Maxim napisał(a):
Mam pytanie odnośnie tej instrukcji. Ci którzy znają mnie troche z moich częstych i długich wypociń na temat kolejnych usterek, może też zauważyli, że często wspominałem, że jestem zupełnie zielony w sprawach technicznych. Czy więc mając taki podręcznik, sporo czasu, narzędzia, kanał itp. laik jest w stanie nauczyć się, mówiąc może za bardzo na wyrost, ale jednak naprawiać akurat w tym wypadku konkretny silnik? Od dawna mnie juz irytuje brak kompetencji kolejnych odwiedzanych mechaników i dlatego chciałbym wiedzieć, czy ktoś ma może taką książke. Czy np. taki szary użytkownik jak ja, z odrobiną zaangażowania jest w stanie obyć się bez mechanika. Dla przykładu generalny remont silnika, rozebranie go na części pierwsze wymiana elementów, czyszczenie, cała procedura. Nie chce sie porywać z motyką na słońce, ale czy teoretycznie jest to możliwe i zależay od chęci, czy np technicznie jest to niewykonalne z powodu braku ogólnej wiedzy o autach dla przykładu. Jednak co jak co, ale nie od dziś wiadomo, że jak chcesz zeby cos było zrobione dobrze, to musisz to zrobić sam.
Myslę że ciężka sprawa, jest w silniku masę szczegółów o których w instrukcji nie ma mowy, chociażby zasady składania układu korbowego .
Najlepiej jakbyś miał jakiegoś mechanika u którego trochę byś terminował jak kiedyś czeladnik u mistrza.
Jeśli masz pasję do tego i czas to jest to fajna przygoda.
Zgłębiasz tajniki , odkrywasz prawidła fizyki w praktyce, tylko potrzeba kogoś kto Cię chociaż trochę pokieruje - mogą to byż ludzie z forum , czemu nie myślę ze dla pasjonata nie poskąpią swojej wiedzy.
Na marginesie powiem Ci że ja też miałem momenty zwątpienia ze swoim autem, a jeżdiłem nim w zasadzie jak autem służbowym ( ok 170 000 km w trzy lata ), ale zaparłem się i stwierdziłem że to nie on mnie tylko ja jego pokonam i opanowałem sprzęt , tylko że mam jakieś podstawy techniczne i było mi łatwiej.
NIE PODDAWAJ SIĘ, jeśli pokonasz temat to wygrasz niezłą szkołę życia.