|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
fx45
|
Napisane: 8.02.2025, 18:35 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 399
|
Jakoś tak mi się spodobała nową m2 i jeszcze w manualu. Dostałem dobrą cenę na zakup ale jakoś mam wrażenie że to nie jest samochód który mógłbym trzymać np 5-7 lat . Z drugiej strony samochód kompletny na co dzień i na tor w rozsądnych pieniądzach który da emocje . Są solidne , nie mają słabych punktów. Utrata wartości przez pierwsze 5 lat też nie jest jakoś miażdżąca. Tylko nie wiem skąd takie przekonanie, że np cayman GT byłby lepszy ? Tylko czy cayman GT z przebiegiem 100 tys nadal będzie trzymał cenę ? Może ktoś z forumowiczów ma podobne zestawienie i coś podpowie . Dodam , że mam jeszcze inne dziwolągi , ale chciałem coś bardziej do codziennego tyrania ale żeby można było pedałem gazu regulować uśmiech .
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 8.02.2025, 20:30 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1045
|
Mam M2 F87 i M3 G80. Całościowo to są mega fajne auta. M2 G87 jeździłem - również jest super fajne, może poza niepasującym wyświetlaczem ale człowiek się szybko przyzwyczaja. Porównujesz do Caymana GT - na torze na 100% będzie fajniejszy - lżejszy, precyzyjniejszy, bardziej wrażeniowy. Na codzień BMW naprawdę daje sporo frajdy, zwłaszcza RWD choć trochę innego rodzaju niż Porsche. Ma też pewne przewagi - jest trochę wygodniej, trochę ciszej widać trochę lepiej, momentu bardzo dużo. Mała uwaga - gdybyś zdecydował się torowo użytkować M2 lub M3 serii G to w nadkolach masz przesłony kanałów chłodzących hamulce, które trzeba wyjąć. Zadaniem przesłon jest ograniczenie wody padającej na tarczę w deszczu ale na torze należy je wyjąć by zwiększyć skuteczność chłodzenia. BMW M wypuściło PDFa z instrukcją użytkowania torowego i tam to wypatrzyłem. Więc nie pomogę jeśli potrzebujesz krytyki. Kupuj - takchi aut za jakiś czas nie będzie ![Smile :)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 8.02.2025, 22:03 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 399
|
Więc nie pomogę jeśli potrzebujesz krytyki. Kupuj - takchi aut za jakiś czas nie będzie ![Smile :)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) [/quote] No nie pomagasz ![Smile :)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) ambicje torowe już zaspokojone , teraz raczej na codzienne przyjemności z obowiązkami stawiam. To samo myślę , że za chwilę przejdzie tsunami i wymiecie generatory uśmiechu.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 8.02.2025, 22:12 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1045
|
To może trochę jednak wrzucę. Nie wiem dlaczego ale choć w Porsche zdecydowanie wolę manuale to w autach BMW jakoś bardziej pasują mi automaty. Nie wiem do końca dlaczego tak jest. Mam teorię, że to z powodu charakterystyki silników. Porsche stara się robić je bardziej liniowe, nawet nowe starają się ukryć doładowanie. BMW są bardziej brutalne, ewidentnie czujesz że jedziesz autem z turbo. Sugeruję więc przejażdżkę M2 auto. Zwróć uwagę, że jeśli w trybie auto zmienisz bieg dźwignią zamiast manetką to skrzynia nie wróci do trybu automatycznego.
|
|
Góra |
|
unkes
|
Napisane: 8.02.2025, 23:08 |
|
Dołączył: 21.04.2017 Posty: 105
|
U mnie co prawda "jedynie" G42 M240i RWD na daily, ale mam bezpośrednie porównanie do Caymana GT4, którego użytkuję weekendowo i na torze. BMW jest dużo lepsze na co dzień, wygodniejsze, automat, lepszy tech, dużo lepiej wyciszone, nie przyciera wszędzie dziobem, ma sensowne siedzenia z tyłu i przyzwoity bagażnik pod 400 litrów. Można bez zmęczenia strzelić sporą trasę, w środku jest bardzo cicho i auto pali tyle co nic. Można też włączyć tryb sport plus i się pobawić w huligana. Jazda Porsche to za to specjalne wydarzenie za każdym razem gdy do niego wsiadasz, w górach czy jeździe typowo zabawowej BMW dla mnie nie ma podejścia. Ryk silnika N/A za plecami, genialny manual, karbonowe kubły, kontrola trakcji pozwalająca iść bokiem z każdego ronda, czucie przodu, dużo lepszy układ kierowniczy, wszystko to powoduje że zapominasz o pewnych niewygodach ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) Do zabawy zdecydowanie GT4. Do jazdy codziennej czy miejskiej zdecydowanie BMW. I tak jak przedmówca o ile w GT4 manual bardzo pasuje, to do BMW brałbym tylko automat. Na daily może jeszcze rozważ innego Caymana niż GT4, te auta mają głównie sens jeśli planujesz torowanie. Taki Boxster/Cayman GTS 4.0 też by na pewno dał radę w codziennym kręceniu się wkoło komina.
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 9.02.2025, 12:23 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 185
|
Jako jedno auto zdecydowanie m2, 4 miejsca, na torze też fun. Ale jeśli mówimy o weekendowym, daily z doskoku, to ciężko przebić gt4. M2 jest też kilkaset kilogramów cieższe, zupelne inne warażenia z jazdy z silnikiem centralnym. Lepiej utrzymać wartość. Wszystko wg mnie sprowadzą się czy to jest jedyne auto czy nie.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: wczoraj, 0:29 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 455
Nr klubowicza: 797
|
G87 jest genialnym autem. Niesamowicie szybkie i z ogromnym potencjałem na więcej, kontrola trakcji torowa też działa fantastycznie i to jest duży plus w porównaniu do poprzedniczki. Na mokrym na Cup2 da się całkiem szybko jeździć. Nie da się tego auta porównać do 240i. Jak nie jeździłeś eMkami F serii to też raczej nie będziesz marudził na ZF’a - choć obiektywnie do jazdy daily lepiej działa w innych sytuacjach brakuje DCT. Jedyne co dla mnie jest trudne do przejścia to tablet, ale M3/4 też w lci dostały niestety - ale znam ludzi dla których to jest mocna strona tego auta. Jak ktoś nie wozi dzieciaków codziennie M2 jest mega opcją w innym wypadku bierz G80
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
DamianL
|
Napisane: wczoraj, 15:53 |
|
Dołączył: 9.09.2023 Posty: 6
|
Mówiąc bardzo z grubsza - większość BMW M, od serii F i dalej mają bardziej brutalny charakter, czy też nawet w kierunku "attention car" jak mowa o ich zachowaniu i tendencji do nerwowości, o ironio jeszcze bardziej na trybach MDM niż nawet na TCS OFF. Jeśli chodzi o dzienny użytek i żeby mieć frajdę z jazdy, jeśli lubisz taką typową zrywność i żeby w miarę rozsądnie pobawić się tyłem, M2 będzie fajną opcją. Jeśli natomiast czerpiesz więcej frajdy z typowo płynnej i wyścigowej jazdy i trzymania prędkości w zakrętach, co poniekąd może być w jakimś mniemaniu "nudniejszą" jazdą, zdecydowanie tutaj wygrywają Porsche. Seria G i tak jest dużo bardziej stabilna i wyważona względem serii F, która właśnie potrafi sprawić swoje psikusy na torze, oraz pod kątem samych właściwości jezdnych i jeszcze jak mowa o wadze, nie przejmowałbym się tym ile waży M2. Można jednak się przejąć jak miałbyś spojrzeć na zużycie opon i hamulców w ramach torowania ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) No i jak mowa o użytku torowym, praktycznie we wszystkich BMW M trzeba ingerować w hamulce, aby to miało ręce i nogi i nie działa to tak jak w 911 i Caymanach, jednak czytam, że tutaj mowa bardziej o standardowej jeździe. Nie wierzę jednak, że M2 nie będzie kusiło na jakiś trackday ![Mr. Green :mrgreen:](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: wczoraj, 20:40 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 399
|
Bardzo dziękuję za wszystkie głosy naprawdę dużo mi dają. Już spróbowałem m2 w automacie. Jestem naprawdę zaskoczony tym jak działa zawieszenie w trybie normalnym i torowym . Nie czuć tej masy przynajmniej na drodze względem F. Ma tor jeśli się wybiorę to tylko dla dla zabawy , czasy mnie nie interesują. I jednak manual. Mimo mocy tego samochodu chciałbym mieć manualną skrzynię biegów a tak jak kolega napisał po okresie gwarancji na pewno podniosę moc. Jedyna rzecz której się obawiam to wytrzymałość skrzyni biegów manualnej. Automat udowodnił że wytrzymuje dużo większe moce.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: wczoraj, 20:44 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 399
|
Wiecie czego nie mogę sobie odmówić w manualnej skrzyni biegów ? Kiedy dojeżdżasz do zakrętu przy umiejętnym wbiciu odpowiedniego biegu w dół samochód łagodnie nastawia tył w kierunku jazdy. I nie chodzi tu o drift kiedy odpalamy moc szycie zakrętu tylko dojazd do szczytu zakrętu.Nie wiem czy w automacie da się to zrobić.
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: dzisiaj, 9:01 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 210 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
Jako zagorzały fan BMW od ponad 20 lat...posiadacz i użytkownik paru modeli M...po potestowaniu M2....stwierdzam IMHO że sportowe coupe Porsche prowadzi się wszędzie lepiej...A na torze to jest różnica klasy albo i dwóch na korzyść marki którą rozsmakowuję się dopiero od paru lat.
O wątpliwej "urodzie" nie dyskutuję ale samochód sportowy ważący ponad 1800kg ?? No way, man...
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
unkes
|
Napisane: dzisiaj, 12:13 |
|
Dołączył: 21.04.2017 Posty: 105
|
Co do manuala to wydaje mi się, że podobny efekt do tego co piszesz możesz uzyskać łopatkami w trybie ręcznym. Nawet na odcięciu nie przebije biegu w górę ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) Ja jeszcze wrzucę inny pomysł - Alpine A110. Jeśli nie jeździłeś polecam jazdę próbną, chętnie bym takie przygarnął ale już trochę dużo tych coupe jak na rodzinę z dwójką dzieci.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: dzisiaj, 13:35 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 399
|
unkes napisał(a): Co do manuala to wydaje mi się, że podobny efekt do tego co piszesz możesz uzyskać łopatkami w trybie ręcznym. Nawet na odcięciu nie przebije biegu w górę ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) Tak z tym że mi chodziło dokładnie odwrotny efekt. Przy dojeździe do szczytu zakrętu przy zrzucenu 2-3 biegi w dół i łagodnym puszczeniu sprzęgła następuje, płynięcie tyłu w kierunku przeciwnym do skrętu. Taka odwrotność driftu ( przepraszam ogarniętych tematem łamanymi określeniami ![Wink ;)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) . Podobny efekt występuje na motocyklu przy jeździe torowej. Udaje się to uzyskać przy automacie jednak jest to gwałtowne ( brak kompensacji sprzęgła) . Bardziej torowi będą wiedzieć o co chodzi
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: dzisiaj, 14:40 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 720 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Wamet napisał(a): O wątpliwej "urodzie" nie dyskutuję ale samochód sportowy ważący ponad 1800kg ?? No way, man...
M2 według normy WLTP (pełny bak + 75KG kierowca) ze standardowym wyposażeniem waży 1780KG. Nowe Turbo S według tych samych norm waży 1715kg. Dodaj opcje, typu sunroof (30KG?) i mamy prawie to samo.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: dzisiaj, 15:40 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 210 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
Johnny napisał(a): Wamet napisał(a): O wątpliwej "urodzie" nie dyskutuję ale samochód sportowy ważący ponad 1800kg ?? No way, man...
M2 według normy WLTP (pełny bak + 75KG kierowca) ze standardowym wyposażeniem waży 1780KG. Nowe Turbo S według tych samych norm waży 1715kg. Dodaj opcje, typu sunroof (30KG?) i mamy prawie to samo. No niestety Benia pomimo mojej miłości do tej marki mija się z prawdą jeśli chodzi o kg (jak to prawie każda kobieta ![Smile :-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif) ...Ważyłem gotową do jazdy i pokazało plus 1,8 tony...Turbo S jeśli chodzi o wyposażenie to jest Mercedes S klasy, niezrównana trakcja wynika z ciężkiego AWD...a i tak waga pokazała ponad 100kg mniej.. No i co to za porównanie M2 ze szczytem drabiny rozwojowej w 911 Porsche ??? Odpowiednik M2 to Cayman...co najmniej 200kg lżejszy Kocham BMW całym serduchem....ale Porsche jest po prostu lepszym samochodem sportowym....poza ceną ![Wink ;-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 39 minut temu |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 455
Nr klubowicza: 797
|
Wamet napisał(a): szczytem drabiny rozwojowej w 911 Porsche ??? Odpowiednik M2 to Cayman...co najmniej 200kg lżejszy Porsche jest po prostu lepszym samochodem sportowym....poza ceną ![Wink ;-)](https://porscheclub.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif) Gust jak 4 litery. Nawet pomijając cenę wszystkie stwierdzenia co jest szczytem w 911 i 718 vs M2 są prawdziwe z Twojej perspektywy a z innej… 😉 A biorąc cenę pod uwagę - nowe M2 poniżej 300 brutto się kupuje bez większego problemu. Trudno w tej kwocie o bardziej wszechstronne i kompetentne w prowadzeniu auto 💪
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|