Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.04.2018, 19:55 

Dołączył: 7.02.2016
Posty: 82
Cześć, może mi ktoś z was podpowiedzieć jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni tiptronic w 996.2?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2018, 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Musisz na włączonym silniku sprawdzić temperaturę oleju. Powinna być
pomiędzy 30 a 40 stopni C. Komputer serwisowy pokazuje chyba tylko na
D lub R (nie pamiętam w którym modelu tak jest, chyba w tym), ale stan
sprawdzasz na N. Przy tej temp. oleju w skrzyni przez otwór powinien
wyciekać olej - wtedy stan jest ok. Im bliżej 30stopni to oleju będzie
w skrzyni więcej (czyli lepiej?), ale Porsche podaje przedział.

Jeżeli będzie trzeba dolać, to tutaj jest większy problem, bo trzeba
pokonać duże ciśnienie oleju, więc trzeba zgasić silnik, czyli też
zakręcić korek w otworze rewizyjnym, bo inaczej olej się będzie
strumieniem wylewał. Następnie procedura od nowa. Tak, z opisu wygląda
że nie będziesz wiedział dokładnie ile dolać - chyba że masz profi
urządzenie które pozwala nalewać na odpalonym silniku.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2018, 20:20 

Dołączył: 7.02.2016
Posty: 82
Qbak napisał(a):
Musisz na włączonym silniku sprawdzić temperaturę oleju. Powinna być
pomiędzy 30 a 40 stopni C. Komputer serwisowy pokazuje chyba tylko na
D lub R (nie pamiętam w którym modelu tak jest, chyba w tym), ale stan
sprawdzasz na N. Przy tej temp. oleju w skrzyni przez otwór powinien
wyciekać olej - wtedy stan jest ok. Im bliżej 30stopni to oleju będzie
w skrzyni więcej (czyli lepiej?), ale Porsche podaje przedział.

Jeżeli będzie trzeba dolać, to tutaj jest większy problem, bo trzeba
pokonać duże ciśnienie oleju, więc trzeba zgasić silnik, czyli też
zakręcić korek w otworze rewizyjnym, bo inaczej olej się będzie
strumieniem wylewał. Następnie procedura od nowa. Tak, z opisu wygląda
że nie będziesz wiedział dokładnie ile dolać - chyba że masz profi
urządzenie które pozwala nalewać na odpalonym silniku.
A ja naiwnie liczyłem na jakiś ukryty bagnecik a tu lekko nie będzie :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2018, 23:16 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Dolewa się normalnie na odpalonym, mając na uwadze temperature oliwy. Zaczyna wyciekać to wyciągasz strzykawe i zakrecasz. Wlewajac nie ma żadnego ciśnienia w misce (jakieś marginalne może)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2018, 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Driv3rrrr, czy Ty piszesz o 996.2? Czyli 996 z silnikiem 3.6l?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum