Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.05.2007, 18:07 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 115
„Poszukuje specjalistycznego warsztatu / zakladu gdzie można wykonać dokładną kompletną geometrie i zbieżność kół / układu kierowniczego oraz wyważanie / ustawienie odpowiedniego rozkładu masy w Porsche 944.Najlepiej w okolicach Warszawy.”


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2007, 20:18 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Usmiechnij sie do PDMobila ma teraz wszyskie drobiazgi do zrobienia pelnej geometrii. Bez malego dziwnego ustrojstwa nie mozna plynnie ustawic pochylenia tylnych kol. No i praktyke...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2007, 11:47 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 39
To małe dziwne coś co ma pdmobil można sobie latwo wyrzeźbić samemu, a wtedy wystarczy być odpowiednio zdesperowanym (czyt. pracować nocą przed zawodami nad zawieszeniem), by przy pomocy sznurka, o 4 nad ranem, ustawić całą geometrię. :wink: :D
Polecam jednak pdmobila - skoro dał radę z zawieszeniem Ciacha to jest w stanie zrobić wszystko :roll:

pzdr
jacek(pilatus)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2007, 13:45 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
To male 'cos' w 24 i 44 to rozne rzeczy... w 24 sa dwa jednakowe mimosrody do regulacji w 44 ma inna srednice mimosrodu.. a Ty Jacku jestes proFAN... na sznurki to ja w nissanie ustawialem,pochylenia na poziomice a zbieznosc na listwe... a my mowimy o PORSCHE :D Gerd ma drogie oponki dosc-szkoda byloby je zajezdzic "jednostronnie" "jednorazowo" nie mowiac juz o wyniku SPORTOWYM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2007, 14:01 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Wygląda na to, że Piotr jest guru w temacie. Ja też jestem w kolejce... :roll:

Jak to dobrze, że jest z nami :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2007, 16:42 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
Polecam też Pana Biernackiego co zakłąda zawieszenia H&R robi geometrie , zbieżność i takie tam , i to naprawdę dobrze , ma lata doświadczenia w sporcie .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2007, 17:30 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 39
Tona -> ja tam lubię swoje opony i nie zrobiłbym im krzywdy 8) .
Wiedziałem jakie parametry chcę ustawić i dokładnie takie ustawiłem zarówno z przodu jak i z tyłu. Jedyne czego nie byłem w stanie zrobić tak prostymi środkami był kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale zbieżność i kąt pochylenia koła to spokojnie. Przy użyciu 4 butelek piwa (musza być pełne aż do końca regulacji - to było nawiększe wyzwanie ;-) ) do wyznaczenia obrysu samochodu i środka symetrii, aluminiowej "łaty" i suwmiarki daje się to zrobić tak, ze pan diagnosta nie ma co poprawiać - sprawdziłem. Tyle, że to trwało ponad 3 godziny, kosztowało trochę nerwów (jak mi się jedna butelka przewróciła :roll: ) i jeśli nie musiałbym tego robić (znaczy gdyby były całodobowe stacje diagnostyczne) to na pewno bym nie robił.
O różnicach w narzędziach do 924 i 944 faktycznie nie wiedziałem.

Dla jasności napiszę wprost - jestem za zleceniem takich zabaw profesjonaliście.

pzdr
jacek(pilatus)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.05.2007, 22:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Cztery piwa?....hm chyba tez zaczne sam ustawiac geometrie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.05.2007, 9:39 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
a ja polecam zakłady z dobrym sprzętem cyfrowym i aktualnymi danymi do każdego auta. Osobiście byłem już z wszystkimi 44 z okolicy w Myszkowie i mieli dane w komputerze, wraz ze schematami czym do czego kręcić. goście zawsze sprawdzają ciśnienie i obciążają samochód aby symulować kierowce w środku. Na sznurki to malucha bym nie ustawiał.
A po tym jak mi ustawili całkiem inne auto, szczególnie w zimę czy na mokrym jak leciał tył łatwiej bylo go opanować 8)
A słynne narzędzie VW xxx do ustawiania zbieżności kół tylnych można zastąpić dwójką ludzi (jeden ustawia "specjalistycznym" łomem albo dużym śrubokrętem tak jak ma być, a drugi dokręca. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.05.2007, 23:55 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 39
Tona -> możemy kiedyś wpólnie ustawić geometrię - to będzie 8 piw i jeszcze większe wyzwanie by nie wypić przed końcem roboty (chodzi o to żeby były ciężkie gdy wiążesz do nich sznurki) :wink:
meewosh -> za bardzo ufasz komputerom. Zapewniam Cię, że można uzyskać podobną dokładność przy pomocy sznurka (i 4 piw :roll: ). W zaprzyjaźnionym warsztacie zawsze ustawiają mi geometrię przy pomocy urządzeń starej generacji - promień świetlny + tablice. Mają też zestaw komputerowy do geometrii z laserami i matrycami CCD, ale mnie ustawiają na starym zestawie bo... jest dokładniejszy. Komputerowe zabawki za to są zdecydowanie szybsze. Ostatnio widziałem nawet taką maszynkę co rysuje na ekranie którą śrubką ma kręcić mechanik, a jak już kręci to sygnalizuje czy w dobrą stronę :shock: .

pzdr
jacek(pilatus)

ps. Żeby nie było, że mi na mózg padło z tymi komputerami - jestem informatykiem i staram się wiedzieć co piszę :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum