Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:35 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 396
Jakoś tak mi się spodobała nową m2 i jeszcze w manualu. Dostałem dobrą cenę na zakup ale jakoś mam wrażenie że to nie jest samochód który mógłbym trzymać np 5-7 lat . Z drugiej strony samochód kompletny na co dzień i na tor w rozsądnych pieniądzach który da emocje . Są solidne , nie mają słabych punktów. Utrata wartości przez pierwsze 5 lat też nie jest jakoś miażdżąca. Tylko nie wiem skąd takie przekonanie, że np cayman GT byłby lepszy ? Tylko czy cayman GT z przebiegiem 100 tys nadal będzie trzymał cenę ? Może ktoś z forumowiczów ma podobne zestawienie i coś podpowie . Dodam , że mam jeszcze inne dziwolągi , ale chciałem coś bardziej do codziennego tyrania ale żeby można było pedałem gazu regulować uśmiech .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:30 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1043
Mam M2 F87 i M3 G80. Całościowo to są mega fajne auta. M2 G87 jeździłem - również jest super fajne, może poza niepasującym wyświetlaczem ale człowiek się szybko przyzwyczaja. Porównujesz do Caymana GT - na torze na 100% będzie fajniejszy - lżejszy, precyzyjniejszy, bardziej wrażeniowy. Na codzień BMW naprawdę daje sporo frajdy, zwłaszcza RWD choć trochę innego rodzaju niż Porsche. Ma też pewne przewagi - jest trochę wygodniej, trochę ciszej widać trochę lepiej, momentu bardzo dużo.

Mała uwaga - gdybyś zdecydował się torowo użytkować M2 lub M3 serii G to w nadkolach masz przesłony kanałów chłodzących hamulce, które trzeba wyjąć. Zadaniem przesłon jest ograniczenie wody padającej na tarczę w deszczu ale na torze należy je wyjąć by zwiększyć skuteczność chłodzenia. BMW M wypuściło PDFa z instrukcją użytkowania torowego i tam to wypatrzyłem.

Więc nie pomogę jeśli potrzebujesz krytyki. Kupuj - takchi aut za jakiś czas nie będzie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:03 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 396
Więc nie pomogę jeśli potrzebujesz krytyki. Kupuj - takchi aut za jakiś czas nie będzie :)[/quote]

No nie pomagasz :) ambicje torowe już zaspokojone , teraz raczej na codzienne przyjemności z obowiązkami stawiam. To samo myślę , że za chwilę przejdzie tsunami i wymiecie generatory uśmiechu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:12 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1043
To może trochę jednak wrzucę. Nie wiem dlaczego ale choć w Porsche zdecydowanie wolę manuale to w autach BMW jakoś bardziej pasują mi automaty. Nie wiem do końca dlaczego tak jest. Mam teorię, że to z powodu charakterystyki silników. Porsche stara się robić je bardziej liniowe, nawet nowe starają się ukryć doładowanie. BMW są bardziej brutalne, ewidentnie czujesz że jedziesz autem z turbo. Sugeruję więc przejażdżkę M2 auto. Zwróć uwagę, że jeśli w trybie auto zmienisz bieg dźwignią zamiast manetką to skrzynia nie wróci do trybu automatycznego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 23:08 

Dołączył: 21.04.2017
Posty: 104
U mnie co prawda "jedynie" G42 M240i RWD na daily, ale mam bezpośrednie porównanie do Caymana GT4, którego użytkuję weekendowo i na torze.

BMW jest dużo lepsze na co dzień, wygodniejsze, automat, lepszy tech, dużo lepiej wyciszone, nie przyciera wszędzie dziobem, ma sensowne siedzenia z tyłu i przyzwoity bagażnik pod 400 litrów. Można bez zmęczenia strzelić sporą trasę, w środku jest bardzo cicho i auto pali tyle co nic. Można też włączyć tryb sport plus i się pobawić w huligana.

Jazda Porsche to za to specjalne wydarzenie za każdym razem gdy do niego wsiadasz, w górach czy jeździe typowo zabawowej BMW dla mnie nie ma podejścia. Ryk silnika N/A za plecami, genialny manual, karbonowe kubły, kontrola trakcji pozwalająca iść bokiem z każdego ronda, czucie przodu, dużo lepszy układ kierowniczy, wszystko to powoduje że zapominasz o pewnych niewygodach ;)

Do zabawy zdecydowanie GT4. Do jazdy codziennej czy miejskiej zdecydowanie BMW. I tak jak przedmówca o ile w GT4 manual bardzo pasuje, to do BMW brałbym tylko automat.

Na daily może jeszcze rozważ innego Caymana niż GT4, te auta mają głównie sens jeśli planujesz torowanie. Taki Boxster/Cayman GTS 4.0 też by na pewno dał radę w codziennym kręceniu się wkoło komina.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum