Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 16:48 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dzień dobry ,

Mam problem z odpaleniem silnika w 964 . miałem wyjętą cała lewą stronę ( fotel, wykładziny , wygłuszenia , komputer) wymieniałem wygłuszenie na podłodze. .....po złożeniu wszystkiego w całość ....silnik nie chce zapalić :shock:
Macie może pomysł co to może być ????

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 20:06 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Stawiam na problem z kompem.
Co się dzieje gdy przekręcasz kluczyk?
Podpinałeś się do OBD?

Zalecam kontakt z dobrym warsztatem od prośków i ich diagnostyki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 20:27 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Wszystko pracuje normalnie , włącza się dmuchawa , inne rzeczy działają ...kręci , a nie odpala .
Mogło się coś stać z komputerem tylko dlatego , że go dołączyłem - wyjąłem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 20:52 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Teoretycznie mogło.
Przyczyn może być wiele. Generalnie nie wypinałbym go, gdyby nie było to absolutnie konieczne. ECU i jego instalacja (wtyczka, wiązka) to wrażliwa rzecz (mechanicznie i elektrycznie)
Ja bym w tej chwili próbował podpiąć OBD, żeby zobaczyć, czy tester komunikuje się z ECU w ogóle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2018, 21:41 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
No teraz to już wiem.............nie wypinać .

W przyszłym tygodniu poszukam kogoś ze sprzętem do podpięcia i sprawdzę .

...a chciałem tylko zrobić porządek pod siedzeniami. :evil: :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2018, 0:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Oby nie komputer, bo to droga zabawa pewnie (nawet nie sprawdzam).
Może poruszaj wtyczką i tam znajdziesz problem. W końcu to jedyne
co ruszałeś mające coś wspólnego z silnikiem.

Następnym razem najpierw przed odpięciem ECU odepnij klemę minusową
od akumulatora.

Jeżeli masz możliwości to zobacz czy jest iskra, ewentualnie sygnał
na wtryskiwaczu. Jeżeli nie będzie to jest spora szansa, że właśnie
komputer nie pracuje. Podpięcie się Piwisem i próba komunikacji
ze sterownikiem silnika też może dać odpowiedź w tym temacie.

I jeszcze istnieje szansa, że coś zupełnie przy okazji odmówiło
współpracy.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2018, 18:32 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dzięki .......w weekend będzie odrobina czasu , to sprawdzę

Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2018, 20:19 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Dokładnie sprawdź piny w module sterującym, może się zdarzyć, że któryś się zagiął i nie ma styku. Czasami trzeba kilka razy zapiąć wtyczkę żeby pomogło. Samym wypięciem nic nie zepsułeś. Dokładnie sprawdź kontakt moduł vs wtyczka bo tam jest prawdopodobny problem. Sprawdź też wszystkie kontakty we wtyczce, też często szwankuje jeśli się ją odepnie. Najpierw szukaj problemu w kontakcie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2018, 21:17 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dziękuję :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2019, 18:29 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
A z totalnie prozaicznych rzeczy, jednak wartych uwagi - sprawdzałeś bezpieczniki czy po podłączeniu wszystkiego nie walnął któryś ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2019, 19:29 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Tak sprawdziłem ................i przepalony był od regulacji foteli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2019, 20:04 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Coś takiego znalazłem .......

https://www.atpelectronics.co.uk/c/pors ... petrol-ecu

w razie czego :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2019, 1:13 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Witam,

Wiem ktoś może .....jaki kupić komputer do diagnostyki 964 ? coś takiego na własny użytek .

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2019, 15:16 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Z porszowskich to:
- durametric
- t-OBD od Bergvilla
Lub prościej: jakiś uniwersalny tester z przejściówką z okrągłej wtyczki 19PIN na OBD2 - w 968 to się da zrobić. W 964 nie próbowałem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2019, 15:19 

Dołączył: 1.01.2018
Posty: 355
OBD II stało się standardem dopiero od 1996 roku, gdy Clinton podpisał dekret i wymusił na producentach masową instalację. Masz jeszcze KTS 300, którym możesz zczytać kody błędów z DME (czyli Motronic) - bodajże lecą na pinie 19. Myślę, że najlepszy jednak komputerem będzie... doświadczony specjalista, który zna się na tej technologii i zjadł zęby na naprawach (jak coś mogę to mogę śmiało kogoś polecić).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2019, 17:13 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Jak masz kogoś to poproszę :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2019, 12:32 

Dołączył: 13.01.2018
Posty: 80
Koledzy z http://rsteam.pl/ mogą pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2019, 20:02 

Dołączył: 25.04.2018
Posty: 9
Powiem tak jestem elektronikiem i mam piwisa sterownik jest tam bardzo prosty i ubić raczej go nie mogłeś jest tam obok niego przekaźnik systemowy może tam coś nie łączy ,sterownik może być bez diagnostyki i naprawa i spr ręczne spr dobrze bezpieczniki to topiki więc od drgań mogą nie łączyć ,otwórz ten przekaźnik i zobacz czy po załączeniu zapłonu zadziała i sprawdź czy słychać pompę paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2019, 21:07 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
Od kiedy w 964 są takie bezpieczniki

I pompa po włączeniu zapłonu w 964 nie działa
A przekaźnik od pompy jest w bagażniku a nie pod siodłem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.01.2019, 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.02.2015
Posty: 275
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nr klubowicza: 469
kacper napisał(a):
Od kiedy w 964 są takie bezpieczniki

I pompa po włączeniu zapłonu w 964 nie działa
A przekaźnik od pompy jest w bagażniku a nie pod siodłem


Kacper przecież ty się nie znasz na starych autach :D :D :D




_________________

Tomek
Fajne 911 i auto fryzjera.

www.autotechnika.info


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum