Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.10.2020, 17:53 

Dołączył: 12.10.2020
Posty: 6
Witam Was ,

Po dłuższym postoju silnik odpala ,a ciśnienie oleju wstaje dopiero po ok. 3-4 sekundach , przez ten czas wskazówka stoi na 0 , gdzie szukać problemu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2020, 21:00 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
a dłuższy postój to jak długo?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2020, 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
U mnie podobnie. Tylko może nie 3-4 sekundy ale 1-2. Do tego nieco głośniej chodzi przez moment kiedy nie ma ciśnienia. Temat powszechny - wałkowany na amerykańskich forach, większość godzi się z tym, że Mezger po prostu tak ma ;)
Poniżej przykładowy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=evG3uhg5v0o&feature=emb_logo




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 0:55 

Dołączył: 12.10.2020
Posty: 6
Tez czytałem o tym , ale nie wydaje mi się to normalnością , zwłaszcza , że zrobiłem tym autem trochę km i wcześniej aż tak nie było , poza tym niektóre 997 turbo np mojego kolegi startuje od razu z ciśnieniem oleju , ma ponad 250 tys km przebiegu .
Dokładnie tak jak piszesz w tych pierwszych sekundach po odpaleniu jak ciśnienie nie wstaje to silnik lekko hałasuje , coś w podobie jak na filmiku tylko u mnie nieco dłużej trwa zanim wskazówka się podniesie , postój 4-5 dni


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 0:58 

Dołączył: 12.10.2020
Posty: 6
Teoretycznie to jest chyba problem dość istotny , bo silnik chodzi te 2-4 sekund bez ciśnienia oleju rozumiem tak ?
Nie wyświetla mi się komunikat na szafie w niskim ciśnieniu oleju wprawdzie ale...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 16:15 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Hej ,

Ja po dłuższym postoju 3 lub 4 razy kręcę rozrusznikiem bez odpalania żeby podpompować olej i dopiero po tym odpalam. Zjawisko udaje się zminimalizować .
Paweł




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 18:21 

Dołączył: 12.10.2020
Posty: 6
Cześć Paweł,

A jak to robisz że kręcisz rozrusznikiem a silnik Ci nie odpala , bo ja próbowałem , ale dosłownie po sekundzie kręcenia motor odpala , nie mogę tego zrobić albo może źle to wyczuwam , a wiesz może co może być tego przyczyna , wcześniej tego nie miałem , normalnie wsiadałem nawet po długiej przerwie odpalałem i ciśnienie od razu dosłownie wchodziło , co dziwne jeszcze ,nie wszyscy użytkownicy 997.1 turbo taki problem maja .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
pawel20vt4, nie powiedziałbym że to jest dobra metoda. Raczej kilka razy
obciążasz silnik bez smarowania. Jedynie kręcenie rozrusznikiem ma sens
jeżeli masz wyjęte świece zapłonowe. Wtedy kręcisz bez sprężania i nie
ma obciążeń na panewkach. Żeby jakiekolwiek ciśnienie oleju pojawiło się
podczas kręcenia rozrusznikiem - potrzeba przynajmniej kilkunastu sekund
ciągłego kręcenia.

Czujnik ciśnienia jest w układzie smarowania dość daleko, być może to
ma wpływ na tak późne wskazanie po odpaleniu?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 20:40 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Ja mam swoją teorię. Wiem że to drażliwy temat i za chwilę zostanę wezwany do tablicy. :D Z moich doświadczeń z różnymi autami uważam że to wina samego oleju. Podstawowe parametry mogą się nawet zgadzać ale dość istotne jest jego przetłaczanie gdy jest zimny i tu może się to potwierdzać po sugestii Qubaka że do czujnika jest dalej. Gdy olej na zimno ma dużą pompowalność to zajefajnie odpala i chroni motor ale gorzej przy wysokiej temperaturze i odwrotnie. Do każdego typu silnika i przy różnych przebiegach km inny olej zda egzamin. Oczywiście to moja teoria i nic nikomu nie narzucam.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 20:50 

Dołączył: 12.10.2020
Posty: 6
Ja już próby robiłem z różnymi olejami , różne firmy , ale wszystkie spełniające normę Porsche A40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 21:47 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Naprawdę :D A próbowałeś olej K-klasic firmy kaufland 5w40 ma aprobatę Porsche A40 .Kosztuje 50zeta za 5litrów. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2020, 9:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Oj Romcio ty nie kochasz swojej Porszawki widzę? :D swoją drogą ciekawe kto przydziela te aprobaty? może na oleju rzepakowym pan Waldek w Kauflandzie dopisuje? ;) Do turbiny leje za radą Rafała Duszy shella Racing i na razie i ciśnienie i osiągi ma i oby tak zostało :D




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2020, 13:37 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Romcio napisał(a):
Naprawdę :D A próbowałeś olej K-klasic firmy kaufland 5w40 ma aprobatę Porsche A40 .Kosztuje 50zeta za 5litrów. :mrgreen:


Fajnie, fajnie ALE potrzeba 9 litrów i tu już idziemy w koszty 100 zyl... :-)




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2020, 17:46 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Fajnie że są inni z poczuciem humoru i rozumieją że robię sobie jaja ale na całkiem serio tak jak pisze Daro o co kaman z tymi aprobatami. Czy to tylko marketing i kasa na bezczela czy takie niskie ma Porsche wymagania a może wystarczy że spełnia podstawową klasę lepkości np 5w40 i wio. :shock: Coś wam opiszę ; lata temu latałem starą astrą w benzynie , użyłem jakiegoś innego oleju przy zmianie, oczywiście lepkość wg producenta jak zawsze i zonk ,po pierwszym zagrzaniu puszczam gaz a tu na jałowych obrotach pomrukuje kontrolka ciśnienia-Ja w panice auto na hol i tel do zaufanego mechanika a on mówi wlej inny olej. Szczena mi opadła i bujałem się jeszcze 2 lata i było ok. Dlatego uważam że patrzenie tylko na klasę lepkości to za mało. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2020, 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Shell Racing od Rafała Duszy jest OK. Jak zalał kiedyś do mojego Boxa, to silnik chodził tak, jakby mu dziesięć lat ubyło :). Od tej pory leję tylko to.

Olej ma znaczenie i to bardzo duże, teorii jaki jest najlepszy jest wiele, ja uważam, że niekoniecznie to co jednemu służy, będzie idealne dla drugiego auta. Różne przebiegi, różne traktowanie, różne zużycie = różny olej.

Warto próbować, w szczególności jak z danym autkiem chcemy zostać na dłużej.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2020, 18:55 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Ja jeżdżę na Motulu 300v Racing 20W60




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2020, 19:06 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
JMK01 dokładnie o to mi chodziło. A niektóre marki olejowe mają kilka rodzajów oleju o takiej samej klasie lepkości. Pawel zgaduję że zimą auta nie używasz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2020, 19:16 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Romcio napisał(a):
JMK01 dokładnie o to mi chodziło. A niektóre marki olejowe mają kilka rodzajów oleju o takiej samej klasie lepkości. Pawel zgaduję że zimą auta nie używasz.


Nie, autko zimuje w garażu :)




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum