|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
evan
|
Napisane: 5.01.2022, 11:03 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 499
|
No właśnie. Jak to jest z tymi silnikami 3.6? Jest kilka tematów na ten temat ale wydaję mi się , że głównie wypowiadają się ludzie, którzy tych silników nie mieli. Mam na oku 997 właśnie z tym silnikiem , stoi za wielką wodą , jest delikatnie uszkodzone. Przebieg ok 67T km . Jeden właściciel od 15 lat. Widzę , że na otomoto jest bardzo mało takich 997 z tym silnikiem -chyba 2 sztuki. Większość to S-ki z 3.8 Na mobile jest tego więcej natomiast ceny wystrzelone w kosmos- od 38k euro w górę .... Tak więc jest to tykająca bomba ( 3.6 ) czy jednak nie?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.01.2022, 11:13 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Na pewno znacznie rzadziej zdarzają się problemy znane z S
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
jamilano
|
Napisane: 5.01.2022, 11:45 |
|
Dołączył: 4.01.2022 Posty: 12
|
Jeżdżę 911 997 turbo z silnikiem 3.6 . Przejechane 83 tyś km . Żadnych problemów. Zero.
jamilano
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 5.01.2022, 11:46 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Jak patrze na twoj podpis to napisze, że sam powinieneś wiedzieć bo to co do zasady ten sam silnik co w 9964S Ma swoje potencjalne problemy czyli (moim zdaniem w takiej kolejności): 1. Pękające panewki 2. Wycierajace się gładzie 3. IMS (choc ja w poważne zagrożenie wynikające z ims szczególnie w tych późnych silnikach nie wierze) Przy madrym (a nawet normalnym) użytkowaniu i serwisie na pewno nie nazwałbym go bombą zegarową:) Wiadomo to nie mezger czy 3.6 na bezpośrednim wtrysku montowane od 997.2 ale ja bym się nie bał.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 5.01.2022, 11:48 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
jamilano napisał(a): Jeżdżę 911 997 turbo z silnikiem 3.6 . Przejechane 83 tyś km . Żadnych problemów. Zero.
jamilano W turbo masz zupełnie inny silnik;)
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 5.01.2022, 11:55 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
jamilano napisał(a): Jeżdżę 911 997 turbo z silnikiem 3.6 . Przejechane 83 tyś km . Żadnych problemów. Zero.
jamilano Turbo to Metzger z suchą pompą. zupełnie inny silnik i słynący z niezawodności.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
MKMatt
|
Napisane: 5.01.2022, 12:00 |
|
Dołączył: 16.05.2020 Posty: 152
|
Jak to wolnossak to sprawdzić gładzie, jeśli będą ok to wymieniać regularnie olej i nie pałować na zimnym. Nie powinno być żadnych problemów.
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 5.01.2022, 12:02 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
Czy to 3.6, czy 3.8, czy też turbo, każdy silnik może paść jak go się pałuje na zimnym, nie sprawdza poziomu oleju, czy też nieregularnie serwisuje. Jak masz auto w USA to ja bym sprawdził czy miało regularny serwis. I w zasadzie tylko tyle jesteś w stanie zrobić. Jest ryzyko - jest zabawa. Kupujesz w końcu taniej, więc wlicz w zakup jakieś niespodzianki.
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: 5.01.2022, 13:05 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 499
|
Dzięki Panowie. Tak. miałem 996 C4S i byłe bardzo z niego zadowolony ale dużych przebiegów nie robiłem . Auto miało ponad 150T km i jeździło bezproblemowo plus nowy właściciel tez jeździ bez problemów silnikowych Samochód był serwisowany ale jak to z samochodem z USA - ryzyko zawsze jest OK podejdę do licytacji , może się uda
|
|
Góra |
|
arti_dg
|
Napisane: 5.01.2022, 14:46 |
|
Dołączył: 13.09.2014 Posty: 90
|
Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 5.01.2022, 16:19 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
arti_dg napisał(a): Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego. Jest. Tam ryzyko jest realne : głównie gładzie ale nie tylko (wieksze obciążenia). Dla całości obrszu są też auta które wytrzymują duże przebiegi - ergo trzeba o nie jednak dbać.
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 5.01.2022, 16:19 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 913
Nr klubowicza: 770
|
arti_dg napisał(a): Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego. +1
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 5.01.2022, 18:13 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
BartekG napisał(a): arti_dg napisał(a): Ale nie macie wrażenie, że jednak jest bardzo dużo egzemplarzy z remontem 3,8? Naprawianego 3.6 nie spotkałem żadnego. +1 Zapytacie w serwisach jakie silniki naprawiają. Możecie być pewni, że 3.6 też.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.01.2022, 20:32 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
Zeby nie wchodzić w szczegoly powiem odważnie tak : zawsze odradzałem ale oczywiście użytkownicy tych aut będą ich bronić bo kto by potem te auta odkupił ... : nie wierz w cuda ze będziesz spał spokojnie , 90% wlecicieli tych aut nawet nie wiedza ze maja silniki po remontach . Nawet auta z Japonia tak chwalone często odrazy lądują na remoncie mam z tym styczność ... usa i u nas tez - nie ma znaczenia rynek tak naprawdę . Moja tezę potwierdza jeszcze ciepły filmik , wyciągnąć wnioski możesz z wypowiedzi klubowego kolegi sam . A to przykładowy warsztat a takich warsztatów jest kilka w pl co robią to dzień w dzień więc wyobaz sobie skale zjawiska . Niemcy do nas tez przysyłają swoje wolhnossaki na remont najcześciej potem zaraz sprzedając . Moje zbierane dane i informacje od strony technicznej mówią ze to jest naprawde plaga , a ze satytstyczne informacje zgłaszane do asa mówią o zaledwie kilku kilkunastu % to bzdura bo od lat już nikt tego nie zgłasza tylko użytkownik sam się z tym boryka. https://www.youtube.com/watch?v=AGQADrO6n90Widać to jak się mechanicznie te 3,6 3,8 (996/997.1) zestarzały wytrzymalosciowo brzydko , wolałbym zmieni markę niż mieć auto z tym silnikiem i bać się przycisnąć i dzień w dzień przyglądać się wydechowi jaki kolor spalin itd. Ok jest ryzyko jest zabawa ale tu jest mała zabawa a ryzyko ogromne .
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 5.01.2022, 21:33 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 314
|
Znacie taki samochód który się nie psuje ? Wszystko,przecież można naprawić, Porsche 911 jest genialne !
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 5.01.2022, 22:17 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
9ELF napisał(a): Znacie taki samochód który się nie psuje ? Wszystko,przecież można naprawić, Porsche 911 jest genialne ! Honda fit USA 240 tyś km poza olejem, oponami i materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem tarcze przednie , ale nie z zużycia tylko jakoś głupio mi było myśleć, że one jeszcze powinny jeździć A na poważnie 996 i 997.1 to najbardziej współczesne Porsche z tych starych. Jeszcze nie klasyki, gdzie nikt nie oczekuje, że mają być bezawaryjne ale jeszcze nie samochody z złotej dekady ( 2005-2015) gdzie postarzanie produktu było na akceptowalnym poziomie. Kolega porschee ma 100% rację ... Niestety
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 5.01.2022, 22:27 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Racja jak zawsze jest po środku. Pomijając 997.1S awaryjność tych aut jest po prostu przeciętna.
Sa takie które robią 200 czy 300 tys km bez większych problemów a są i takie które mają istotne problemy po 100 tys.
Ja różnymi autami z generacji 9x6/9x7 jeżdżę chyba szósty rok i jedyne rzeczy jakie się zespoły to pierdóły typy przepływomierz czy kostka stacyjki.
Nie twierdzę, że to pancerny Mezger ale tez nie należy przesadzać.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 6.01.2022, 11:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
silniki M96 jedna jeszcze z usterek to ukruszona blok/”tuleja” na styku z głowicą i tutaj poodbno bezpieczniejszy 3.6 z racji grubszych ścianek ( a wogóle podstawoby Box 2.7 ??)
do oleju dodałbym wymieniany płyn chłodniczy ze wskazaniem na taki o podwyższonym wrzeniu (wąskie kanały chłodzące)
zakup... no co .. rewizja , endoskop - jak bardzo porysowane gładzie dorzucam taki dokument o silnikach M96
Silniki M64 czyli Mezgery jedna z zalet osobne tuleje, głowice, sucha micha pełna możliwość remontów... ale... 250 KM ver 300 KM. Nie wspominając o wadze.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|