Autor |
Wiadomość |
Jerzy
|
Napisane: 10.09.2015, 18:18 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Lubię historię, więc chętnie poczytałem o tych pięknych czasach
Wspaniałe nazwiska, wspaniałych kierowców, dzisiaj legendy. Rohl we Włoszech uznany za kierowcę rajdowego stulecia (poprzedniego), we Francji kierowca millenium.
Elford wygrywał rajdy w Porsche w 1967 i 68 roku. Zaczął sukcesy od Triumpha i Forda. Waldegard wygrywał w Porsche1969 ale mistrzostwa i najwięcej zwycięstw osiągnał jadąc Lancią, Fordem i Mercedesem Rohl wygrał wielokrotnie w rajdach jadąc: Fiatem 131, Oplem Ascona, Lancią i Audi Quatro. Wieloletnia hegemonia Porsche w rajdach? Porsche wygrywało wiele rajdów to prawda, poszukam ile bo to fajne, ale na oko widać, że kilkadziesiąt lat temu i hegemonia to nie była....
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 10.09.2015, 18:39 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Jurek, jak zwykle masz rację..ale żle się to czyta Taki pragmatyzm historyczny- a gdzie miejsce na LEGENDĘ. Z autopsji wiem ,ze ludzie sa w stanie zbudowac piekna legende z lekko zretuszowanej rzeczywistosci dnia wczorajszego a TY jestes wierny prawdzie z przed 40lat..gdyby tak angielscy francuscy i niemieccy politycy posiadali Twoja percepcje historii lepiej by sie nam wszystkim zyło.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 10.09.2015, 19:29 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Wątpliwości co do fajności Porsche nie mam i tego będę się trzymał!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.09.2015, 22:55 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jerzy napisał(a): Lubię historię, więc chętnie poczytałem o tych pięknych czasach
Wspaniałe nazwiska, wspaniałych kierowców, dzisiaj legendy. Rohl we Włoszech uznany za kierowcę rajdowego stulecia (poprzedniego), we Francji kierowca millenium.
Elford wygrywał rajdy w Porsche w 1967 i 68 roku. Zaczął sukcesy od Triumpha i Forda. Waldegard wygrywał w Porsche1969 ale mistrzostwa i najwięcej zwycięstw osiągnał jadąc Lancią, Fordem i Mercedesem Rohl wygrał wielokrotnie w rajdach jadąc: Fiatem 131, Oplem Ascona, Lancią i Audi Quatro. Wieloletnia hegemonia Porsche w rajdach? Porsche wygrywało wiele rajdów to prawda, poszukam ile bo to fajne, ale na oko widać, że kilkadziesiąt lat temu i hegemonia to nie była.... No cóż Jerzy, nie byłbyś sobą...więc licz, a z zaciekawieniem poznamy wyniki Kiedy Ty się rodziłeś, ja z wypiekami chłonąłem każdą informację o sukcesach Porsche. Ty klikasz po necie, ja odtwarzam w pamięci Legenda...40 letnia, jest faktem ! To chyba nie dziw, że legenda ma korzenie w przeszłości. Ta świadczy o sile faktów ! Lancia miała więcej zwycięstw ! Czy Fiat wygrywający Mistrzostwa stworzył legendę ? Kiedy trafiłem do muzeum Abartha w Rimini (pod muzeum Ferrari, piętro niżej, niechętnie udostępniane, bo (wtedy) było jeszcze bez autoryzacji Fiata !) to ślinka mi ciekła na widok treningówki 131 Rohrla... a jednak, legenda tego genialnego kierowcy jest mocniej związana z Porsche..tymi z rajdów! Nie mniej jak Mikkoli z Quatrro, Munariego z Lancią, Warmbolda z BMW, Sainza z Toyotą czy Nicolasa z Renault Kto pamięta Elforda w Fordzie? Bo tego z radów w Porsche -wszyscy. Tyle, że ten wspaniale kontynuował sukcesy w wyścigach. Waldegard w Lancii ...Zasada w Mercedesie...a jednak ich geniusz utrwalił się w rajdach, prowadzących Porsche. Tych, które przełom lat 60-70 tych miały dla siebie i stworzyły legendę. Czy Subaru dłużej wiodło prym na rajdowych szlakach ? Zatem licz Jurku, a ja sobie popatrzę na najniższą półkę mojej gablotki, gdzie stoi plejada tych wspaniałych aut, które prowadzone m.in. przez w/w kierowców,tworzyły historię rajdów, również łoiły Porsche, a ich legenda jednak nie dorównuje. Jakoś tak..... A wracając do wątku...i dziś, w rajdach historycznych, tamte Porsche budzą podziw i są siłą, choć jest to głównie siła kierowców, nie jedynie maszyn...
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 12.09.2015, 1:01 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
'A wracając do wątku...i dziś, w rajdach historycznych, tamte Porsche budzą podziw i są siłą, choć jest to głównie siła kierowców, nie jedynie maszyn...' I to jest właśnie to, co już pisałem i chciałem przekazać. Podziwiam tych pasjonatów, pozytywnych, nostalgicznych wariatów, którzy dzisiaj ścigają się GT3 po rajdach i się nie poddają. I wszystkich tych, którzy uczestniczą w każdym innym rajdzie, każdym 911 bo je kochają i potrafią nimi jeździć. Bo w jednym cały świat jest zgodny: Porsche jest wspaniałym autem ale, żeby to zrozumieć i poczuć, to trzeba się sporo napracować i umieć nim kierować. Do tego nie potrzebuję zaklinać rzeczywistości i dokładać 'nowych historycznych prawd', żeby to doceniać. Porsche miało rajdowe sukcesy, stworzyło piękne sportowe auto - legendę samą w sobie, którą do dzisiaj mnóstwo NAS kręci i pasjonuje. I na to też nie szkoda nam pieniędzy, czasu, wysiłku. Jakkolwiek chciałbyś się czepiać (bo to niestety też cię kręci) sposobu realizowania tej pasji przez takich jak ja, to i tak tej przyjemności mi nie odbierzesz. I wracając do oryginalnego wątku i mojej interpretacji: Porsche 911 nie jest atuem stworzonym do rajdów, przynajmniej w aktualnej sytuacji przepisów, zasad konkurencji w tej najwyższej klasie i nie ma co zaklinać rzeczywistości. Inna rzecz, to rzeczywiście pewnego rodzaju oszukiwanie generalnej publiki przez światowe koncerny samochodowe, które wymuszają takie regulacje, które promują takie pierdzikółki, wydmuszki zrobione na bazie popularnych modeli typu Fiesta, Polo itd. I jakoś to nikogo nie dziwi, że te same auta w wersjach seryjnych ze sportem nie mają nic wspónego i mają status kotleta mielonego ze szczawiową w motoryzacyjnym menu. W latach, kiedy Porsche wygrywało w rajdach, ścigały się auta w zasadzie seryjne, więc nie było wciskania kitu. Pewnie dlatego Porsche nie dedykuje teraz swoich aut do rajdów i bardzo dobrze!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 12.09.2015, 10:20 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jerzy napisał(a): 'A wracając do wątku...i dziś, w rajdach historycznych, tamte Porsche budzą podziw i są siłą, choć jest to głównie siła kierowców, nie jedynie maszyn...'
I to jest właśnie to, co już pisałem i chciałem przekazać...... Zatem ciesze się Jurku, że kolejny raz jesteśmy zgodni Bo łączy nas ta sama pasja, choć na innych płaszczyznach.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 20.09.2015, 19:01 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 20.09.2015, 19:31 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 293 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Porsche opanowało GPPPZ 2015. To był bardzo dobrze przygotowany rajd. Dużo przejechanych kilometrów, ciekawe próby sportowe, jazda na regularność na bardzo krętych trasach górskich. Zachęcam posiadaczy klasyków i youngtimer do uczestnictwa w przyszłym roku. Duże brawa dla organizatorów GPPPZ 2015. http://www.pzm.pl/news/porsche-opanowalo-gpppzhttp://gpppz.pl/
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.09.2015, 19:36 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5198 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Arku bardzo skromny jesteś. Gratulacje za wygranie całego rajdu! Tak trzymać! Trzecie miejsce zajął, także nasz klubowy kolega, Marcin Chwist (Cooldude), też wielkie gratulacje!
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 20.09.2015, 22:55 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
No Panowie szacunek Gratulacje!!!
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 20.09.2015, 23:24 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 21.09.2015, 9:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 21.09.2015, 10:14 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Brawo
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 22.09.2015, 0:42 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Z tego co przeczytałem to Marcin od I dnia był w 'szpicy'. Tym bardziej chapeau bas! Serdeczne gratulacje dla wszystkich porszakowców za tak udane wyniki No i czekam na foto&video-relacje
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 11.10.2015, 9:00 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 293 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 11.10.2015, 21:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Polska, mieszkam w Polsce, mieszkam tu, tu, tu !!! Sarmaci nie umarli
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 29.09.2016, 7:38 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 293 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Porsche najlepsze w GPPPZ Skromnie się pochwalę że drugi raz z rzędu wygraliśmy Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych im Witolda Rychtera. Długi i ciężki rajd ale szczęśliwie dojechaliśmy z sukcesem do mety. Załoga Automobilklubu Śląskiego w składzie Arkadiusz Wieczorek / Marcin Żuk jadąca Porsche 911RS zwyciężyła w klasyfikacji generalnej 2. Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych. Impreza trwała od czwartku 22 września do soboty 24 września. Zawodnicy przejechali prawie 1500 km, z czego w większości na odcinkach na regularność. Były także próby sportowe na torach FSO, w Słomczynie, Radomiu, Kielcach, Wyrazowie koło Częstochowy i Tychach. http://www.pzm.pl/news/2016/mppz-pojazd ... ze-w-gpppz
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
adam748
|
Napisane: 10.11.2016, 17:23 |
|
Dołączył: 15.05.2012 Posty: 601
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 19.02.2017, 1:26 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 15.07.2018, 19:37 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|