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
pdmobil napisał(a):
Myślę,że wszelkie wątpliwości olejowe zostały rozwiane.
A jak z poziomem płynu, którego niski stan Cię zaniepokoił ? To jest o wiele ważniejszy temat. Dolałeś, przejechałeś się, ostygł i co ?


Płyn kupiłem w Porsche - oryginał... Dolałem rozmieszany z wodą w proporcjach 2/3 (więcej koncentratu). Zaznaczyłem markerem poziom. Przejechałem w sobotę około 150 km - na następny dzień po wystygnięciu, poziom wrócił do tego zaznaczonego. Wczoraj przejechałem tylko koło 20-30... dzisiaj jestem w pracy więc dojdzie kolejne 40 km... sprawdzam poziom każdego dnia i obserwuję... Próbka jak na razie kiepska - bo to dopiero będzie lekko ponad 200 km. Będę nadal kontrolował.

Co do oleju - wymienię przed zimą - zaleję go świeżym olejem przed długim postojem. Choć nadal nie wiem czy 0w40 czy 10w60 (jedni piszą że 0w40, a inni przytaczają informacje Porsche Classic - że jednak 10w60).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2016, 9:06 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Płyn obserwuj, porównuj w tych samych warunkach, na zimnym silniku.
Olej..... :twisted: :twisted: :twisted: ...lej taki jaki jest w instrukcji, albo serce Ci podpowie ! Twoje auto to nie "classic", inny silnik, inna technologia. Jedyną zauważalną przez Ciebie różnicą może być minimalny wzrost ciśnienia na wolnych obrotach, bez znaczenia dla silnika.
Będziesz "upalał", dymi przy rozruchu, bierze olej, ma za niskie ciśnienie, poznałeś już auto, przejeżdziłeś 1-2-3 tyś ?
Na razie nie rób nic !
Obserwuj i się ciesz !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 6:29 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
szpaku napisał(a):
...lac na sprawdzonej stacji, moze byc 95

Faktycznie można lać 95? W instrukcji jest podane, że powinno się wlewać 98?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 9:51 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Jak wlejesz 95 to silnik nie wybuchnie :wink:




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 10:29 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Andruszka napisał(a):
Jak wlejesz 95 to silnik nie wybuchnie :wink:

ehh - jak wleję olej po frytkach, wodę z kałuży i perfumy też.... ale nie będzie to zdrowe dla silnika, a generalnie wolałbym aby mój silnik był "zdrowy" :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 10:59 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
GrzesiekD, jak płyn, wszystko w porządku?


Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 11:24 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Kubuś72 napisał(a):
GrzesiekD, jak płyn, wszystko w porządku?
Wysłane z LG G4

Na razie tak... Przejechałem na razie około 220 - 250 km od dolania płynu. Sprawdzam codziennie poziom płynu na zimnym silniku..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 12:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
GrzesiekD napisał(a):
Andruszka napisał(a):
Jak wlejesz 95 to silnik nie wybuchnie :wink:

ehh - jak wleję olej po frytkach, wodę z kałuży i perfumy też.... ale nie będzie to zdrowe dla silnika, a generalnie wolałbym aby mój silnik był "zdrowy" :)

To słuchaj instrukcji.(KROPKA)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 13:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Też myślę że zdrowiej będzie lać 98.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2016, 16:10 

Dołączył: 29.03.2016
Posty: 138
GrzesiekD napisał(a):
dmxzor napisał(a):
Jeśli masz swój prywatny garaż to podpiąłbym akumulator do prostownika automatycznego, co by nie tracić akumulatora.

Poza tym ja zawsze auto dokładnie myłem i zabezpieczałem odpowiednimi kosmetykami ;-)

Polecam również, jak i mi polecano, zrobienie serwisu przed wstawieniem do garażu.


Tak, prostownik kupię przed zimą i podepnę na zimę w garażu...
O jakich kosmetykach mówisz? Masz coś godnego polecenia?
Serwis? - czy mówisz o przeglądzie czy o serwisie - wymiany płynów itp?


1) Zostaw u sprawdzonej myni, która zrobi Ci jakiś pakiet z zabezpieczeniem lakieru; w okolicach Wwy polecam na2wiadra i ich pakiet za ok. 450 zł

2) Wymiana płynów i oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum