Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.11.2018, 20:13 

Dołączył: 29.03.2018
Posty: 1
Cześć,
chciałem przywitać się i jednocześnie podziękować Wam za źródło bezcennej wiedzy, dzięki której:
- wybrałem samochód własnoręcznie na aukcji w Japonii (3-a aukcja wygrana z kolei)
- zostałem posiadaczem Porsche 911 - 996 Carrera 4S (we wrześniu przyjechał do PL)
- przebrnąłem przez meandry różnych mniejszych i większych problemów dot. serwisu, wymiany części, opon etc. - w dużym skrócie

Dla zainteresowanych krótkie story. Chciałem podzielić się też przy okazji swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, może komuś się przydadzą.

Porsche 911 było na liście od dziecka (wtedy 993). Standardowy case, czyli w okresie kryzysu wieku średniego ;-) przyszedł czas na to aby spełnić jedno z marzeń.

Wybór padł na 996, światła przednie nawet polubiłem :-), auto miało mieć napęd na 4 koła.
Oglądałem Allegro, byłem u P. Krzysztofa w Krapkowicach, przejechałem się wersją Turbo, finalnie nie zdecydowałem się, ponieważ zarówno Turbo i jak dostępne 4s-y były poza budżetem, który sobie założyłem - 120 tys. Oczywiście miało mieć mały przebieg i być w dobrym stanie, wersja po lifcie.

Po researchu zdecydowałem się na samodzielny import z Japonii, podejmując jednocześnie ryzyko, że mogę "wtopić". Chciałem jednocześnie trochę pogonić króliczka.

Po ok 2 msc. w kwietniu tego roku udało się. Śledzenie aukcji, zlecanie inspekcji i analizowanie to muszę przyznać żmudna robota. Z drugiej podejmowanie decyzji w nocy lub wcześnie rano po oglądnięciu foto i filmu z inspekcji ma ten dreszcz emocji :-)

2 miesiące czekania, 3 tyg. na cle w Bremerhaven - niezła próba cierpliwości. W końcu przyjechało pod dom.

Przeprawa przy przeglądzie technicznym w poszukiwaniu tabliczki znamionowej, wizyty w UM, akcyza ogólna papierologia i kolejne opłaty - sporo zabawy.

Kilka drobnych rys z transportu poza tym wizualnie auto w stanie niemal idealnym. Zgodne z kartą z Japonii 4.5B. Przebieg 87 tys. Fabryczny lakier na całym aucie. Spód zakonserwowany, suchy. Mechanik później określił jako bardzo dobry.

Za cel postawiłem sobie doprowadzenie auta do stanu perfekcyjnego - pojechałem do serwisu w Mikołowie.
Obyło się bez niespodzianek, trochę części eksploatacyjnych jednak było do wymiany - lista poniżej.

Dotychczasowa lista (wklejam poniżej) w zasadzie zamyka doprowadzenie auta do stanu technicznego, który mogę określić jako perfekcyjny.

----
Wymiana opon - felgi okazały się proste w świetnym stanie. Opony Pirelli Zero - w stanie kiepskim - wymieniłem na takie same nowe.
Wymiana akumulatora - stary padnięty po transporcie
Filtr powietrza, kabinowy
Światło wsteczne - naprawa /wymiana czujnika przy przekładni biegów
Wymiana oleju w silniku, filtr
Wymiana oleju w skrzyni biegów
Luzy na sworzniach - lewy bardziej, prawy mniej - wymiana prawego i lewego wahacza
Amortyzatory przód - wymiana amortyzatorów, bałwanki + zestaw
Drążki stabilizatorów - zużyte gumy na końcówkach - wymiana
Wymiana świec
Cewki - ślady spękania na zew - wymiana
Listwa plastikowa podszybia - trochę odstaje - brak zaczepu - wymiana

Elektromechanika / CarAudio
Demontaż japońskiego viatoll-a (schowek + odbiornik na desce)
Demontaż anteny naklejonej na przedniej szybie - jeżeli nie jest do radia i jest nie potrzebna
Demontaż japońskiego radio - navi
W miejsce radia jw.. montaż oryginalnego radia CDR23 (Dla BOSE) (radio dokupiłem) + górnej oryginalnej półki nad radiem (brak), ew. Konfiguracja to montaż kontrolera temperatury nad radiem oraz półeczki dolnej na dole w miejsce konrtolera temp (wariant fabryczny).
Montaż Bluetooth do radia
Uzupełnienie śrubek w obudowie lewego głośnika BOSE pod szybą na desce rozdzielczej
Demontaż kamery cofania z tyłu
Wymiana dźwigni zmiany biegów - światło wsteczne
---

Sporo z tym zabawy. Aktualnie już bez japońskich wynalazków w środku kokpit jest już jak należy.

Pierwotny budżet przekroczyłem o dychę tj. dojechałem do 130 tys, mimo, że auto wylicytowałem w dobrej cenie to grosz do grosza zbiera się kwota. Tu mogę tylko dodać, że jak ktoś chce kupić zadbane auto w perfekcyjnym stanie to kwoty rzędu 150 tys czy 160 tys (stan aktualny) wcale z tego co widzę nie są przesadą.
Ja importu indywidualnego nie żałuję ale potrzeba na to dużo czasu, zacięcia, cierpliwości a zysk z tego finalnie jak widać nie jest wielki poza satysfakcją oczywiście.

Pozostaje jeszcze detailing, konserwacja skór (są w bardzo dobrym stanie), renowacja lakieru, przednich lamp i być może położenie powłoki ceramicznej.

Auto cieszy a pogoda cały czas łaskawa - byle jak najdłużej :-)

Załączam foto. Wrzucę jeszcze klika po detailing-u.

Będę miał też klika pytań do weteranów. Muszę je zebrać.
I mam nadzieje się z Wami na jednej z imprez gdzieś spotkam :-) Chciałem przejechać się na torze w Opolu pod okiem osób, od których mógłbym się czegoś więcej na temat prowadzenia auta i jego właściwości nauczyć.

Za wszelkie uwagi, spostrzeżenia, podpowiedzi będę zobowiązany. Może ktoś, na podstawie opisu lub foto sprowadzi manie na ziemie, że czegoś nie dopilnowałem? :-) ....

Pozdrawiam
Adam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2018, 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Gratuluję spełnienia marzeń i życzę bezpiecznej zabawy. Co do auta bardzo ładnie się prezentuje , to co opisałeś to eksploatacja i detale do ogarnięcia jak praktycznie przy każdym zakupie. Co do ceny jak widać dobre auto nawet z daleka musi swoje kosztować i między bajki wstawić kupienie dobrego poniżej 100 K :thumbup: :drive:




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 10:52 

Dołączył: 28.02.2023
Posty: 5
Hej. Czy radio CDR23 bez problemu wspolpracuje. Bose?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 13:59 

Dołączył: 13.09.2014
Posty: 90
Hej. Czy Dusza sprawdził Ci stan silnika? Tuleje OK?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Kurde, 4S z Japonii za 120tyś, jak to możliwe? Dopiero póżniej zobaczyłem date... :D




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum