Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Porsche 928
PostNapisane: 30.10.2011, 17:28 

Dołączył: 30.10.2011
Posty: 4
Witam wszystkich. Mam na imię Tomek i chciałem sie dowiedzieć jak sprawuje sie automatyczna skrzynia biegów w 928s.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 17:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Witaj, generalnie bardzo trwała, bo jest to skrzynia mercedesowska.
Może nie jest za szybka, ale daje radę i oszczędza silnik.




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 18:03 

Dołączył: 30.10.2011
Posty: 4
Bardzo dziękuje. Kamień z serca.Chcę kupić to auto i martwiłem sie o skrzynie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 18:08 

Dołączył: 21.07.2007
Posty: 298
Kup , kup 928 to perełka ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 18:33 

Dołączył: 30.10.2011
Posty: 4
od 23 lat na nie choruje i wreszcie może sie ziści. możesz mi jeszcze powiedzieć jak długo wytrzymuje łańcuszek rozrządu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 18:33 

Dołączył: 28.10.2010
Posty: 145
Pod warunkiem, że kupisz perełkę.. :wink:
Nie idź całkiem na żywioł, wrzuć na forum [i] z egzemplarzem który Cię interesuje, może czegoś cennego się dowiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 18:36 

Dołączył: 30.10.2011
Posty: 4
O.K. Dzięki. Dopiero we wtorek sie wyjaśni czy będzie moje czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 20:15 

Dołączył: 25.03.2011
Posty: 298
No to pewnie sie nie wyspisz do wtorku :P
Czekam na info!
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: porsche 928
PostNapisane: 30.10.2011, 20:18 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
Automat jest OK tylko przy szperze - to jeżeli chcodzi o komfort jazdy ostrzejszej .Spróbuj to zidentyfikować Jeżeli masz problem to pytaj. 4 biegowy jest lepszy to że Mercedesa 722.3 to daje duży dostęp do części .Ale jeżdząc normalnie to trudno ją zepsuć ma reduktor momentu pomiędzy 1a2 bieg elektrycznie opóżnia o ileś milisekund po zamknięciu B1 pełny moment silnika [w mercedeśie obliczyli ją na 400NM porsche s4 ma 420 MN] tu masz serwisówkę
/www.btinternet.com/~paullaceyweb/A28Trans.pdf .
A opisy eksploatacyjne pod hasłem automatyczna transmisja http://jenniskens.livedsl.nl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 20:47 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
w tym pliku masz opis seryjnego wyposażenia skrzyń w szperę po 87 roku na 6 pozycji numeru cyfra 2 oznacza szperę 1 brak szpery http://www.2bs1.com/928/Diversen/928hist.pdf we wczesniejszych modelach była na zamówienie i tomożna sprawdzić też łatwo na śliskim lub po podniesieniu kręcąc niezależnie tylne koła wyczuwasz opór hamowanie satelit.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 23:10 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 256
Siwencjusz5 napisał(a):
od 23 lat na nie choruje i wreszcie może sie ziści. możesz mi jeszcze powiedzieć jak długo wytrzymuje łańcuszek rozrządu?


Marzenia sa po to zeby je spelniac :) Lancuszek to pasek gumowy :) Dowiedz sie kiedy byl wymieniany ?
Pozdrawiam i powodzenia. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.10.2011, 23:43 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
928alpi napisał(a):

Lancuszek to pasek gumowy :) Dowiedz sie kiedy byl wymieniany ?


Nie rozumiem... S 4 ma zarowno parek rozrzadu jak i 2 lancuszki ktore sie WYMIENIA lacznie ze slizgami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: porsche 928
PostNapisane: 31.10.2011, 0:34 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
robicie chłopakowi zamieszanie - do 86 pojedynczy wałek rozrządu 8vnnapędzany paskem gumowym.co 90tys wymiana .po86 dwa wałki rozrządu połączone łańcuszkiem z napinaczęm hydraulicznym , całość układu v 32 napedzana paskiem gumowym znapinaczem zawierającym kompensację temperaturową uwzględniającą termiczne zmiany wymiarów [posek ma prawie 2m.] w s4 montorowane jest nadmierne luzowanie paska - sygnalizacja na zegarach. można naciągnąć i zaplanować wymianę , trochę komfortu .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: 928 s
PostNapisane: 31.10.2011, 0:46 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
napisz do mnie imail to poradzę ci gdy powiesz mi trochę więcej.Jezdziłem wszyskimi możliwymi wersjami 928 .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: porsche 928
PostNapisane: 31.10.2011, 3:21 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 256
WOJCIECH napisał(a):
robicie chłopakowi zamieszanie - do 86 pojedynczy wałek rozrządu 8vnnapędzany paskem gumowym.co 90tys wymiana .po86 dwa wałki rozrządu połączone łańcuszkiem z napinaczęm hydraulicznym , całość układu v 32 napedzana paskiem gumowym znapinaczem zawierającym kompensację temperaturową uwzględniającą termiczne zmiany wymiarów [posek ma prawie 2m.] w s4 montorowane jest nadmierne luzowanie paska - sygnalizacja na zegarach. można naciągnąć i zaplanować wymianę , trochę komfortu .


Kolega Siwencjusz5 zapytal sie w pierwszym poscie o 928 S czyli modele produkowane do 1986 w nastepnym o lancuchu, odpisalem, ze role lancucha rozrzadu spelnia w 928S gumowy pasek. Nie bylo mowy o S4 :shock:
Anyway trzeba wymieniac pasek jak kolega Wojciech trafnie zauwazyl co 90 tys km. Pozdrawiam serdecznie z okolicy gdzie zimowe opony sa nieznane. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2011, 9:25 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 40
skrzynia w 928s nie jest z mercedesa!!! czesci sa indeksowane przez mercedesa ale to nie sa te same co w w116 czy w 126. niektore faktycznie mozna przelozyc ale nieliczne detale.sprobojcie zamowic czesci w mercedesie to zobaczycie jaka pan bedzie mial mine jak je bedzie wycenial . ja sie poddalem z remontem i zalozylem druga z s4.
bardziej miekko zmienia biegi i ma 4 biegi a nie 3


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2011, 9:47 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 40
kolego Wojciech dales link do serwisowki gdzie jest skrzynia a28 ja mialem w swoim 928s skrzynie a22. w Twojej s zaczyna sie w 1984 r a w mojej 83 - z ktorego to roku jest moje 928. czyzby byly rozne wydania ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: porsche 928
PostNapisane: 31.10.2011, 15:34 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
W linku historia 928 jest zestawienie kiedy i jakie są skrzynie . Pierw były 3 biegowe potem 4 biegowe różnice wewnątrz pomiędzy mercedesem są w zazębienich - przełożenia wiele elementów jest ta sama trzeba szczegułowo porównać dokumentacje A28 i 722.3 to jeżeli chodzi o 4 biegowe. Szczegóły , gdzie , która masz w załączonym pliku http://jenniskens.livedsl.nl/Evolution/928specs.xls . / lub na stronie www.cannell.co.uk/Manuals.htm .volumen2 i 3.
Ja bardziej kocham manuale .
A teraz troszkę o 928 .Jest to auto mocno modyfikowane w okresie wieloletniej produkcji. Różnice są ogromne i nie da się tych aut mimo podobieństwa porównać .Np. abs -sportowy też w poszczegulnych latach modyfikowano , a szybkie i dośc ciężkie auto trzeby zatrzymywać . Szpera 40% pokonuje problemy momentu i też poprawiano jej koncepcje i chłodzenie wraz czasem i rozwojem motoryzacji . Po 90 roku 928 mają PSD .- szperę 0-100% sterowaną ABSem .i czujnikiem przeciążenia .Elementem wykonawczym jest sterownik wysokociśnieniwy > 130 atmosfer . To tylko trochę znamiennych różnic pomiędzy starszymi modelami . Fajny prawie bezawaryjny sprawny motor też ulegał modyfikacją na górnym poziomie PORSCHE .np. GTS wszystkie mają kuty wzmocniony motor ,lepsze tłoki korbowody śruby bloku iwiele innych wzmocnionych elementów .TO wszystko skłania mnie do wniosku - w POLSCE jest niewielka różnica w cenach starszej bo już zabytkowej Ski a S4 koledzy walczcie jak lwy o kaskę i kupujcie o niewiele droższe ale diametralnie wewnętrznie technologicznie nowoczśniejsze S4 .Same unowocześnienia wtym aucie kupowane osobno maja wartość całego S/ S2 w polsce . to podstawowy argument .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2011, 17:54 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 40
dzieki za linka. volume 3 to ja juz moge z pamieci narysowac na tablicy :-))). swoje 928 kupilem z przypadku bo stalo na u celnym i tak smutno na mnie partrzylo:-) a nie ze wzgledu na kase. a skrzynie a28 kupilem za 1/3 ceny a22 i stwierdzilem ze ja zaloze.


pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.10.2011, 17:57 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 40
piszac ze nic prawie nie pasuje mialem na mysli a22 3-biegi. a28 nie rozbieralem wiec sie nie wypowiadam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum