Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.02.2017, 23:28 

Dołączył: 13.02.2017
Posty: 1
Witajcie,

Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie ten wlasnie model.
4.8 litra 385 km 146tys km przebiegu.
Auto dostepne jest u dealera ktory serwisowal je od nowosci, po wstepnych rozeznaniach z 80% pewnoscia moge powiedziec ze auto jest w stanie bardzo dobrym.

Co mnie skusilo w strone Porsche?
Cenie sobie dobre wykonanie auta i ergonomie, zdaje sie ze dobrze trafilem bo kiedy siedze za kierownica wszystko wydaje sie byc w odpowiednim miejscu.

Przeszukiwalem forum kilkukrotnie zwlaszcza jesli chodzi o koszty uttrzymania tego auta. Spalanie nie jest rzecza istotna.
Serwis... nie wydaje mi sie abym 9 letnie auto oddawal do ASO tutaj raczej zostane przy pewnym i sprawdzonym od lat mechaniku VAGa.

Jako ze nie mialem nigdy stycznosci z ta marka ( co najwyzej z Vw )
Chcialbym uzyskac troche wiecej informacji odnosnie bolaczek tych aut.
Wynalazlem ze Cayenki mialy problemy z wada konstrukcyjna silnikow i niewydolnym ukladem chlodzenia, znalazlem rowniez informacje ze w motorach 4.5 z konca produkcji ta usterka zostala juz poprawiona.
Czy ta balaczka dotyka rowniez 4.8?

Jak wyglada uzytkowanie auta z pneumatycznym zawieszeniem - tutaj rowniez jestem laikiem. Domyslam sie ze sprawa jest kosztowna, pytanie jak z awaryjnoscia?

Jakies inne nieprzyjemne doswiadczenia z uzytkowania w.w auta?

Po wstepnym rozeznaniu cen czesci wychodze z zalozenia ze ceny sa przystepne.
Klocki przod ok. 280 pln
Tarcze hamulcowe 330 pl za sztuke.
Plyny oleje firlty to standard.

Czy macie jakies podpowiedzi na co dokladniej zwrocic uwage?
O co zadbac przed kupnem takowego auta?
Co dodatkowo przeswietlic?

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi, i licze ze niebawem stane sie czestrzym bywalcem waszego forum ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2017, 8:48 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Sorry kolego, że się czepiam, ale skąd Ty wziąłeś takie ceny? To są najtańsze dostępne na rynku chińczyki? Daleko na takim shitcie nie zajedziesz. Do takiej masy kupujesz dobrej firmy zamienniki np Brembo, ATE około 600 za tarcze/sztuka i klocki ATE, TRW, Bosch około 500 komplet na oś można znaleźć, jak chcesz ceramiczne klocki do zwykłych tarcz to ATE 1.100 komplet i tak licz po zamiennikach. Są jeszcze EBC, ale cena sporo wyższa od standardowych zamienników.

4.8 nie ma problemu z chłodzeniem
Jeżeli chodzi o pneumatykę to trzeba sprawdzić czy równomiernie podnosi/opuszcza się auto, trzeba podpiąć komputer i zobaczyć czy są błędy. Jeżeli zadarzy się awaria (kompresor, miech) to może posadzić Ci auto w dziwnej pozycji bez możliwości dalszej jazdy. pomimo drogich zamienników np. miech 1500 pln/sztuka uważam, że pneumatyka to bardzo komfortowe rozwiązanie - samochód płynie po nierównościach.

Rozruch silnika przy sprawdzeniu powinnno się zrobić na zimnym silniku (najlepiej po nocy), potem na rozgrzanym.

Trzeba sprawdzić skrzynię biegów czy płynnie przerzuca biegi, czy nie ma wycieków

Wypowiadam się o 4.8, choć go nie użytkuję (mam 3.2), ale niedawno szukałem Turbo, Turbo S, GTS z okolicy 2009-2010

Weź pod uwagę też to, że mało który mechanik będzie potrafił się zająć 4.8

Co zrobić przed zakupem? Najlepiej przegląd przedzakupowy w PC, cena nie mała, ale spokój większy

Resztę dopowiedzą użytkownicy 4.8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum