Autor |
Wiadomość |
AdamWalenda
|
Napisane: 22.04.2016, 16:31 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
wit007 napisał(a): Tona to człowiek, który wie troszkę o 968 Turbo Acha, ok Dobrze wiedzieć
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 22.04.2016, 16:37 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
lukas944 napisał(a): Ten silnik budował Piotr Szafrański, więc wszelkich informacji trzeba szukać u niego. Schematy nie rozwiążą całego problemu, trzeba mieć wiedzę i umiejętności w odbudowaniu na nowo tego silnika po tak dużych modyfikacjach. Dzięki za info To już ustaliłem. Schematy, manuale i dane techniczne do "serii" już mam. ...i tak muszę rozebrać wszystko i przygotować po swojemu. W razie pytań wiem, już z kim się kontaktować Pozdrawiam AW
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 23.05.2016, 23:55 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
Nowe gadżety Wał i skrzynia pod 2.0 wyjechały, wpadł już wał pod 3.0 Turbo. cdn...
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 7.06.2016, 10:20 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 30.06.2016, 17:41 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
No dobra wyciągam kasztana z dawcy... Chyba jakoś to złoże w całość. Na pewno muszę mocowania belki pod silnik przerobić i mocowanie magla chyba... ciekawe co jeszcze w trakcie wyjdzie, na razie kompletuje nowe graty do motoru, wiec jak go wyciągnę to zabieram się za remont motoru. Porypało mnie do reszty ale już mam tak zrzeźbione auto, że idę na całość Ps. Czy orientujecie się, czy może ktoś kiedyś podjął się takiego tematu jak ja, przerobienia 924 na 944 i wrzutki motoru z 968? Jak ktoś ma jakieś linki w necie to z będzie mi miło jak podeślecie cdn...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 30.06.2016, 18:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Kuzik miał w swoim 924 silnik z 944 S2, więc podobny.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 1.07.2016, 8:36 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
Dzięki za info
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 1.07.2016, 12:12 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
...idę wyciągać motor dalej Turbo przekaz na żywo cdn...
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 4.07.2016, 19:59 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 6.07.2016, 8:40 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
No dobra pobawiłem się w detektywa internetowego, pogrzebałem trochę w necie i znalazłem historię tego silnika/ auta Artykuł z 24 wrz 2003 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/n ... acko/4lmb0cyt.: " Może model 944 nie należy do aut kultowych, ale okazuje się świetną bazą do przeróbek tuningowych. Szczególnie jest podatny na "modernizacje" mechaniczne. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym auta Tomasza Tromera są minimalne. Sprowadzają się do dyskretnie poszerzonych nadkoli, niewielkiego spoilera na klapie bagażnika, 18-calowych alufelg z niskoprofilowymi oponami i okrągłej końcówki wydechu. Niewielkimu liftingowi poddano również wnętrze. Pojawiły się tu "kubełki" Porsche, zegary z wersji 944 turbo i sportowa kierownica. Kokpit utrzymano w szaro-czarnej kolorystyce.Największe i najciekwsze przeróbki przeszła jednostka napędowa i jej osprzęt. Bazą wyjściową był silnik wersji S2 - 3-litrowy o mocy 211 KM bez turbodoładowania. Zamontowano koło zamachowe trzykrotnie lżejsze od oryginalnego (wykonane ze stopu aluminium), przeróbkom poddano układ tłokowo-korbowy (przerobiono tłoki), który wyważono z dokładnością do 0,01 g. Do gładzi cylindrycznych przylegają pierścienie o podwyższonej wytrzymałości. W głowicy umieszczono sportowe wałki rozrządu firmy Świątek (dłuższe czasy otwarcia zaworów i zmienione kąty). Silnik otrzymał turbosprężarkę oraz intercooler z seryjnej wersji Turbo. Wydajność urządzenia "wspomagającego" zwiększono do 0,9 bara. By przyspieszyć jego załączanie, zamontowano nowy zawór upustowy. Pod maską pojawił się także drugi intercooler połączony szeregowo z "seryjnym". Może być on schładzany wodą ze skraplacza własnej konstrukcji. Sterowanie odbywa się za pośrednictwem niebieskiego przycisku umieszczonego przy dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu jeszcze bardziej obniża się temperatura powietrza doładowującego, co wpływa na chwilowe podniesienie osiągów. Nie obyło się bez ingerencji w elektronikę oraz układ hamulcowy i jezdny. Za załączenie napędu odpowiada wyczynowe sprzęgło z węglików spiekanych. Mechanizm różnicowy otrzymał "szperę", czyli ma możliwość częściowego blokowania się.Wrażenia z jazdy? Silnik bardzo dynamicznie zabiera się do pracy. Wciśnięcie gazu do oporu niemal zawsze kończy się ucieczką tyłu auta. Układ jezdny o twardej charakterystyce zapewnia wyśmienite trzymanie się drogi w każdej sytuacji, nawet podczas jazdy z prędkością znacznie ponad 200 km/h. Dystans 1/4 mili Porsche 944 pokonuje w 13,7 s, natomiast odcinek 1000 m ze startu zatrzymanego w 22,1 s. Osiągi byłyby znacznie lepsze, gdyby nie fakt, że tylko tylna oś przenosi moc 288 KM i potężny moment obrotowy." Dogrzebałem jeszcze informacje na porsche forum odnośnie przeróbek w tym motorze, który wrzucam do swojego i wykres z 2008 roku:cyt.: Silnik: Motor 968, głowica 16v z VarioCam. Układ korbowy przebudowany: modyfikowane wał, korbowody, tłoki pokryte ceramiką. Silnik odprężony. Kolektor ssący prototypowy. Układ smarowania z regulatorem ciśnienia na 4,5 bar, popychacze standardowe hydrauliczne, chłodnica oleju podwojona (układ szeregowy). Turbo, downpipe, crosspipe, wastegate od 944Turbo S, Osprzęt turbiny (blow-off, timing valve, układ podciśnieniowy) standard 944 Turbo S. Intercooler podwojony (od 944ts w nosku + dodatkowy w spojlerze).
Silnik mechanicznie przygotowany naprawdę perfekcyjnie przez Piotra Szafrańskiego.
Elektronika: DME z 968, KLR od 944ts. DME obsługuje wtrysk i zapłon KLR kontroluje doładowanie. Największy problem to połączenie tych dwóch komputerów. W 944t DME wymienia sygnały z KLR (magistrala jest dwukierunkowa). DME od 968 nie ma takiej opcji. Trzeba było przerobić część analogową KLR aby dostosować sygnały z DME. Sygnały prędkości obrotowej wału oraz jego położenia przesyłane do KLR są w 944 zupełnie inne (132 zęby na kole zamachowym i dodatkowy speed sensor do położenia wału – kołek w kole podczas gdy w 968 jest 60 zębów a położenie wału określane jest przez 2 brakujące zęby i wszystko obsługuje jeden speed sensor). Następny problem to czujnik przepustnicy – w 968 potencjometr a w 944t potencjometr dla KLR i styczniki dla DME. Zmodyfikowano wiązkę elektryczną a KLR został przerobiony w taki sposób, ze obydwa sterowniki „czytają” wspólny TPS. W osprzęcie są teraz 3 czujniki stuku – 2 dla DME i 1 dla KLR. Funkcje kontroli stuku zachowane w obydwu sterownikach (DME cofa zapłon, KLR redukuje doładowanie). Mapy w DME zmodyfikowane, tryb M150. W KLR zamontowałem rozwiązanie dual-chip. 2 programy do wyboru przy pomocy przełącznika: „light” i 0,5 bar doładowania oraz „normal” z 0,9 bar doładowania. W efekcie auto ma całkowicie prototypową wiązkę elektryczną silnika oraz KLR nie kompatybilny już zupełnie z 944T.
Efekty: 200KM / 304Nm przed modyfikacjami elektroniki (0,3 bar doładowania). 305KM / 484Nm po modyfikacjach przy 0,9 bar doładowania. Wrażenia z jazdy..........no cóż, trudno się po tym przesiąść na seryjne 968. Przynajmniej znam teraz historie motoru
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 6.06.2018, 12:43 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
No dobra jak już napisałem w innym wątku... 3.0 turbo zostaje w 951 Tu wjeżdża 2,5 z modelu 944 S. Wreszcie odgrzebałem się z wszystkich projektów i muszę poskładać wszystkie swoje wieprze Niedługo soczysty update
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 11.07.2018, 16:11 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 11.07.2018, 16:12 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
Auto odkopane z podnośnika po 5 latach, to i sobie przejrzałem na spokojnie cały temat. Sporo zdjęć zniknęło (wrzucam powyżej kilka najciekawszych, które się uchowały). Dzięki forum dopatrzyłem się, że kupiłem to auto w 2011 roku W miedzy czasie miałem z 5 innych Porschaków, i kilka kolejnych projektów... , które właśnie ukończyłem. W tym roku biorę się na ostro za wszystkie swoje Porschaki W miedzy czasie zmieniłem trochę koncepcję na to 9?4
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 11.07.2018, 16:16 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
Zjeżdżamy z podnośnika... Wjeżdżają nowe Bilstein B6 cdn...
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 13.07.2018, 10:44 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 13.07.2018, 10:47 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
K2 do mycia silników + 6 godzin mycia... Świnia doszorowana... BTW, to nie jest kolor, to podkład... Wreszcie będzie się działo temacie po latach cdn...
|
|
Góra |
|
andrzejfilin
|
Napisane: 20.07.2018, 10:34 |
|
Dołączył: 22.06.2018 Posty: 25
|
Wow, jakie plany na najbliższy czas?
|
|
Góra |
|
AdamWalenda
|
Napisane: 21.07.2018, 9:39 |
|
Dołączył: 30.05.2011 Posty: 1034
|
andrzejfilin napisał(a): Wow, jakie plany na najbliższy czas? Drzwi laminat, maska laminat demontuję, idą do mojej innej torówki Wycinam rollbar wpi@@#$du. Ucywilniam trochę środek. Montuje poszerzenia GT racing dokręcane do nadwozia (auto jest tak polepione z 924 i 944, że mu nie zaszkodzą) Szersze kółeczka wjadą. Silnik 2,5S M44.40 ... Jak mi korba odpali to może to uturbię Na razie ma to jeździć w jak najszybszym możliwym czasie Na razie skupiam się na odbudowie Porsche 951 exTromerowym turbo. Chciałbym we wrześniu pojeździć tym turbo
|
|
Góra |
|
andrzejfilin
|
Napisane: 24.07.2018, 11:13 |
|
Dołączył: 22.06.2018 Posty: 25
|
Wygląda rewelacyjnie, osiągi też będą robić wrażenie. Gdzie będzie można zobaczyć Twoje cudo, będziesz nim jeździł na zloty lub w inne miejsca?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|