Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.09.2009, 14:19 

Dołączył: 14.06.2009
Posty: 216
Witam mam pytanie odnośnie pompowania kół azotem. Czy mógłby ktoś się wypowiedzieć na ten temat, są jakieś odczuwalne różnice w zestawieniu powietrzem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.09.2009, 20:05 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Powietrze składa się w 78% z azotu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Powietrze

Pompowanie kół azotem to wynalazek marketingowców którzy postanowili sprzedawać powietrze bo to najlepszy biznes

wystarczy sprawdzić jaką rozszerzalność przy wzroście temperatury mają gazy które stanowią pozostałe 12% powietrza i porównać to z rozszerzalnością azotu

nawet gdyby miały sporo większą rozszerzalność to zakładając że stanowią tylko 12% wypełnienia koła nie ma to większego znaczenia

pozatym po obniżeniu ciśnienia na próby sportowe trzebaby dopompować je potem ponownie azotem bo inaczej nie ma to sensu

także według mnie wogóle nie ma to sensu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2009, 14:14 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
potwierdzam słowa kolegi.

Po przejechaniu trzech okrążeń (tor Poznan) cisnienie w oponach wzrosło z 2,3 do 3,5 a napompowane były gazem . Jak widac newet gaz niechroni przed drastycznym skokiem cisnienia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum