|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
_jr
|
Napisane: 3.01.2023, 13:18 |
|
Dołączył: 22.06.2021 Posty: 5
|
Czesc,
Czujnik poziomu oleju w zegarach pokazuje mi 5/8 natomiast bagnet praktyzcznie max na zimnym silniku.
Po jezdzie i postoju kilka minut na bagnecie jest 3/4 oleju, czujnik w zegarach natomiast odlicza 59 min do mozlwiosci pomiaru oleju.
Troche zglupialem, jakies rady ktorego poziomu pilnowac i jak go mierzyc ?
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 3.01.2023, 13:48 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Teoretycznie poprawna procedura pomiarowa wg instrukcji obsługi to: pojazd "wypoziomowany"; silnik wyłączony oraz zagrzany do temperatury pracy; pomiar kilka minut po wyłączeniu silnika (żeby olej spłynął do miski) Olej na patyku ma być między MIN a MAX.
40 Jahre #0719
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 3.01.2023, 14:08 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
_jr napisał(a): czujnik w zegarach natomiast odlicza 59 min do mozlwiosci pomiaru oleju.
A nie jest to 59 sekund? Poczekaj ten czas i zobacz ile kresek masz na zegarach. 40 Jahre #0719
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
_jr
|
Napisane: 3.01.2023, 14:39 |
|
Dołączył: 22.06.2021 Posty: 5
|
nie, oczywiscie ten czas jest mniejszy po krotkim odcinku, wyglada na to ze jest zalezny do tego jak mocno zagrzał sie olej ale nadal odczyt z bagnetu rozni sie od tego z licznika.
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 3.01.2023, 14:44 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
3/4 na bagnecie będzie pokazywać 5/8 na zegarach, ponieważ:
Bagnet 3/4 to około 0.9 l, gdyż na bagnecie między MIN i MAX jest około1.25 l różnicy
Zegary 5/8 to w sumie 5 kresek ale tylko 4 kreski ponad oznaczeniem minimum, a każda kreska to około 0.2 l, czyli 4 x 0.2 = 0.8 l
40 Jahre #0719
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
moon48
|
Napisane: 3.01.2023, 14:45 |
|
Dołączył: 28.05.2015 Posty: 684 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
|
mierz tylko na zimnym silniku. tylko na płaskim (to auto ma tak, że jak lewa lub prawa strona jest 3 cm niżej od drugiej to może pokazać już połowę kresek ). bagnet zawsze prawdę Ci powie
_________________
996 C4S
|
|
Góra |
|
_jr
|
Napisane: 3.01.2023, 15:23 |
|
Dołączył: 22.06.2021 Posty: 5
|
ok, dzieki za rady.
Najbezpieczniej utrzymywać poziom bliski max ?
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 3.01.2023, 15:29 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Poziom bliski max jest ok. Nie należy przelewać. Nie dziwne, że po uruchomieniu silna i zgaszeniu czujnik elektroniczny potrzebuje czasu aż całość wystygnie i obcieknie do miski... Jak kolega już napisał, bagnet prawdę Ci powie - na płaskim, na zimnym silniku.
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 3.01.2023, 23:33 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1582 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Ja od siebie dodam, że warto jeździć z poziomem bliskim max. Warto też zainwestować w modyfikację miski - głębsza, z przegrodami itp. W tych silnikach olej niestety uwielbia odpływać spod smoka - zwłaszcza w długich, szybko przejeżdżanych łukach.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 4.01.2023, 3:08 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
piterson napisał(a): Ja od siebie dodam, że warto jeździć z poziomem bliskim max. Warto też zainwestować w modyfikację miski - głębsza, z przegrodami itp. W tych silnikach olej niestety uwielbia odpływać spod smoka - zwłaszcza w długich, szybko przejeżdżanych łukach. dobra uwaga, ale nie dotyczy to modelu 996-911 40 Jahre z pakietem X51...Porsche wyeliminowało tą niedoskonałość)
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.01.2023, 10:51 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
bary napisał(a): piterson napisał(a): Ja od siebie dodam, że warto jeździć z poziomem bliskim max. Warto też zainwestować w modyfikację miski - głębsza, z przegrodami itp. W tych silnikach olej niestety uwielbia odpływać spod smoka - zwłaszcza w długich, szybko przejeżdżanych łukach. dobra uwaga, ale nie dotyczy to modelu 996-911 40 Jahre z pakietem X51...Porsche wyeliminowało tą niedoskonałość) Jak ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 4.01.2023, 12:18 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
pdmobil napisał(a): bary napisał(a): piterson napisał(a): dobra uwaga, ale nie dotyczy to modelu 996-911 40 Jahre z pakietem X51...Porsche wyeliminowało tą niedoskonałość) Jak ? przegrody w misce olejowej + dodatkowa pompa i przewody olejowe. Of significance, this engine package provided lubrication upgrades (high-G sump baffles, additional pump and oil lines) The lubrication upgrades alone were significant because 996 cylinder failures almost always involve the overheating and under lubrication of cylinder number 6, and these modifications helped to mitigate the seizures.
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 4.01.2023, 12:36 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Tutaj trochę więcej o różnicy w smarowaniu zwykłej 996 oraz 40 Jahre (x51). Poprawiono smarowanie kiedy auto jest w ciasnych i długich zakrętach (szczególnie w prawym), przyspieszeniu, albo jednym i drugim. W 7:50 filmu poniżej jest porównanie misek olejowych jedna przy drugiej. https://www.youtube.com/watch?v=4DOLuqLFOUk40 Jahre #0719
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 4.01.2023, 21:06 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
widac dodatkowa pompe oleju i rure powrotna na rysunku)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.01.2023, 23:19 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
pmka napisał(a): Tutaj trochę więcej o różnicy w smarowaniu zwykłej 996 oraz 40 Jahre (x51). Poprawiono smarowanie kiedy auto jest w ciasnych i długich zakrętach (szczególnie w prawym).... O tak - "Baba jaga" zniszczyła nie jedno Porsche Ale nie tuleje, czym większość żyje, a panewki, wały, korbowody.... Bardzo dziękuję za konkretne wyjaśnienia. U mnie, 996 3.4 silnik M96/04 jest taka sama miska jak na filmiku x51, a środek silnika też wygląda tak samo Czy pozostałe elementy tej modyfikacji/poprawki są tylko w x51 ? Oczywiście, zaraz po zakupie, drążyłem temat ciśnienia oleju - z obowiązku, ale dobrze, bo odkryłem, że ubywa ciśnienia przez nieszczelny brok w prawym wałku rozrządu. Po naprawie ( w obydwu wałkach zostały wstawione nowe broki ) ciśnienie wzrosło o ok. 0.5 bara. Wcześniejsze poszukiwania 0.5 bara w pompie i napinaczach łańcuchów były chybione.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|