Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 11:18 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
adamax napisał(a):
Ktoś kiedyś fajnie napisał o rynku klasyków.
Najbardziej w cenie są samochody produkowane 30/40 lat temu - dlaczego?
Już wyjaśniam.
Mali chłopcy (zazwyczaj) w wieku 8-15 lat marzyli o pięknych brykach na które ich oczywiście nie było stać. Teraz po 30/40 latach ciężkiej pracy chcą spełnić to swoje marzenie z dzieciństwa i szukają tych aut.
Za 20/30 lat wielu z nich nie będzie już w stanie nimi jeździć i zaczną się ich pozbywać.
Niestety większość potencjalnych nabywców tych samochodów to ich rówieśnicy mający podobne problemy zdrowotne jak oni.
I cykl się zamyka.
Czy ktoś dzisiaj zachwyca się mercedesami W111? Ludzie szukają pięknych W123/124 lub R129.
Oczywiście 911 jest ikoną, ale dla większości normalnych użytkowników (nie kolekcjonerów, ale takich którzy chcieliby jeździć na codzień swoim wymarzonym Porsche) najstarszą „zjadliwą” wersją kilka lat temu było 964, a teraz jest 993. I widać to po spadku cen tego pierwszego, a wzrostach tego drugiego.

Oczywiście cała przestawiona powyżej teoria dotyczy „masowych” wersji youngtimerow. Unikalne RS, czy piękne Turbo z całą pewnością nie poddają się tak łatwo tej teorii.


Pokolenie 40-50latków ma swoje ikony tak jak dzisiaj 10latkowie patrzą na współczesne modele które kiedyś sobie kupią. Można im wmawiać że kiedyś to była motoryzacja ale nic nie zmieni ich marzeń. Takie opowieści że kiedyś to była jakość i piękno przypomina historie dziadka z fajką który opowiada jakie to piękne dziewczyny były przed wojną.

Każdy z nas miał już mniejszy lub większy kontakt z samochodami elektrycznymi. A co jeśli za kilka lat będą one bardzo mocno dopracowane a ładowanie odbywać się będzie raz na tydzień?

Nie ma co przekreślać nowości tylko dlatego że sentyment nakazuje co innego. Odpaliłem wieże Diora z pięciu segmentów z Altusami 110. Fajne wspomnienie. Póściłem dzieciakom a potem oni mi powiedzieli że ich wzmacniacz Cambridge z Tannoyami gra lepiej i mniej miejsca zajmuje bo muze puszczają ze Spotify.

912,964 czy 993 to były są i będą fajne samochody z duszą dla nas, pokolenia które obwieszało pokój plakatami tymi autami. Wygłaszanie opinii że to najlepsze samochody ever to tak jak z tymi cudownymi laskami dziadka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 11:27 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
To prawda co napisałeś.
Ciekawe, że dla mojego 17 letniego syna 993 czy 996 to crap, a mega fajne jest 944 ;)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 11:39 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
adamax napisał(a):
To prawda co napisałeś.
Ciekawe, że dla mojego 17 letniego syna 993 czy 996 to crap, a mega fajne jest 944 ;)

To normalne, swoim entuzjazmem zaraziłeś go.
To tak jak ludzie mówią że 930 to najlepsze turbo, potem inni o tym marzą, kupują ale potem przychodzi refleksja bo tak naprawdę spełniają nie swoje marzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 20:54 

Dołączył: 8.06.2019
Posty: 77
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 646
adamax napisał(a):
To prawda co napisałeś.
Ciekawe, że dla mojego 17 letniego syna 993 czy 996 to crap, a mega fajne jest 944 ;)


Mozecie nie wierzyc, ale jak cokolwiek robione jest przy 964. Nawet odpalone, to moj 2 letni synek dostaje szalu :D Nawet jak mowie mu, ze jedziemy gdzies, to zawsze pokazuje palcem na 964 pomimo, ze przed chata stoja inne auta.

Oby mu tak pozostalo :D




_________________

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.11.2019, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No tak już jest, że każde pokolenie ma swoich idoli w motoryzacji także. Będąc na targach Retro przechadzając się między nomen omen cudownymi autami lat międzywojennych nasunęła mi się refleksja jak bym to miał obsługiwać kupować części no i frajda z jazdy i na podziwianiu się skończyło wolę współcześniejsze opalane jednak na kluczyk.
Z młodymi jest podobnie po co im wiatrak jak 997 to petarda .
Tak więc jak Adam napisał "nasze pokolenie" spełniło swoje marzenia i kupili wiatraki następne nie będzie ich chciało. A że Porsche się nie psują i dlatego jest ich tak wiele to właśnie może będzie ich przekleństwo, bo jak jest czegoś dużo to nie są tak wyjątkowe i pożądane.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 0:08 

Dołączył: 9.03.2015
Posty: 32
evan napisał(a):
Nie mówie, że 964 jest aż tak problematyczne ale chyba wolę jednak coś bliższego nowoczesnym rozwiązaniom ...

Jako osoba bardzo napalona na 964 byłbym bardzo wdzięczny za rozwinięcie :). Chodzi o toporność jazdy, problemy techniczne?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 9:37 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
kofcio napisał(a):
evan napisał(a):
Nie mówie, że 964 jest aż tak problematyczne ale chyba wolę jednak coś bliższego nowoczesnym rozwiązaniom ...

Jako osoba bardzo napalona na 964 byłbym bardzo wdzięczny za rozwinięcie :). Chodzi o toporność jazdy, problemy techniczne?

Ciężko to opisać bo każdy ma swoje odczucia.
Znam twardzieli, którzy jeździli 964 na codzień - prawda @noboco ? :D
Na pewno w 964 chodzi ciężej kierownica, sprzęgło. Inaczej pracuje układ wentylacji i klimy niż w nowoczesnych samochodach.
Ale nie jest też tak, że 964 jest jakies mega spartańskie ..... takie to było 911SC :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2019, 12:23 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 292
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Dużym problemem są zbyt wygórowane ceny za modele F G 964 i 993. Wydanie 50 - 100tyś euro jest i będzie kłopotem dla młodszej grupy zakupowej.
996 czy 997 nie może być tańsze o połowę bo nie jest wiatrakiem!
Oczywiście są i bedą w cenie ikony 911 jak np pierwsza seria, GT2 GT3 lub wersje limitowane.Jestem zwolennikiem starszych modeli Porsche włącznie z 356 pomimo wieku 40+. Ale często podkreślam że napompowane ceny spowolniają rynek i tu może być problem lub jest obecnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2019, 18:54 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Temat można uznać za zamknięty :D
Samochód sprzedany. Zostały mi koła - BBSy z rantami z Radinox-u ...także gdyby ktoś był chętny to zapraszam :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2019, 19:49 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
evan napisał(a):
Temat można uznać za zamknięty :D
Samochód sprzedany. Zostały mi koła - BBSy z rantami z Radinox-u ...także gdyby ktoś był chętny to zapraszam :D

Gratki. To czuję że teraz temat z 997 przyśpieszy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2019, 19:54 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Arekk napisał(a):
evan napisał(a):
Temat można uznać za zamknięty :D
Samochód sprzedany. Zostały mi koła - BBSy z rantami z Radinox-u ...także gdyby ktoś był chętny to zapraszam :D

Gratki. To czuję że teraz temat z 997 przyśpieszy :)

Dzięki Arku :wink:
Opcji jest kilka...ale nie wiem czy nie zaczekam , aż sprzeda się Maserak i wtedy coś zakupie lepszego ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2019, 22:55 

Dołączył: 14.01.2019
Posty: 21
Kumpel z polskiej stolicy zimna kupił :)
Już mu zazdroszczę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.12.2019, 23:52 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
asmo napisał(a):
Kumpel z polskiej stolicy zimna kupił :)
Już mu zazdroszczę :lol:

Podobno nie jest tam tak zimno :lol: :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.12.2019, 21:18 

Dołączył: 3.01.2014
Posty: 57
asmo napisał(a):
Kumpel z polskiej stolicy zimna kupił :)

Czyżby stolica zimna oznaczała jakieś krańce wschodnie? :)
Fajnie by było gdyby przeprowadził się tu taki klasyk.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 1:49 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Suwałki ???




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.12.2019, 8:09 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Mata napisał(a):
Suwałki ???

Tak :D
Patrząc na poprzednie projekty nowego właściciela, jestem pewien , że samochód poszedł w dobre ręce i czeka go świetlana przyszłość :D :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2019, 23:28 

Dołączył: 10.08.2007
Posty: 242
kupił kolega ze zlotów VW i na pewno jest w dobrych rekach ;)
to taka naturalna ewolucja maniacy vw przesiadają się na porsche
co do dyskusji który model jest dla kogo. Polecam każdemu przejechać się przed zakupem bo każdy ma inne oczekiwania
jak ktoś jest przyzwyczajony do współczesnych aut i lubi wygodę to i 993 będzie "za stare" ale jak ktoś naprawdę chce zabawkę która daje frajdę nie tylko z prędkości to polecam ;)
rynek trochę mam wrażenie ochłonął kto miał kupić ten kupił problem robi się z drugiej strony ze remont takiego wozu zaczyna kosztować tyle co na zachodzie jak zresztą wszytko


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum