Przyszedł taki czas, że muszę zrobić małą reorganizację w swojej kolekcji i 5 świnek z 8-miu muszę zamienić na jedno auto bo nie mam gdzie tego trzymać już
Do sprzedania mam m.in. 3 szt. Safari/ Dakar, 951 TurboS, i niedługo jeszcze 944 Ske wystawie. Zostawiam sobie tylko torowe 944 S2 do ganiania w Lidze Transaxle w sezonie 2025, oraz Race Cup. ... No i jedno 924... Miałem już nie kupować... ale niestety... kupiłem
Trafiło mi się Coupe (bez targi) ze zdrowiutką budą, fajnym środkiem ale lakierem i paroma drobiazgami do poprawy, aż żal było nie kupić
Robię wszystko od nowa, jedynie silnik będzie lekko zmodyfikowany jak w moich poprzednich autach, czyli wyczynowy wałek rozrządu, odelżone koło i 4 gaźniki tak w skrócie... żeby zbierało się lepiej niż 911 serii E, F czy G model 2.7L... i żeby czasem pojechać na Classicauto Cup jak mi się nie będzie chciało torówki lawetą ciągnąć
Bezterminowe pozwolenie na smrodzenie w SCT juz na niego ogarnąłem i zostawiam białe blachy
Rozebrałem cały zawias, napęd, układ hamulcowy, silnik i robię wszystko odnowa i trochę poprawiam serię. Wstępnie wszystko podliczyłem to tak na luzie 911 jajecznicę za to bym już kupił, a jeszcze nie skończyłem auta
Na pierwszy strzał poszło zawieszenie i układ hamulcowy. Wszystko co było na rynku aktualnie dostępne w hurtowniach kupiłem nowe. Wszystkie przewody hamulcowe metalowe nowe, nowe przewody hamulcowe w oplocie stalowym na przód i tył. Zaciski hamulcowe po pełnej regeneracji. Belki zawieszenia, wahacze, stabilizator, osłony układu wydechowego, osłony tarcz i bębnów, zwrotnice - sodowanie >ocynk > proszek. Nowe amortyzatory, nowe łożyska kół, nowe szczęki, nowe klocki, nowe tarcze itd. Nowe poduszki belki tył BearsGarage.pl, Poduszki silnika i skrzyni wysłałem do regeneracji (Deuter Poliuretany Olkusz). Przy okazji renowacja i konserwacja zbiornika paliwa, transwału itd, plus nowy pływak do zbiornika paliwa z ASO. Nowe linki hamulca postojowego, nowa linka prędkościomierza. Wszystkie przewody paliwowe nowe... to tak w skrócie już jakiś tam śrubek, spineczek itp. nowych nie będe wymieniał. Na tym etapie samo zawieszenie nie licząc "Demontażu/ Montażu", konserwacji podwozia - Pękło już... 18k, a to tylko zawieszenie i hamulce w 44 letnim Porsche
Zaczynam kolejny etap – Silnik, napęd, układ wydechowy tu pęknie więcej. Robię cały motor z przeróbką na gaźniki, sportowym wałkiem rozrządu z odelżonym kołem. Poszły nowe panewki korbowodowe, nowe panewki główne, nowe pierścienie tłokowe, nowe śruby głowicy, obróbka głowicy, komplet nowych uszczelek, nowy rozrząd, nowa pompa wody, nowy termostat i czujniki nowe. Poszedł cały nowy układ wydechowy (jedynie kolektor wydechowy zostawiłem oryginał, wypiaskowałem i pomalowałem żaroodporną farbą proszkową) nowe przewody zapłonowe, nowe świece, filtry, olej, ale to oczywista oczywistość. Customowy kolektor ssący pod cztery gaźniki. Wszystkie drobiazgi poszły w ocynk i malowanie proszkowe. Dorobiłem nowe linki ssania i gazu pod gaźniki. Musiałem zamontować zbiorniczek wyrównawczy płynu od Porsche 944. Chłodnica płynu układu chłodzenia nowa, rozrusznik i alternator po kompleksowej regeneracji. .... ufff. To chyba tyle ...tak w skrócie
Musze to wszystko podliczyć. Po zamontowaniu silnika muszę odświeżyć lakier na aucie, tapicerkę i drobiazgi, felgi, opony... Niedługo kolejny update i film z odbudowy auta