Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 11:03 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 499
No właśnie. Jak to jest z tymi silnikami 3.6?
Jest kilka tematów na ten temat ale wydaję mi się , że głównie wypowiadają się ludzie, którzy tych silników nie mieli.
Mam na oku 997 właśnie z tym silnikiem , stoi za wielką wodą , jest delikatnie uszkodzone. Przebieg ok 67T km . Jeden właściciel od 15 lat.
Widzę , że na otomoto jest bardzo mało takich 997 z tym silnikiem -chyba 2 sztuki. Większość to S-ki z 3.8
Na mobile jest tego więcej natomiast ceny wystrzelone w kosmos- od 38k euro w górę ....
Tak więc jest to tykająca bomba ( 3.6 ) czy jednak nie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 11:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Na pewno znacznie rzadziej zdarzają się problemy znane z S




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 11:45 

Dołączył: 4.01.2022
Posty: 12
Jeżdżę 911 997 turbo z silnikiem 3.6 .
Przejechane 83 tyś km . Żadnych problemów. Zero.

jamilano


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 11:46 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Jak patrze na twoj podpis to napisze, że sam powinieneś wiedzieć bo to co do zasady ten sam silnik co w 9964S :)

Ma swoje potencjalne problemy czyli (moim zdaniem w takiej kolejności):

1. Pękające panewki
2. Wycierajace się gładzie
3. IMS (choc ja w poważne zagrożenie wynikające z ims szczególnie w tych późnych silnikach nie wierze)

Przy madrym (a nawet normalnym) użytkowaniu i serwisie na pewno nie nazwałbym go bombą zegarową:)

Wiadomo to nie mezger czy 3.6 na bezpośrednim wtrysku montowane od 997.2 ale ja bym się nie bał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 11:48 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
jamilano napisał(a):
Jeżdżę 911 997 turbo z silnikiem 3.6 .
Przejechane 83 tyś km . Żadnych problemów. Zero.

jamilano
W turbo masz zupełnie inny silnik;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 11:55 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
jamilano napisał(a):
Jeżdżę 911 997 turbo z silnikiem 3.6 .
Przejechane 83 tyś km . Żadnych problemów. Zero.

jamilano


Turbo to Metzger z suchą pompą. zupełnie inny silnik i słynący z niezawodności.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 12:00 

Dołączył: 16.05.2020
Posty: 152
Jak to wolnossak to sprawdzić gładzie, jeśli będą ok to wymieniać regularnie olej i nie pałować na zimnym. Nie powinno być żadnych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 12:02 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Czy to 3.6, czy 3.8, czy też turbo, każdy silnik może paść jak go się pałuje na zimnym, nie sprawdza poziomu oleju, czy też nieregularnie serwisuje.
Jak masz auto w USA to ja bym sprawdził czy miało regularny serwis.
I w zasadzie tylko tyle jesteś w stanie zrobić.
Jest ryzyko - jest zabawa.
Kupujesz w końcu taniej, więc wlicz w zakup jakieś niespodzianki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 13:05 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 499
Dzięki Panowie. Tak. miałem 996 C4S i byłe bardzo z niego zadowolony ale dużych przebiegów nie robiłem . Auto miało ponad 150T km i jeździło bezproblemowo plus nowy właściciel tez jeździ bez problemów silnikowych ;)
Samochód był serwisowany ale jak to z samochodem z USA - ryzyko zawsze jest :wink:
OK podejdę do licytacji , może się uda :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 14:46 

Dołączył: 13.09.2014
Posty: 90
Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 16:19 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
arti_dg napisał(a):
Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego.
Jest. Tam ryzyko jest realne : głównie gładzie ale nie tylko (wieksze obciążenia).

Dla całości obrszu są też auta które wytrzymują duże przebiegi - ergo trzeba o nie jednak dbać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 16:19 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 913
Nr klubowicza: 770
arti_dg napisał(a):
Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego.


+1 :)




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 18:13 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
BartekG napisał(a):
arti_dg napisał(a):
Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego.


+1 :)


Zapytacie w serwisach jakie silniki naprawiają. :D
Możecie być pewni, że 3.6 też.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 20:32 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
Zeby nie wchodzić w szczegoly powiem odważnie tak : zawsze odradzałem ale oczywiście użytkownicy tych aut będą ich bronić bo kto by potem te auta odkupił ... : nie wierz w cuda ze będziesz spał spokojnie :) , 90% wlecicieli tych aut nawet nie wiedza ze maja silniki po remontach . Nawet auta z Japonia tak chwalone często odrazy lądują na remoncie mam z tym styczność ... usa i u nas tez - nie ma znaczenia rynek tak naprawdę .
Moja tezę potwierdza jeszcze ciepły filmik , wyciągnąć wnioski możesz z wypowiedzi klubowego kolegi sam . A to przykładowy warsztat a takich warsztatów jest kilka w pl co robią to dzień w dzień więc wyobaz sobie skale zjawiska . Niemcy do nas tez przysyłają swoje wolhnossaki na remont najcześciej potem zaraz sprzedając . Moje zbierane dane i informacje od strony technicznej mówią ze to jest naprawde plaga , a ze satytstyczne informacje zgłaszane do asa mówią o zaledwie kilku kilkunastu % to bzdura bo od lat już nikt tego nie zgłasza tylko użytkownik sam się z tym boryka.
https://www.youtube.com/watch?v=AGQADrO6n90
Widać to jak się mechanicznie te 3,6 3,8 (996/997.1) zestarzały wytrzymalosciowo brzydko , wolałbym zmieni markę niż mieć auto z tym silnikiem i bać się przycisnąć i dzień w dzień przyglądać się wydechowi jaki kolor spalin itd. Ok jest ryzyko jest zabawa ale tu jest mała zabawa a ryzyko ogromne .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 21:33 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 314
Znacie taki samochód który się nie psuje ?
Wszystko,przecież można naprawić, Porsche 911 jest genialne !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 22:17 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 390
9ELF napisał(a):
Znacie taki samochód który się nie psuje ?
Wszystko,przecież można naprawić, Porsche 911 jest genialne !

Honda fit USA 240 tyś km poza olejem, oponami i materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem tarcze przednie , ale nie z zużycia tylko jakoś głupio mi było myśleć, że one jeszcze powinny jeździć :lol:
A na poważnie 996 i 997.1 to najbardziej współczesne Porsche z tych starych. Jeszcze nie klasyki, gdzie nikt nie oczekuje, że mają być bezawaryjne ale jeszcze nie samochody z złotej dekady ( 2005-2015) gdzie postarzanie produktu było na akceptowalnym poziomie. Kolega porschee ma 100% rację ... Niestety


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.01.2022, 22:27 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Racja jak zawsze jest po środku. Pomijając 997.1S awaryjność tych aut jest po prostu przeciętna.

Sa takie które robią 200 czy 300 tys km bez większych problemów a są i takie które mają istotne problemy po 100 tys.

Ja różnymi autami z generacji 9x6/9x7 jeżdżę chyba szósty rok i jedyne rzeczy jakie się zespoły to pierdóły typy przepływomierz czy kostka stacyjki.

Nie twierdzę, że to pancerny Mezger ale tez nie należy przesadzać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.01.2022, 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
silniki M96 jedna jeszcze z usterek to ukruszona blok/”tuleja” na styku z głowicą
i tutaj poodbno bezpieczniejszy 3.6 z racji grubszych ścianek ( a wogóle podstawoby Box 2.7 ??)

do oleju dodałbym wymieniany płyn chłodniczy ze wskazaniem na taki o podwyższonym wrzeniu
(wąskie kanały chłodzące)

zakup... no co .. rewizja , endoskop - jak bardzo porysowane gładzie
dorzucam taki dokument o silnikach M96

Silniki M64 czyli Mezgery jedna z zalet osobne tuleje, głowice, sucha micha
pełna możliwość remontów... ale... 250 KM ver 300 KM.
Nie wspominając o wadze.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum