Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.09.2021, 8:05 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Pojawił się błąd ładowania akumulatora, zrobiona regeneracja alternatora, ale błąd nadal się włącza. Napięcie po regeneracji między 13,9 a 14,2. Wydaje mi się, ze przed byli 14.3 - 14.4V. W serwisie chcą sprawdzać wszystko po kolei, ale nie lubię takich propozycji. Ktoś ma jakiś pomysł? Wie co wyzwala te błąd ładowania akumulatora? Mam tez podejrzenie, ze zaraz po odpaleniu alternator nie od razu podaje 14v tylko dopiero po zwiększeniu obrotów, ale nawet jak ten błąd na chwile gaśnie to potem w trakcie jazdy i tak wyskakuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2021, 9:45 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Dodam kilka szczegółów, regulator napięci sprawdzony, końcówki kabli wyczyszczone. Błąd sie lubi pojawić ponownie na ostrym zakręcie. Ktoś przez to przechodził? Wie ktoś jak/co/gdzie jest mierzone, ze wzbudza ten warning check battery/generator? Czy to może być przez napięcie 13,9 czylinponizej 14? Jestem pewien ze przed naprawa pokazywało 14,4 stabilnie a teraz widzę 13,9 -14,1.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2021, 13:54 

Dołączył: 15.03.2020
Posty: 41
Napięcie mierzysz na zaciskach akumulatora? Czy na alternatorze?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2021, 13:28 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Podane pomiary napiecia sa na gniezdzie zapalniczki, chinskie usb z pomiarem. Nie mniej, porownuje pomiary z tego samego urzadzenia przed awaria i po. Co ciekawe blad pojawia sie juz po przekreceniu stacyjki, bez zaplonu, oraz czasami przypomina sie w czasie jazdy (nie zawsze). Mnie to sugeruje, ze jest cos wadliwego w obwodzie co sie grzeje, 'zjada' napiecie, pytanie jak to namierzyc bo zarowki wszystkie swieca, zadnych innych awari nie zglasza. Pali dobrze, niezaleznie od temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2021, 14:09 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
A czy sam akumulator był testowany? Nie wiem jak jest w 997.1 ale w niektórych autach np. po wymianie akumulatora trzeba komputerowi powiedzieć, że został wstawiony nowy akumulator wpw nowy akumulator będzie miał krótką żywotność ze względu na mocne ładowanie. Wymieniałeś w ostatnim czasie akumulator?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2021, 10:26 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Teamt wyjasniony. Podczas regeneracji alternatora nie zostal dobrze dolutowany regulator napiecia. Poprawione i po problemie. Tak akumulator byl wymieniany, ale 2 lata temu wiec chyba nie to. Co ciekawie po poprawce lutu, mam napiecie 14.7 czyli 0.7V wyzsze, nie mniej nadal dosc wysokie chyba.
Temat zamkniety, dziala, jezdzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2021, 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Rozumiem, że może chodzić o inny element niż regulator. Regulator jest elementem łatwo wymiennym, jest przykręcany. Najważniejsze że już jest ok :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum