Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.08.2013, 14:42 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 4
Witam, na wstępie chciałbym przywitać wszystkich klubowiczów, jestem tutaj nowy i swoje pierwsze Porsche posiadam od niespełna 10 miesięcy :)

Mój nietypowy problem dotyczy 996 z 1999 roku. Szukałem podobnych wątków na forum, ale niestety nie udało mi się znaleźć nic konkretnego więc postanowiłem że założę nowy temat.

Otóż problem jest taki:

Podczas jazdy z dużym obciążeniem prądowym na silniku (radio, światła, klimatyzacja) samochód przy redukcji biegu (generalnie przy jeździe i gwałtownym spadku obrotów, podczas użycia sprzęgła) czasami gaśnie.

Dzieje się tak tylko pod dużym obciążeniem, np. jeśli wyłączę radio albo światła przy włączonej klimatyzacji to już nic takiego się nie stanie.

Co zmusza mnie do jazdy bez włączonej klimatyzacji, a ostatnio zrobiło się bardzo ciepło i jest to uciążliwe :)

Dodam jeszcze (może to ma coś z tym wspólnego), że jeśli samochód stoi dłużej bez odpalania, np. 1,5-2 dni to przy pierwszym odpalaniu czasami się dławi i gaśnie, ale już za to drugie odpalenie zawsze jest skuteczne. Ale przykładowo jesli pojeżdze rano, i wsiade wieczorem to nigdy się coś takiego nie zdarzyło, jeśli już to przy dłuższym niż 24h odstępie czasu. Wymiana akumulatora na nowy nic tutaj nie pomogła.

PS. samochód oglądał elektryk, przejrzał całą instalację klimatyzacji i stwierdził że wszystko działa prawidłowo. :shock:

Być może ktoś miał podobny problem lub zna się na takich rzeczach, za każdą wskazówkę będę wdzięczny :) jeśli nie, to może chociaż ktoś poleci dobrego mechanika od Porsche.

Pozdrawiam i dziękuję! :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.08.2013, 15:03 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Problem najprawdopodobniej nie tkwi ani w instalacji el. ani w klimatyzacji a w sterowaniu silnikiem.
Po pierwsze trzeba podłaczyc komputer i przeanalizowac zapisane błedy bo powodów może być wiele.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.08.2013, 15:05 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 4
zapomnialem dodac ze tez byl podlaczany do kompa ale niestety zadnych bledow :(

edit: moze jeszcze pomoze to ze jakies 20-25 tys kilometrow temu auto mialo wymieniony silnik podobno na jakis 320km ale 3.4... bylo to jeszcze przed kupnem samochodu przeze mnie. czy w ogole taki silnik istnieje i by pasowal do takiej carrery 2? z tego co czytalem to takie silniki (3.4 320km) wystepowaly tylko w c4...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2013, 0:20 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Brak błędów to też jakas informacja dla kogoś kto będzie się zajmował problemem. Być może sterownik ich nie wykrył (dosc czeste i prawdopodobne)a któryś podzespół pracuje nieprawidłowo. Były oglądane parametry podczas pracy silnika? Wszystko w normie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2013, 22:51 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 4
nie wiem czy wtedy elektryk dokładnie to sprawdzał, ale z własnych obserwacji mogę powiedzieć, że można zauważyć zmianę pracy silnika przy włączeniu klimatyzacji. wolne obroty trochę spadają oraz przez chwilę falują.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.08.2013, 11:59 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Mi swojego czasu tez falowal na wolnych i zdarzalo sie ze zimny zgasl. Czasem jadac wolno na wysokim biegu poszarpywal. Wymienili swiece, cewki i juz po problemie. Dodam ze czuc bylo ze nie przepalal dobrze benzyny po odpaleniu - dziwny byl zapach spalin...
Moze to cos takiego byc u Ciebie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.08.2013, 23:49 

Dołączył: 29.05.2009
Posty: 160
Sprawdź przepływomierz -

jak go wyciągniesz ładnie wymyj
np.

http://allegro.pl/liqui-moly-spray-do-c ... 56487.html


i zobaczysz czy będzie lepiej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.08.2013, 18:12 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Rozwiązanie to za niskie ładowanie, naprawa alternatora rozwiąże problem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.08.2013, 14:57 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
...ale w takim razie po wymianie akumulatora jak rozumiem na w pełni naładowany problem powinien nie występować a kolega pisał że na nic się nie zdało...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 0:34 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 4
dziekuje za odpowiedzi ;) w takim razie jakie powinno byc prawidlowe ladowanie? ukazane na zegrze przy obciazeniu spada mi nawet na 12 V.

Jak u Was panowie wyglada ladowanie akumulatora wskazywane na zegrach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 16:38 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
U mnie zaraz po rozruchu ładowanie wzrasta do poziomu 14V po czym opada do około 12.5V.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum