|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Maks997
|
Napisane: 12.10.2020, 17:53 |
|
Dołączył: 12.10.2020 Posty: 6
|
Witam Was ,
Po dłuższym postoju silnik odpala ,a ciśnienie oleju wstaje dopiero po ok. 3-4 sekundach , przez ten czas wskazówka stoi na 0 , gdzie szukać problemu ?
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 12.10.2020, 21:00 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 692
|
a dłuższy postój to jak długo?
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 12.10.2020, 23:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
U mnie podobnie. Tylko może nie 3-4 sekundy ale 1-2. Do tego nieco głośniej chodzi przez moment kiedy nie ma ciśnienia. Temat powszechny - wałkowany na amerykańskich forach, większość godzi się z tym, że Mezger po prostu tak ma Poniżej przykładowy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=evG3uhg5v0o&feature=emb_logo
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Maks997
|
Napisane: 13.10.2020, 0:55 |
|
Dołączył: 12.10.2020 Posty: 6
|
Tez czytałem o tym , ale nie wydaje mi się to normalnością , zwłaszcza , że zrobiłem tym autem trochę km i wcześniej aż tak nie było , poza tym niektóre 997 turbo np mojego kolegi startuje od razu z ciśnieniem oleju , ma ponad 250 tys km przebiegu . Dokładnie tak jak piszesz w tych pierwszych sekundach po odpaleniu jak ciśnienie nie wstaje to silnik lekko hałasuje , coś w podobie jak na filmiku tylko u mnie nieco dłużej trwa zanim wskazówka się podniesie , postój 4-5 dni
|
|
Góra |
|
Maks997
|
Napisane: 13.10.2020, 0:58 |
|
Dołączył: 12.10.2020 Posty: 6
|
Teoretycznie to jest chyba problem dość istotny , bo silnik chodzi te 2-4 sekund bez ciśnienia oleju rozumiem tak ? Nie wyświetla mi się komunikat na szafie w niskim ciśnieniu oleju wprawdzie ale...
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 13.10.2020, 16:15 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
Hej ,
Ja po dłuższym postoju 3 lub 4 razy kręcę rozrusznikiem bez odpalania żeby podpompować olej i dopiero po tym odpalam. Zjawisko udaje się zminimalizować . Paweł
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
Maks997
|
Napisane: 13.10.2020, 18:21 |
|
Dołączył: 12.10.2020 Posty: 6
|
Cześć Paweł,
A jak to robisz że kręcisz rozrusznikiem a silnik Ci nie odpala , bo ja próbowałem , ale dosłownie po sekundzie kręcenia motor odpala , nie mogę tego zrobić albo może źle to wyczuwam , a wiesz może co może być tego przyczyna , wcześniej tego nie miałem , normalnie wsiadałem nawet po długiej przerwie odpalałem i ciśnienie od razu dosłownie wchodziło , co dziwne jeszcze ,nie wszyscy użytkownicy 997.1 turbo taki problem maja .
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 13.10.2020, 19:37 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
pawel20vt4, nie powiedziałbym że to jest dobra metoda. Raczej kilka razy obciążasz silnik bez smarowania. Jedynie kręcenie rozrusznikiem ma sens jeżeli masz wyjęte świece zapłonowe. Wtedy kręcisz bez sprężania i nie ma obciążeń na panewkach. Żeby jakiekolwiek ciśnienie oleju pojawiło się podczas kręcenia rozrusznikiem - potrzeba przynajmniej kilkunastu sekund ciągłego kręcenia.
Czujnik ciśnienia jest w układzie smarowania dość daleko, być może to ma wpływ na tak późne wskazanie po odpaleniu?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 13.10.2020, 20:40 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Ja mam swoją teorię. Wiem że to drażliwy temat i za chwilę zostanę wezwany do tablicy. Z moich doświadczeń z różnymi autami uważam że to wina samego oleju. Podstawowe parametry mogą się nawet zgadzać ale dość istotne jest jego przetłaczanie gdy jest zimny i tu może się to potwierdzać po sugestii Qubaka że do czujnika jest dalej. Gdy olej na zimno ma dużą pompowalność to zajefajnie odpala i chroni motor ale gorzej przy wysokiej temperaturze i odwrotnie. Do każdego typu silnika i przy różnych przebiegach km inny olej zda egzamin. Oczywiście to moja teoria i nic nikomu nie narzucam.HEJ
|
|
Góra |
|
Maks997
|
Napisane: 13.10.2020, 20:50 |
|
Dołączył: 12.10.2020 Posty: 6
|
Ja już próby robiłem z różnymi olejami , różne firmy , ale wszystkie spełniające normę Porsche A40
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 13.10.2020, 21:47 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Naprawdę A próbowałeś olej K-klasic firmy kaufland 5w40 ma aprobatę Porsche A40 .Kosztuje 50zeta za 5litrów.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 14.10.2020, 9:23 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Oj Romcio ty nie kochasz swojej Porszawki widzę? swoją drogą ciekawe kto przydziela te aprobaty? może na oleju rzepakowym pan Waldek w Kauflandzie dopisuje? Do turbiny leje za radą Rafała Duszy shella Racing i na razie i ciśnienie i osiągi ma i oby tak zostało
_________________
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 14.10.2020, 13:37 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Romcio napisał(a): Naprawdę A próbowałeś olej K-klasic firmy kaufland 5w40 ma aprobatę Porsche A40 .Kosztuje 50zeta za 5litrów. Fajnie, fajnie ALE potrzeba 9 litrów i tu już idziemy w koszty 100 zyl...
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 14.10.2020, 17:46 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Fajnie że są inni z poczuciem humoru i rozumieją że robię sobie jaja ale na całkiem serio tak jak pisze Daro o co kaman z tymi aprobatami. Czy to tylko marketing i kasa na bezczela czy takie niskie ma Porsche wymagania a może wystarczy że spełnia podstawową klasę lepkości np 5w40 i wio. Coś wam opiszę ; lata temu latałem starą astrą w benzynie , użyłem jakiegoś innego oleju przy zmianie, oczywiście lepkość wg producenta jak zawsze i zonk ,po pierwszym zagrzaniu puszczam gaz a tu na jałowych obrotach pomrukuje kontrolka ciśnienia-Ja w panice auto na hol i tel do zaufanego mechanika a on mówi wlej inny olej. Szczena mi opadła i bujałem się jeszcze 2 lata i było ok. Dlatego uważam że patrzenie tylko na klasę lepkości to za mało. HEJ
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 15.10.2020, 11:41 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Shell Racing od Rafała Duszy jest OK. Jak zalał kiedyś do mojego Boxa, to silnik chodził tak, jakby mu dziesięć lat ubyło . Od tej pory leję tylko to. Olej ma znaczenie i to bardzo duże, teorii jaki jest najlepszy jest wiele, ja uważam, że niekoniecznie to co jednemu służy, będzie idealne dla drugiego auta. Różne przebiegi, różne traktowanie, różne zużycie = różny olej. Warto próbować, w szczególności jak z danym autkiem chcemy zostać na dłużej.
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 15.10.2020, 18:55 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
Ja jeżdżę na Motulu 300v Racing 20W60
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 15.10.2020, 19:06 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
JMK01 dokładnie o to mi chodziło. A niektóre marki olejowe mają kilka rodzajów oleju o takiej samej klasie lepkości. Pawel zgaduję że zimą auta nie używasz.
|
|
Góra |
|
pawel20vt4
|
Napisane: 15.10.2020, 19:16 |
|
Dołączył: 15.11.2007 Posty: 565 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
|
Romcio napisał(a): JMK01 dokładnie o to mi chodziło. A niektóre marki olejowe mają kilka rodzajów oleju o takiej samej klasie lepkości. Pawel zgaduję że zimą auta nie używasz. Nie, autko zimuje w garażu
_________________ Pozdrawiam Paweł 911 997 TURBO 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014 911 964 TURBO Macan III GTS http://www.willa911.pl
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|