|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
MaciejKRK
|
Napisane: 1.09.2021, 8:05 |
|
Dołączył: 15.10.2018 Posty: 36
|
Pojawił się błąd ładowania akumulatora, zrobiona regeneracja alternatora, ale błąd nadal się włącza. Napięcie po regeneracji między 13,9 a 14,2. Wydaje mi się, ze przed byli 14.3 - 14.4V. W serwisie chcą sprawdzać wszystko po kolei, ale nie lubię takich propozycji. Ktoś ma jakiś pomysł? Wie co wyzwala te błąd ładowania akumulatora? Mam tez podejrzenie, ze zaraz po odpaleniu alternator nie od razu podaje 14v tylko dopiero po zwiększeniu obrotów, ale nawet jak ten błąd na chwile gaśnie to potem w trakcie jazdy i tak wyskakuje.
|
|
Góra |
|
MaciejKRK
|
Napisane: 2.09.2021, 9:45 |
|
Dołączył: 15.10.2018 Posty: 36
|
Dodam kilka szczegółów, regulator napięci sprawdzony, końcówki kabli wyczyszczone. Błąd sie lubi pojawić ponownie na ostrym zakręcie. Ktoś przez to przechodził? Wie ktoś jak/co/gdzie jest mierzone, ze wzbudza ten warning check battery/generator? Czy to może być przez napięcie 13,9 czylinponizej 14? Jestem pewien ze przed naprawa pokazywało 14,4 stabilnie a teraz widzę 13,9 -14,1.
|
|
Góra |
|
tekbarjam
|
Napisane: 8.09.2021, 13:54 |
|
Dołączył: 15.03.2020 Posty: 41
|
Napięcie mierzysz na zaciskach akumulatora? Czy na alternatorze?
|
|
Góra |
|
MaciejKRK
|
Napisane: 14.09.2021, 13:28 |
|
Dołączył: 15.10.2018 Posty: 36
|
Podane pomiary napiecia sa na gniezdzie zapalniczki, chinskie usb z pomiarem. Nie mniej, porownuje pomiary z tego samego urzadzenia przed awaria i po. Co ciekawe blad pojawia sie juz po przekreceniu stacyjki, bez zaplonu, oraz czasami przypomina sie w czasie jazdy (nie zawsze). Mnie to sugeruje, ze jest cos wadliwego w obwodzie co sie grzeje, 'zjada' napiecie, pytanie jak to namierzyc bo zarowki wszystkie swieca, zadnych innych awari nie zglasza. Pali dobrze, niezaleznie od temperatury.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 14.09.2021, 14:09 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
A czy sam akumulator był testowany? Nie wiem jak jest w 997.1 ale w niektórych autach np. po wymianie akumulatora trzeba komputerowi powiedzieć, że został wstawiony nowy akumulator wpw nowy akumulator będzie miał krótką żywotność ze względu na mocne ładowanie. Wymieniałeś w ostatnim czasie akumulator?
|
|
Góra |
|
MaciejKRK
|
Napisane: 16.09.2021, 10:26 |
|
Dołączył: 15.10.2018 Posty: 36
|
Teamt wyjasniony. Podczas regeneracji alternatora nie zostal dobrze dolutowany regulator napiecia. Poprawione i po problemie. Tak akumulator byl wymieniany, ale 2 lata temu wiec chyba nie to. Co ciekawie po poprawce lutu, mam napiecie 14.7 czyli 0.7V wyzsze, nie mniej nadal dosc wysokie chyba. Temat zamkniety, dziala, jezdzi.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.09.2021, 10:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Rozumiem, że może chodzić o inny element niż regulator. Regulator jest elementem łatwo wymiennym, jest przykręcany. Najważniejsze że już jest ok
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|