Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.11.2024, 13:37 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 48
Witam, czy ktoś używa ładowarki Porsche/Ctek do gniazda zapalniczki w 992?
To że trzeba ją uruchomić na krótko po wyłączeniu zapłonu jest oczywiste, ale sama ładowarka po jakimś czasie przestaje ładować i dochodzi do braku komunikacji z pojazdem. Myślałem, że moduł zarządzania energią będzie utrzymywał napięcie, aby samochód stał naładowany.

Pierwsza niemiła niespodzianka była, gdy podłączyłem auto i zostało w garażu na 2 miesiące. Wróciłem i oczywiście auto martwe. Ożywiłem, naładowałem Ctek One bezpośrednio przy aku.
Podłączyłem oryginał i widzę po kilku dniach, że znowu jest rozłączona.

Ma ktoś na to patent? Zawsze zostawiam podpięte pojazdy na dłuższy wyjazd, ale jest to zupełnie bez sensu, że ładowanie w przypadku 992 ustaje po paru dniach.
Aku litowy, ale pewnie to bez znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2024, 18:44 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 78
Nr klubowicza: 785
Czesc, uzywalem w 992 w sposob jaki opisales, ale ladowalem systematycznie co mniej wiecej 3-4 tygodnie. Probowalem tez bezposrednio do klem, ale nie udalo mi sie. Natomiast kilka dni temu PCP (Poznan) pokazano mi prosty patent - przejsciowka bezposrednio do akumulatora, do klem, podlaczona na stale i wtedy przez ta przejsciowke prostownik przez zlacze jak do zapalniczki laduje bezposrednio akumulator. Przejsciowke kupilem w PCP i mechanik tam mi to zalozyl. W ten sposob laduje bezposrednio akumulator i nadal przez gniazdo jak do zapalniczki. Powiedziano mi ze to najsensowniejsze rozwiazanie. Auto wowczas “nie zasypia”, pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2024, 12:00 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 48
Krzysiek (Poznań) napisał(a):
Czesc, uzywalem w 992 w sposob jaki opisales, ale ladowalem systematycznie co mniej wiecej 3-4 tygodnie. Probowalem tez bezposrednio do klem, ale nie udalo mi sie. Natomiast kilka dni temu PCP (Poznan) pokazano mi prosty patent - przejsciowka bezposrednio do akumulatora, do klem, podlaczona na stale i wtedy przez ta przejsciowke prostownik przez zlacze jak do zapalniczki laduje bezposrednio akumulator. Przejsciowke kupilem w PCP i mechanik tam mi to zalozyl. W ten sposob laduje bezposrednio akumulator i nadal przez gniazdo jak do zapalniczki. Powiedziano mi ze to najsensowniejsze rozwiazanie. Auto wowczas “nie zasypia”, pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

to OEM przejściówka, czy jakiś Chińczyk?
Auto chyba po 7 dniach przechodzi w tryb "uśpienia". Nie wyobrażam sobie go tak zostawić na 2 miesiące, dlatego staram się go trzymać pod ładowarką.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2024, 13:28 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 182
Kune napisał(a):
Witam, czy ktoś używa ładowarki Porsche/Ctek do gniazda zapalniczki w 992?
To że trzeba ją uruchomić na krótko po wyłączeniu zapłonu jest oczywiste, ale sama ładowarka po jakimś czasie przestaje ładować i dochodzi do braku komunikacji z pojazdem. Myślałem, że moduł zarządzania energią będzie utrzymywał napięcie, aby samochód stał naładowany.

Pierwsza niemiła niespodzianka była, gdy podłączyłem auto i zostało w garażu na 2 miesiące. Wróciłem i oczywiście auto martwe. Ożywiłem, naładowałem Ctek One bezpośrednio przy aku.
Podłączyłem oryginał i widzę po kilku dniach, że znowu jest rozłączona.

Ma ktoś na to patent? Zawsze zostawiam podpięte pojazdy na dłuższy wyjazd, ale jest to zupełnie bez sensu, że ładowanie w przypadku 992 ustaje po paru dniach.
Aku litowy, ale pewnie to bez znaczenia.



Na rennliscie mi kiedys mignelo ze w 992 aby działało ladowanie przez zapalniczke, włączasz zapłon, wpinasz ładowarkę do gniazda, wyłączasz zapłon i powinno nieodcinac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2024, 20:59 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 87
Używam ładowarki porsche kupioną w akcesoriach PCW podłączoną bezpośrednio do punktów ładowania pod maską (Macan S).
Po podładowaniu świeci na zielono. Gdy napięcie aku po czasie spadnie to przechodzi w ponowne ładowanie. Jednak jak będzie przerwa w dostawie prądu 230VAC (nawet krótkotrwała) to po jego powrocie ładowarka już się nie włączy, niestety. Ja kilka x widziałem, że ładowarka nie ładuje. Sprawdź u siebie może też tak było dlatego w rezultacie padł akumulator.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 17:16 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 48
Problem pozostaje, mimo wielu prób. Kupiłem inna ładowarkę, bardziej zaawansowaną CTEK One do akumulatorów LiON. Po pozostawieniu pojazdu pod ładowarką i tak usypia on po jakimś czasie (nie wiem dokładnie jakim, bo ostatnio nie bywam na tyle długo).
Napisałem do centrum wsparcia CTEK i podobno problem jest znany i winne jest zarządzanie energią, które mimo podłączonego prostownika/ładowarki i tak przechodzi w tryb uśpienia i nic nie da się z tym (wg. nich) zrobić.

Zaskoczony jestem, że tak mało osób ma ten kłopot - nie zimujecie tych aut?


apsza napisał(a):
Używam ładowarki porsche kupioną w akcesoriach PCW podłączoną bezpośrednio do punktów ładowania pod maską (Macan S).
Po podładowaniu świeci na zielono. Gdy napięcie aku po czasie spadnie to przechodzi w ponowne ładowanie. Jednak jak będzie przerwa w dostawie prądu 230VAC (nawet krótkotrwała) to po jego powrocie ładowarka już się nie włączy, niestety. Ja kilka x widziałem, że ładowarka nie ładuje. Sprawdź u siebie może też tak było dlatego w rezultacie padł akumulator.

Myślę, że Macan to inna bajka, bo zarządzanie energią jest z Audi. Tu jest akumulator LiOn który gdy pojazd stoi nieużytkowany od razu się blokuje. Ładowanie na aku/złączach też niczego nie zmienia. Auto się usypia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 19:50 

Dołączył: 26.11.2021
Posty: 78
Nr klubowicza: 785
Mam ladowarke Porsche - wiem, przeplacilem, bo to prosty Cetek, ale wolalem dyskutowac z Porsche. Tak jak ktos wczesniej napisal przed ladowaniem trzeba auto „obudzic” - zaplon na chwile. A co do usypiana ladowarki - zerknij do instrukcji, tam pokazane sa fazy ladowania. W teorii nie powinien sam usnąć. Ale rzeczywiscie wylaczenie prądu może przerwać cykl.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum