Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.05.2009, 12:07 

Dołączył: 22.05.2009
Posty: 3
Witam,

Noszę się z zamiarem kupna ciekawego kabrioletu. Ponieważ ostatnimi czasy choruje na stare samochody chciałbym kupić klasyczny kabriolet marki która ma duży wkład w trendy motoryzacyjne. Dlatego padło ma porsche.

Dopiero zaczynam poszukiwania i chciałbym się dowiedzieć od was z czym to się je tzn. myślałem o modelu 964 ze względu na klasyczny wygląd i charakterystyczne przednie światła, co możesz powiedzieć mi o tym modelu? Co się najczęściej psuje na co zwrócić uwagę przy zakupie, rostrzał cenowy jest dosyć duży więc ile powinienem wydać na dobry egzemplarz, ile kosztuje utrzymanie takiego samochodu?

z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2009, 15:09 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
964 cabrio to bardzo dobry wybór. 8)
Powiedziałbym że najlepszy z możliwych.. ;)

Jeżeli trafisz na dobrze utrzymany egzemplarz nie będziesz miał za wiele do roboty. To naprawde bardzo solidna konstrukcja.
Ceny części w ASO to (przeważnie) kosmos, ale przy odrobinie cierpliwości idzie znależć dosłownie wszystko dużo taniej (ebay.de, ebay.com itp.)
Zużycie paliwa od 10-20l. :)

Osobiście polecam, choć w Polsce będziesz miał bardzo ograniczony wybór.
Myślę, że zadbany egzemplarz musi kosztować ~80-100k. pln.

PS. Unikaj aut powypadkowych (w PL niestety większośc takowych) - to szczególnie ważne przy cabriolecie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2009, 15:19 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1376
... możesz rozważyć jeszcze Targę... :)
:)
po zdjęciu dachu wygląda jak cabrio...
:)

a na poważnie, trzeba szukać, jeżdzić, sprawdzać organoleptycznie, ja szukałem rok i zjeżdiłem austrię, niemcy w koncu znalazłem w Belgii.
aha i ogłoszenia "w idealnym stanie" dopiero weryfikuje osobista wizyta.

czasem warto zapłacić więcej i mieć pewne zródło niż ryzykować, te auta potrafia wyszczuplić kieszeń...


pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2009, 15:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Najistotniejszy jest silnik (remont to masakra portfela), bezwypadkowosc tez mile widziana. Koszty czesci niestety sa wysokie (poza drobiazgami nic nie kosztuje mniej niz 500 zl 8)).




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.05.2009, 15:37 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1376
... a tak poza tym to dobra inwestycja ...:):)

pozdr, jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2009, 10:44 

Dołączył: 22.05.2009
Posty: 3
Zastanawiam się and sprowadzeniem takiego samochodu usa lub niemcy. Co do utrzymania ile kosztuje was roczne utrzymanie takiego samochodu?

Przy oględzinach auta na co zwrócić szczególną uwagę, jakieś symptomy po których mógłbym odróżnić czy jest to faktycznie okazja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2009, 11:33 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Jeżeli z USA koniecznie sprawdź VIN w CARFAX lub Autocheck.
To podstawa - mówi ilu miało właścicieli, jakie miało szkody, jaki przebieg, kiedy miało badania techniczne itp.

Przy oględzinach sprawdź stan blach i grubość lakieru, obejrzyj dokładnie silnik i skrzynię pod kątem wycieków, stan zawieszenia, układu kierowniczego itp. - najbezpieczniej (jeżeli jest taka możliwość) zlecić przegląd przedzakupowy w ASO Porsche.

Na temat kosztów - trudno jednoznacznie powiedzieć - zależy jaki kupisz egzemplarz, jakie będziesz robił przebiegi, gdzie będziesz serwisował itp.
Najlepiej nastaw się, że nie będzie tanio.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 10:09 

Dołączył: 22.05.2009
Posty: 3
a co do napędu 4 czy 2 koła?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.05.2009, 11:28 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
C4 nie występuje z tiptronikiem i jak dla mnie to go dyskwalifikuje.
Poza tym przekładnie redukcyjne często ulegaja (kosztownym) awariom.
Trakcja pomimo 4 butów, również pozostawia nieco do życzenia..

Dlatego świadomie wybrałem C2 - lżejszy, klasyczny napęd, mniej skomplikowany no i automatyczny. :)

Ale jaki by nie był - 964 to dobry wybór.

PS. Tu masz ładne C2 convertible


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum